וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים: חשפנו הונאת מס בנדל"ן ב-15 מיליון שקל

חן מענית

8.7.2014 / 9:40

קבוצת רכישה חתמה על הסכם רכישה מול קבלן לבניית 98 יחידות דיור, אך במקום לדווח על העסקה כמכלול, כל חבר בקבוצת הרכישה דיווח בנפרד על רכישת קרקע בלבד

רשות המסים חשפה הונאת מס בהיקף של 15 מיליון שקל של חברי קבוצת רכישה שהעלימו מע"מ. הרשות הודיעה הבוקר (ג') כי הונאת מס בהיקף של כ-15 מיליון שקל התגלתה בשבוע שעבר על ידי יחידת מיסוי מקרקעין חדרה ליחידת מיסוי מקרקעין חדרה זרמו בחודשים האחרונים עשרות דיווחים על רכישת קרקעות במתחם בעיר עתלית, שעוררו את חשדה של מנהלת היחידה, תמר סעדה, אשר החליטה לבדוק את הנושא לקראת המבצע המחוזי במסגרתו נבדקו מאות עסקים באזור השרון במגוון תחומים ובין היתר, בתחום הנדל"ן.

לקריאה נוספת:

"30% מתושבי המדינה משלמים לפחות 80% מהמסים"
"בחו"ל שוכבים עשרות מיליארדי דולרים של ישראלים"

בין הממצאים בתחום הנדל"ן נמצאו דירות שלא דווח על פיצולן, קרקעות שהוצהרו כדירות מגורים, הצהרה כוזבת על שווי זכויות בנייה בלתי מנוצלות, דיווחים כוזבים על מכירה וזכאות לפטורים ועוד.

אך לדברי הרשות, בהונאה בהיקף שמצאו, גם עובדי רשות המסים לא נתקלים לעתים קרובות: קבוצת רכישה חתמה על הסכם רכישה מול קבלן לבניית 98 יחידות דיור, אך במקום לדווח על העסקה כמכלול, כל חבר בקבוצת הרכישה דיווח בנפרד על רכישת קרקע בלבד. כך למעשה גזלו הרוכשים כ-15 מיליון שקל במע"מ, מס רכישה ומסים אחרים מקופת המדינה, שכעת יושבו לה בזכות ערנותם של עובדי רשות המסים.

לדברי הרשות, ההונאה נחשפה במהלך מבצע שטח מחוזי באזור השרון שנוהל על ידי פזית קלימן, פקידת שומה כפר סבא.

מנהל רשות המסים, משה אשר, מסר בתגובה: "רשות המסים פועלת ללא לאות על מנת לוודא שאזרחים לא פוטרים את עצמם מתשלום מסים ובכך מכבידים את נטל המס על יתר האזרחים שומרי החוק. אנו פועלים בכל התחומים, גם בתחום הנדל"ן, בכל מגוון הכלים העומדים לרשותנו על מנת לוודא שקופת המדינה שבזכותה מקבלים האזרחים חינוך, בניית תשתיות, ביטוח רפואי ואת כל השירותים שהמדינה מספקת להם, לא תיפגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully