וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן-דב: לאומי גרם לי נזק של מאות מיליוני שקלים

‎‎חן מענית‏

20.10.2013 / 12:26

בבקשת רשות להתגונן לתביעת לאומי כנגדו על סך של 88 מיליון שקל בשל ערבותו לטאו, טוען בן-דב כי שורה ארוכה של פגמים מביאה לכך שאין לממש את הערבויות לטאו‏

איש העסקים אילן בן דב הגיש היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב תגובה לתביעת בנק לאומי נגדו שבה מאשים בן דב את הבנק בשורה של מעשי מירמה, הפרת הסכמים ואף ניסיון סחיטה. בבקשת רשות להתגונן לתביעת לאומי כנגדו על סך של 88 מיליון שקל בשל ערבותו לחברת טאו תשואות, טוען בן דב כי שורה ארוכה של פגמים מביאה לכך שאין לממש את הערבויות לטאו, עליהן חתם.

באמצעות עוה"ד רון ברקמן, דוד זילברבוים ואלעד חן ממשרד ברקמן וקסלר בלום ושות', טוען בן דב, כי בשל חששו של הבנק מתביעות בעלי אגרות החוב של החברה כנגדו, שטענו כי בהסדר חובות שנחתם בשנת 2009 גרם הבנק לטאו נזקים של מאות מיליוני שקלים, ניסה הבנק להפעיל אמצעי סחיטה כלפי בן דב כדי שזה ישיג הסדר עם בעלי אגרות החוב ובו פטור מתביעות שלהם כלפי הבנק.

לדברי בן דב הבנק סירב במשך תקופה ארוכה לממש ניירות ערך נזילים שעמדו לרשותו כבטוחות בחשבון למרות שהחברה הכריזה על עצמה כחדלת פירעון והגם שהבנק ידע כי ערך הבטוחות עלול לרדת במקביל לתפיחת החוב בשל ריביות ועמלות. לטענת בן דב, הבנק סירב לממש בטוחות למרות בקשותיו החוזרות ונשנות, וכי סירובו של הבנק נועד לנסות ולאלץ את בן דב, כמי שערב לחשבונות, להשיג הסדר ופטור מתביעות בעלי אגרות החוב כלפי הבנק.

לפי בן דב, במסגרת מגעים שנוהלו בעבר בינו ובין הבנק להסדר, הסכים למעשה הבנק להעמיד את חובו בגין ערבויותיו על סך של 25 מיליון שקל בלבד, אולם, לטענתו, משלא הצליח בן דב להגיע להסכם עם בעלי האג"ח, הגיש הבנק תביעה על סכום מופרך כדי להלך אימים על בן דב.

בנוסף טוען בן דב, כי כאשר הוחתם על אחת מן הערבויות הוא נפל קורבן למעשה הונאה של פקידי הבנק, אשר העבירו לאותו חשבון בו הועמדה הערבות נכסים שהיו אמורים לשמש כבטוחה לאותו חשבון בלבד, אך בה בעת החתימו פקידי הבנק את אנשי החברה על ניירות לא מתאימים הסותרים את ההסכמות שבין הצדדים ואף סותרים את החלטות ודיווחי החברה הציבורית.


טענה נוספת של בן דב נוגעת להפרות שיטתיות שביצע הבנק לדבריו ביחס לתנאי ההסכמים ("קובננטים"), כאשר בניגוד להסכמות שנקבעו בהסכמים בין הצדדים. לטענתו, הבנק אישר העברת כספים והוצאת כספים מהחשבונות אך ורק בהתאם לאינטרסים שלו להגדלת החוב בחשבונות ולהגדלת היקף הערבות של בן דב.

בן דב טוען כי במשך השנים השקיע בטאו סכומי עתק בגובה של מאות מיליוני שקלים ובמקביל העמיד הבנק לטאו קווי אשראי בגובה של מיליארדי שקלים. הבנק גבה ריביות ועמלות בסכומי עתק ולטענת בן דב יתרת החוב של טאו לבנק נובעת כולה מאותן ריביות. בנוסף מפנה בן דב את בית המשפט לכך שהמנהל המיוחד של טאו (עו"ד יוסי שגב) העלה טענות בדבר התנהלות הבנק שגרמה לחברה נזק בהיקף של מאות מיליוני שקלים. בהקשר זה טוען בן דב, כי אם יתבררו עובדות אלה כנכונות, ממילא אין חוב של טאו כלפי הבנק וערבויותיו יפקעו.

ביולי השנה הגיש בנק לאומי את התביעה בסך 88 מיליון שקל נגד בן דב בגין ערבותו לחובות חברת טאו תשואות שכיום נמצאת בפירוק. בין היתר, טוען הבנק כי בן דב מנסה לעשות הכול כדי שלא לפרוע את חובותיו ו"העלה בן דב טענות מהגורן ומן היקב וביקש לחלוק על זכותו של הבנק לפרוע את הערבות". בהמשך הטיל בנק לאומי צווי עיקול על נכסים של בן דב בכפר שמריהו ובמקומות נוספים.

לקריאה נוספת:

צו עיקול על מגרשים בכפר שמריהו של אילן בן דב
לאומי: דרשנו מאילן בן דב לשלם חוב - והוא סירב
בן דב מכר את דירתו בפארק צמרת ב-13 מיליון שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully