וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר מתחייב להזרים 841 מיליון שקל לנושים

אפרת פרץ

7.7.2013 / 13:48

אי.די.בי: הכסף יועבר ב-3 תשלומים, הנושים יקבלו עוד 175 מ' ש' מקופת אי.די.בי ו-54% ממניות אי.די.בי פתוח. בהצעה לא פורט המקור ממנו יגיע הכסף

נוחי דנקנר מציע להזרים 841 מיליון שקל לאי.די.בי (589 -10.23%) כדי לשמור על השליטה בקבוצה - אך לא מסביר מאיפה הוא יביא את הכסף.

3 ימים לאחר שאדוארדו אלשטיין - תקוותו הגדולה של דנקנר - נסוג מהחלטתו להזרים 75 מיליון דולר לאי.די.בי, פרסמה היום החברה מתווה חדש להסדר חוב הכולל הזרמת 841 מ' ש', העברת 54% ממניות אי.די.בי פתוח לידי מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות וכן המרת מלוא יתרת החוב של מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות כנגד תשלום במזומן של 175 מיליון שקל מתוך קופת המזומנים של החברה.

עפ"י המתווה, במועד ביצוע ההסדר יימחקו מהמסחר כל אגרות החוב של אידיבי אחזקות ויבוטלו ויפקעו כל הסכמי המימון הבנקאיים של החברה.

"היתרון הכלכלי לנושים ברור", נמסר מהקבוצה. "השווי הכלכלי הגלום בהסדר המוצע גבוה מהשווי הגלום בחלופות אחרות. בעלי החוב של אי.די.בי אחזקות צפויים ליהנות מפוטנציאל השבחת הערך הגלום בנכסי החברה שהינם מהמובילים במשק ובעלי פוטנציאל השבחה משמעותי. שימור האפשרות להשביח נכסים אלה וליהנות מפירותיהם, חלף מכירתם תחת הליכי פירוק או תחת לחץ, מגלם פוטנציאל משמעותי לבעלי החוב של החברה. כמו כן הקבוצה מעסיקה אלפים רבים של עובדים, אשר הענקת בטחון תעסוקתי וכלכלי להם, חייבת להוות שיקול בכל הסדר מוצע".

אי.די.בי מציינת כי הזרמת המזומנים תיעשה בתשלומים, אולם כאמור לא מפרטת מאין יבוא הכסף. עפ"י המתווה, תשלום ראשון של 500 מ' ש' יועבר במועד אישור הסדר החוב (אם יאושר), עוד 200 מ' ש' עד סוף השנה ועוד 100 מ' ש' לפחות עד 31 במארס 2014.

לאחר מכן, אי.די.בי אחזקות תעביר 800 מ' ש' לחברה הבת אי.די.בי פתוח. החברה טוענת כי "הליך פירוק אי.די.בי אחזקות הוא הליך מורכב שכרוך בעלויות גבוהות אשר ינגסו כמובן במקורות שיעמדו לרשות בעלי החוב של אידיבי אחזקות. הליך כאמור עשוי לפגוע גם בהחזקותיה השונות של החברה בין היתר נוכח אי הודאות שתיווצר באשר לשליטה בקונצרן והעדרו של ניהול עקבי ומאורגן. וחשוב מכל - תהליך מימוש על ידי מפרק מחייב זמן רב. אין ספק, כי עד להשלמת תהליך הפירוק של אידיבי אחזקות יעלה בידי בעלי החוב של אי.די.בי פתוח להשלים את מהלך ההשתלטות, היינו, לאיין את הנכס משוויו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully