וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרך ארץ" מקשה על התארגנות עובדיה?

לדברי אנשי ההסתדרות הלאומית, הנהלת החברה המפעילה את כביש 6 מנעה את כניסת נציגיה למתחם החברה. דרך ארץ: "משתפים פעולה עם ההסתדרות, הנציגים רצו פרובוקציה"

צילום: באדיבות ההסתדרות הלאומית, עריכה: יאיר דניאל

האם דרך ארץ, החברה המפעילה את כביש 6, מונעת התאגדות עובדים? בימים בהם העבודה המאורגנת מותקפת שוב ושוב, נציגי ההסתדרות הלאומית שהגיעו בשבוע שעבר למשרדי חברת "דרך ארץ" במחלף נחשונים הופתעו לגלות כי כניסת רכבים למתחם מותרת - כל עוד לא מדובר בנציגי ההסתדרות שהגיעו לשוחח עם העובדים ולצרפם לאיגוד.

"הגענו למשרדי החברה במטרה להמשיך בהליך ההחתמה של עובדי המקום ולחלק כרטיסי מועדון לחברים", מתאר אבי שדה, מזכיר האיגוד המקצועי במחלקה להתארגנויות ראשוניות בהסתדרות הלאומית, את שאירע בשבוע שעבר. "הגענו עד למחסום וביקשנו שיאפשרו לנו להיכנס למתחם לאחר שתיאמנו את הגעתנו, אך המאבטח הודיע כי קיבל הוראה שלא לאפשר כניסתנו למקום".

נציגי ההסתדרות היו המומים, שכן לאור דרישת מנהלי החברה, תיאמו את הגעתם מבעוד מועד אך ניכר כי בחברה בחרו לפעול נגדם ומנעו כניסתם. לאחר מספר דקות של ויכוח בשער, הוזעק למקום מנהל יחידת סיור, בקרה ואכיפה של החברה. שדה העביר לידו מכתב מעורך דין, שהועבר מבעוד מועד לחברה, לפיו ההסתדרות הלאומית מתכננת להגיע למקום ולפעול מול העובדים החל מאותו יום. כמו כן מסר שדה למנהל צילום חוק הסכמים קיבוציים לפיו מניעת כניסתם למתחם הינה עבירה על החוק.

נציגי ההסתדרות התבקשו להמתין ולאחר מספר דקות חזר המנהל עם מכתב מפרקליט החברה לפיו עליהם לתאם את ביקורם הבא עם אותו מנהל לפחות שלושה ימים לפני הביקור. נציגי ההסתדרות ביקשו להישאר בחוץ על מנת לשוחח עם העובדים שיוצאים להסעות, אך גם בקשה זו נתקלה בסירוב חד משמעי ובדרישה לתיאום של שלושה ימים מראש.

אין מדובר בפעם הראשונה בה "דרך ארץ" מערימה קשיים על התארגנות העובדים. בחודשים האחרונים מנהלים עובדי החברה מהלכים להתארגנות ועוד בתחילת החודש נאלצה ההסתדרות הלאומית לפנות לבית הדין לעבודה בבקשה כי יורה לחברה למסור נתונים מאומתים, הנוגעים בין השאר למספר העובדים בחברה ומספר חברי הנהלה. במהלך דיון שנערך בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בתחילת החודש, נעתרה החברה לבקשת ההסתדרות הלאומית למסור את הנתונים, לאחר קשיים שהערימה עד אותו היום.

מדרך ארץ נמסר בתגובה: "נציגי ההסתדרות מגיעים מזה כחצי שנה למתקני דרך ארץ בכדי לבצע פעילות החתמת עובדים. בכל החודשים האלה הגיעו הנציגים, כל פעם לכמה שעות, ובדרך כלל ללא הפרעה למהלך העבודה התקין. במקרה דנן, הגיעו שלושה נציגים אשר אושר להם להגיע למשך שלוש שעות ואולם הם נשארו במשך שש שעות, דבר הגורם להפרעה למהלך העבודה התקין. בהמשך לכך יצא מכתב להסתדרות ובו ביקשה דרך ארץ כי האחרונה תתאם הגעה מראש של נציגיה. ההסתדרות הודיעה שהיא לא תתאם וכך, למחרת היום, הגיעו שוב נציגי ההסתדרות, ליום מלא, ללא תאום מראש, על מנת לעורר פרובוקציות מיותרות. הנהלת דרך ארץ משתפת פעולה עם ההסתדרות הלאומית ומאפשרת לנציגיה להיפגש עם עובדים, תוך בקשה סבירה לתיאום מראש ולשיתוף פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully