וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לקופאית: כמה זמן תעמדו בתור בסופרמרקט?

19.4.2016 / 16:04

רמי לוי, שופרסל דיל או אושר עד: באילו רשתות שיווק התורים בקופה הם הארוכים ביותר, היכן תוכלו לחסוך גם זמן וגם כסף רגע לפני ערב החג, והאם באמת כדאי להתפתות ולעבור לתור מימינכם, שמתקדם הרבה יותר מהר? בדיקה

עריכה: ניר חן

רגע לפני החג יצאנו לבדוק כמה זמן תעמדו בתור עד שהקופאית תעביר את עגלת המוצרים שלכם. בדיקה זו מצטרפת להשוואת מחירו של סל מוצרים לחג ברשתות השיווק, שבה נמצא כי המחיר הנמוך ביותר שולם בסניף של רמי לוי.

בשיתוף סיירת המועצה לצרכנות בדקנו את זמני ההמתנה בקופות ב-50 סניפים של רשתות שיווק ברחבי הארץ. הסיירים יצאו לבדיקה בימים רביעי וחמישי, שבוע לפני החג, בשעות הערב, ומדדו כמה זמן חלף מרגע שהצרכן הצטרף לתור עם עגלת הקניות ועד לרגע שבו הקופאית התחילה להעביר את המוצרים שלו בקופה. כלומר, מה פרק הזמן המת, שבו הלקוח המתין לקבל שירות בקופה לאחר שסיים את הקניות.

הסניפים שבהם נמדדו הזמנים הארוכים ביותר הם סניף יינות ביתן בטבריה, עם זמן המתנה ממוצע של 22 דקות, אושר עד איילון בני ברק, שבו המתינו הצרכנים 19 דקות, שופרסל בית שמש עם זמן המתנה של 13 דקות, וסניף רמי לוי בתל חנן נשר שבו המתינו הלקוחות 12 וחצי דקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה תחכו הכי הרבה זמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, מציין כי הצרכנים מתייחסים לזמן ההמתנה בתור לקופה כאל מרכיב לא הגון מצד הסניפים. "זמנו של הצרכן יקר, ומאחר שבית העסק המרוויח יפה מהצרכנים, אין סיבה שהרשתות לא ישקיעו בצמצום זמן ההמתנה של הלקוחות ויציבו מספיק קופות שיקצרו את לוחות הזמנים".

הסניפים שבהם נמצאו זמני ההמתנה הקצרים ביותר, של דקות ספורות בלבד, היו ברשתות ויקטורי בצ'ק פוסט, יינות ביתן בכרמיאל, שופסל דיל במרכז העיר רחובות, ושוק העיר באשקלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה תחכו הכי מעט זמן?/מערכת וואלה!, צילום מסך

זמן הוא כסף

תמונה מעניינת עולה כשבוחנים את ממוצע זמני ההמתנה בסניפי רשתות השיווק במקביל למחירו הממוצע של סל הקניות. מתברר שזמן שווה כסף גם על פי הבדיקה הזו: הרשת העמוסה ביותר והרשת הזולה ביותר כפי שנמצאה בבדיקה של המועצה לצרכנות היא רשת רמי לוי, עם זמן ההמתנה של 9 דקות בממוצע, ומחיר של 907 שקל על סל קניות שכלל 80 מוצרים לפסח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה זמן?/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשת ויקטורי ויוחננוף מחירו של סל הקנייה היה 969 שקל בממוצע, ומזמן ההמתנה הגיע ל-4 דקות בלבד. ברשת אושר נמכר סל קניות במחיר של 973, וזמני ההמתנה בו היו של 8 וחצי דקות בממוצע. ביינות ביתן זמן ההמתנה הממוצע היה של 8 וחצי דקות, ומחירו של הסל הגיע ל-1,010 שקל. בשופרסל דיל ממוצע זמני ההמתנה הגיע ל-6 דקות, ומחירו של הסל היה 981 שקל. ככל הנראה משך הזמן הקצר יחסית קשור לקופות בשירות עצמי שמפעיל הסניף. ברשת שוק העיר נמצא כי זמני ההמתנה היו של כ-4 דקות בממוצע ומחירו של סל מוצרים הגיע ל-1,001 שקל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שווה לחכות?/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדאי לזגזג?

מי מאיתנו לא מכיר את הרגע הזה: מגיעים עם העגלה העמוסה במוצרים שליקטנו מהמדפים ומיד מתחילים לסרוק אם אורכם של תורים בניסיון לבחור את התור הקצר ביותר. אחרי שכבר בחרנו בתור שנראה היה לנו ככזה שיתקדם בקצב המואץ ביותר, גילינו כי דווקא זה שלידינו – מהיר יותר, ושהקונה שנעמד בתור הרבה אחרינו כבר מסיים את הקנייה הרבה לפנינו, עם חיוך. אם גם אתם חשים מאלה שמתפתים במצבים כאלה למהר ולשקול החלפת תור - אתם לא לבד, אך קשה לקבוע שמדובר במהלך מנצח.

הנתון הבא מדגים שלא בכל תור תמתינו פרקי זמן זהים. על פי חוקי המרפי הידועים, דווקא כשתחליפו תור, יתקדם התור שעזבתם מהר יותר – והחדש ייתקע. בסניף אושר עד בבני ברק, למשל, נמדדו תורים באורך של 30 דקות, בזמן שתורים אחרים נמשכו 8 דקות בלבד; וכך קרה גם בסניף אושר עד בבית שמש. אפילו ברשת רמי לוי, שבה כל התורים שמרו על עומס סדיר וזהה של כ-10 דקות, נמצאו הבדלים בין תור של 14 דקות לתור של 11 דקות.

  • עוד באותו נושא:
  • פסח
  • תור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully