וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורדה אלשיך מקדימה את פרישתה לנובמבר הקרוב

יובל יועז

13.8.2013 / 12:12

שופטת הפירוקים בת ה-69 הייתה אמורה לפרוש באוגוסט 2014. בחודשים האחרונים נפוצו שמועות על פרישתה בשל פרשת "הפרוטוקול המשופץ"

סוף לקריירה השיפוטית של השופטת ורדה אלשיך. במכתב ששיגרה היום (ג') לנשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס ולשרת המשפטים ציפי לבני, הודיעה שופטת הפירוקים התל-אביבית על רצונה להקדים את פרישתה ולצאת לגמלאות כבר בחודש נובמבר הקרוב. מועד פרישתה המקורי של אלשיך אמור היה להיות אוגוסט 2014.

בכך שמה אלשיך קץ למסכת השמועות שליוותה את ישיבתה על כס השיפוט בחודשים האחרונים, על כך שבכוונתה לפרוש משיפוט נוכח אירועי פרשת "הפרוטוקול המשופץ".

באוגוסט 2012 סיכם שר המשפטים דאז, יעקב נאמן, על פשרה בין פורום ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין, שקידמו את התלונה ואת ההליכים נגד אלשיך, לבין השופטת.

במסגרת הפשרה התנצלו הצדדים הדדית, אלשיך ביטלה את התלונה המשמעתית נגד עו"ד ארגז, שבעניינו נוצר מלכתחילה "הפרוטוקול המשופץ", ואילו הלשכה ביטלה את כוונתה לדרוש נקיטת הליכים נוספים נגד אלשיך. אלשיך אף לא חויבה לכתוב מכתב התנצלות כלפי עו"ד ארגז, והנוסח שפורסם בהודעת שר המשפטים שימש מעין התנצלות פומבית הדדית.

הפשרה בניצוחו של נאמן באה זמן קצר לאחר שנשיא העליון גרוניס פירסם החלטה בעניינה של אלשיך, שבה הודיע כי על אף ההחלטה החריפה של נציב התלונות על שופטים, אליעזר גולדברג, בעניינה של אלשיך, לא יינקטו נגדה כל צעדים.

דבריו של גרוניס גררו ביקורת חריפה ולוו בשמועות שלפיהן השניים סיכמו בחשאי על פרישה מוקדמת של אלשיך מכס השיפוט. שמועות אלה הוכחשו, ואולם כעת נראה כי היה בהן ממש.

יו"ר פורום ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין, עו"ד אפרים נוה, מסר בתגובה להודעת הפרישה של אלשיך: "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. השופטת אלשיך היא בעלת זכויות רבות במשפט, אך התעקשותה לאחוז בקרנות המזבח לאחר שהתבררו מעשיה בפרשת הפרוטוקול ששיפצה, ונוכח ממצאי נציב התלונות על שופטים, היוותה כתם כבד על המערכת המשפטית. אנו מאחלים לאלשיך הצלחה בכל אשר תפנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully