וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעליים לתינוק בן יומו? אלה המוצרים המיותרים ביותר

19.5.2016 / 15:40

הורים רבים מתפתים לרכוש מוצרים שונים ומגוונים לקראת בוא התינוק החדש לעולם. האם באמת צריך פח מיוחד לחיתולים? ומי צריך אמבטיה ב-300 שקל? הנה המוצרים שתוכלו לוותר עליהם

מערכת וואלה!

איזו אמא לא זוכרת את עצמה בהריון ראשון, רוכשת אין סוף מוצרים לתינוק שאין לה מושג מה עושים איתם באמת. האימהות, שהן קהל שבוי של משווקי מוצרים לתינוקות, מגלות שבחלק מהמקרים הן נופלות בפח. לכן, ביקשנו מאימהות מנוסות מקהילת מאמא גורו, מועדון צרכנות של אימהות, לעזור לנו לנסח את רשימת המוצרים הכי מיותרים.

לאימהות הוצגו 7 אביזרים והן נתבקשו להשיב האם בדיעבד הן היו רוכשות אותו שוב, ואם לא - מדוע: האם בשל העובדה כי המוצר התברר כלא פונקצונאלי או בשל כך שהן סוברות בדיעבד כי הוא אינו שווה את המחיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פח חיתולים

פח הוא פח ואין זה משנה האם מדובר על פח לניירות, לחיתולים או לקופסאות שימורים. אומנם, מוטב לסגל הרגלים של הפרדת הזבל בהתאם לאפשרות למחזרו אולם בשל הרגישות הבקטריאלית של החיתולים המשומשים, ממילא עדיף לעטוף אותם בשקיות. ובכל בית מצטברות המוני שקיות מהקניות בסופר. עלותו הממוצעת של פח לחיתולים הינה 130 שקל – הוצאה מיותרת לחלוטין. לדברי ליאור רותם גורדון, אם מנוסה ומנהלת הקהילה מאמא גורו, את השקית עם החיתול ניתן לזרוק לפח הזבל הרגיל שממילא מרוקן כל יום. תוסיפו לכך את ההכרח לרכוש שקיות מיוחדות לפח שעלותן גם היא מגיעה לעשרות שקלים בממוצע – ותקבלו רכישה מיותרת.

מחמם מגבונים

מוצר שיכול להיות שימושי לתינוקות שנולדים בחורף, אולם כולנו מכירים תינוק או שניים ששרדו את החורף הישראלי גם כשמגבונים היו בטמפרטורת החדר. מה גם שמדובר במוצר שעלותו הממוצעת מגיע ל 100 שקל.

סבון לשטיפת בקבוקים

דוגמא קלאסית לניצול חרדת האם הצעירה – נכון שהתינוקות הרכים רגישים לזיהומים ולכן חייבים לשטוף היטב את הבקבוקים, אבל גם סבון כלים רגיל עושה את העבודה. אומנם , מדובר על מוצר שעלותו נעה בין 20-40 שקל אך כאמור – הוצאה מיותרת.

נעליים לגילאי 0-6 חודשים

נכון שאין דבר חמוד יותר מנעליים קטנטנות, זכרו שמדובר במוצר קוסמטי ושאין לו כל ערך ותרומה מבחינת הבטחת היציבה של התינוק. ילדים מתחילים ללכת בדרך כלל בין גיל שנה לגיל שנה וחצי. עם זאת, ייתכנו סטיות לכאן או לכאן: יש ילדים שמתחילים ללכת מוקדם יותר, ויש ילדים שמתחילים ללכת מאוחר יותר. "אולם דבר אחד בטוח", מציינת ליאור רותם גורדון, "אף תינוק לא מתחיל ללכת בטווח הגילאים של עד 6 חודשים, בגיל הזה התינוקות זוחלים במקרה הטוב". בחודשים הראשונים, התפקיד של הנעליים מסתכם בליפול וללכת לאיבוד. בקיצור, חבל על הכסף ועל עוגמת הנפש.

קופסא למוצצים

יש לא מעט אמצעים נוספים שזמנים לאמא בהם ניתן לשמור את המוצצים, והצורך האמיתי הוא נשיאת המוצצים בתיק. אם תרצי לחסוך 0-50 שקל, וודאי תמצאי פתרון. מצד שני לא מדובר בהוצאה גדולה וחלק מהאימהות יכולות למצוא את זה כפונקציונאלי.

מדחום לאמבטיה

אין ספק כי קיימת חשיבות מכרעת להבטחת טמפרטורה מתאימה של המים לעורו העדין של התינוק , אולם לדברי ליאור רותם גורדון, מדובר על מוצר מיותר , שנוטה להתקלקל ואמינותו מוטלת בספק. השיטה הישנה והטובה של מדידת החום באמצעות המרפק, נותנת את האינדיקציה המהימנה והטובה ביותר. מאידך, אמבטיה הוא אחד השלבים המלחיצים ביותר בסדר היום של התינוקות הרכים, ולעתים האימהות זקוקות לאישור הנוסף שהמים בטמפרטורה טובה. האימהות האלה יכולות להרשות לעצמן את ההוצאה- אבל אל תשלמו על מדחום יותר מ-20 שקל.

אמבטיה "מפונפנת"

אמבטיה היא מוצר שנדרש להתאימו לקצב גדילתו של התינוק ולרוב, משתמשים בו בפרק זמן של עד חצי שנה. ברשתות נמכרות כיום אמבטיות במחירים של 300-400 שקל, אולם לדברי ליאור רותם גורדון – אמבטיה מפלסטיק במחיר של 150 שקל, שימושית ונוחה בדיוק כמו אמבטיה יקרה. נכון כי חווית הרחיצה של התינוק – מעט מלחיצה לעיתים , אולם האמבטיות היקרות אינן כוללת לרוב פונקציות מיוחדות שמגבירות באופן משמעותי את תחושת הביטחון.

ולבסוף, בואו נדבר על חבילת הלידה השלמה. המושג הוטבע ע"י רשתות השיווק שעושות שימוש בצורך הבסיסי של נשים בהריון 'לקנן' ולהכין באופן מיטבי את הבית לקראת בואו של התינוק. עם השנים, מספר הפריטים שנוספו לחבילת הלידה הלך וגדל, ללא שום הצדקה עניינית. כיום, אין צורך לרכוש חבילת לידה מובנית, לבטח לא לפני הלידה ולפני שבוחנים את העדפותיו וצרכיו של התינוק ובמיוחד לאור העובדה שרוב המוצרים ישמשו רק לחודשים ספורים. "כך למשל" מסבירה ליאור רותם גורדון, "באתרים רבים מוצע לאימהות לרכוש 6 חזיות לתינוק, 6 רגליות לתינוק , 2 בגדי גוף ארוכים, חליפה ראשונה, אוברולים ראשונים, כובע, זוג כפפות, גרביים, סט לבוש חגיגי. מדובר למעשה על הוצאה בסכום של 600 שקל בקירוב. הבעיה היא כי האינדיקציה שהאימא מקבלת לגבי המשקל בו ייוולד התינוק רחוקה מלהיות מדויקת, ופעמים רבות התינוק נולד במשקל שונה מזה המשוער. משמעות הדבר היא כי רכישת סט בגדים שלם כפי שמומלץ באתרים, קודם להיוולדו ולהבנה מה משקלו, מייקרת ללא שום הצדקה את חבילת הלידה. בפועל, האימהות יכולות להסתפק בהחלט ברכישה מצומצמת הרבה יותר ולרכוש במקום 6 חזיות – 3. כך גם בנוגע לרגליות. כמו כן, עולה התהייה מדוע מומלץ לאימא לרכוש גם סט חגיגי וגם חליפה ראשונה.

  • עוד באותו נושא:
  • תינוקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully