וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המדינות מפיקות הנפט יחתמו על הסכם "מרוכך"?

משה גולן

17.4.2016 / 6:55

איראן הודיעה אתמול כי אין בכוונתה לשלוח נציג לפסגת יצואניות הנפט שנפתחת היום בקטאר. אומנם בשווקים העריכו כי ללא איראן הפסגה תתפוצץ ולא תניב תוצאות אך אחרים סבורים כי גם ללא איראן מפיקות הנפט יוכלו לחתום על הסכם מרוכך יותר להגבלת התפוקה

מתקן לקידוח נפט בין בתים למגורים באזרבייג'ן. רועי שושן, מערכת וואלה!
מתקן לקידוח נפט/מערכת וואלה!, רועי שושן

האם פסגת החירום של יצואניות הנפט היום (א') לקראת פיצוץ? אתמול הודיעה איראן כי אין בכוונתה לשלוח נציג לפסגה שתיערך בדוחא, בירת קטאר בעוד סעודיה הודיעה כי היא מוכנה לחתום על הסכם להקפאת תפוקת הנפט רק אם כל יתר המשתתפות יחתמו גם הן, כולל איראן.

השווקים נסחרו בתנודתיות גבוהה לקראת הפסגה, שבה אמורות להשתתף 15 מפיקות נפט גדולות, ביניהן רוסיה, סעודיה וקטאר. זאת במטרה לגבש הסכם שיוביל להקפאת התפוקה על רמת ההפקה של חודש ינואר. איראן כבר הודיעה בעבר כי אין בכוונתה לחתום על הסכם שכזה עד שהיא תגיע לתפוקה של 4 מיליון חביות ביום, רמת התפוקה שהייתה לה לפני שהוטלו עליה הסנקציות הבינלאומיות.

בעוד חלק מהאנליסטים מעריכים כי יצואניות הנפט, שחלקן לא חברות בקרטל אופ"ק, כלל לא יצליחו להגיע להסכם, אחרים מעריכים כי קיימת אפשרות שהמדינות יחתמו על "הסכם מרוכך" גם ללא איראן. זאת מאחר וגם ללא הרפובליקה האסלאמית, המפיקות האחרות אחראיות על כ-50% מתפוקת הנפט בעולם.

מחירי הנפט זינקו בשבועות האחרונים בעשרות אחוזים עד לרמה של כ-42 דולר לחבית, מתוך ציפייה שיצואניות הנפט יגיעו להסכם שיגביל את תפוקת הנפט. אומנם סוכנות האנרגיה הבינלאומית לצד אנליסטים רבים בשוק, העריכו כי גם אם ייחתם הסכם להקפאת התפוקה הוא כלל לא ישפיע על עודפי ההיצע של הנפט (שעומדים על כ-1.5 מיליון חביות ביום) אך הספקולנטים בשוק היו אופטימיים והעריכו כי הסכם שכזה יהווה תקדים להסכם עתידי לצמצום התפוקה.

  • עוד באותו נושא:
  • אופ"ק
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully