וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמה תסמן את כמות הסוכר בכפיות על גבי האריזות

23.5.2016 / 14:48

במסגרת המהלך להפחתת הסוכר בדגני הבוקר של תלמה, תסמן החברה את כמות הסוכר בחזית האריזה באמצעות אייקונים של כפיות סוכר. היעד: אפס עד כפית וחצי סוכר למנת דגנים של 30 גרם

ניב אהרונסון

בוידאו: ראיון עם ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל

אחד הגורמים המרכזיים להשמנה של מבוגרים וילדים כאחד היא כמות הסוכר שמכילים המזונות שאנו אוכלים, גם מזונות שלאו דווקא נכנסים לקטגוריה של מתוקים וקינוחים.

דגני הבוקר למשל, נחשבים למזון בריא יחסית, ובדומה לאמריקאים, רבים מהישראלים בוחרים בדגני הבוקר כארוחה שפותחת את יומם. הקטגוריה הפופולארית מגלגלת 676 מיליון שקלים בשנה, אולם ללא ספק מדובר במאכלים שמכילים לא מעט סוכר, נוסף לרכיבים תזונתיים אחרים.

מסקר שערכה יצרנית הדגנים "תלמה" בקרב אימהות עלה כי 71% מהן חושבות שיש כמות סוכר גבוהה בדגני הבוקר. 97% מהאימהות מציינות כי חשוב להן שילדיהן יאכלו ארוחת בוקר, אך בפועל כשליש מהילדים לא אוכלים ארוחת בוקר לפני שהם יוצאים מהבית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
מסיבת עיתונאים תלמה. ניב אהרונסון
מהלך כולל להפחתת כמות הסוכר/ניב אהרונסון

על מנת לענות לציפיית האימהות הישראליות להפחית את כמות הסוכר בדגני הבוקר, ובמסגרת אסטרטגיית הקיימות של יוניליוור, הפועלת לשיפור הבריאות ואיכות החיים של האוכלוסייה, משנת 2010 החלה תלמה להפחית בהדרגתיות את כמות הסוכר בדגני הבוקר. לדוגמא, עד כה הופחתו 25% סוכר מדגני הבוקר לילדים ועד סוף 2017 יופחתו כ-12% סוכר נוספים.

כעת מתחייבת החברה, כי עד סוף 2017 תשלים מהלך במסגרתו כל דגני הבוקר (למעט כריות) יכילו בין אפס לכפית וחצי סוכר למנה (30 גרם) בלבד. "80% מהמוצרים שלנו עומדים כבר כיום בסטנדרט זה. דגני בוקר שלא יעמדו בסטנדרט הזה ירדו מהמגוון ולא ייוצרו יותר", אומרים בחברה.

בהמשך המהלך, תשיק תלמה מוצר כריות מופחת סוכר שיכיל עד כפית וחצי סוכר למנה, ויהווה אלטרנטיבה לצרכנים המבקשים לצרוך פחות סוכר. כריות מופחת סוכר לא יחליף את המוצר כריות, וזאת מאחר ומחקרים שערכה תלמה, הראו כי מרבית הצריכה של כריות הינה כחטיף, והצרכנים מבקשים באופן חד משמעי שלא לשנות את טעם כריות האהוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסימון על האריזות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לראשונה בעולם, כמות הסוכר תסומן בחזית כל אריזות דגני הבוקר באמצעות אייקונים של כפיות סוכר, הסימון יתייחס לסך הסוכרים במנה ולא רק לסוכר המוסף. בחזית אריזות דגני הבוקר יסומנו גם רכיבים חיוניים כגון סיבים תזונתיים ודגנים מלאים.

ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל: "אנו רוצים להציג לצרכנים שלנו מידע בצורה שקופה וברורה ועל כן בחרנו בשפה של כפיות סוכר. כל זאת, לצד הפחתות סוכר שנעשו וימשיכו להיעשות עד שנגיע למידת הסוכר המינימלית, תוך שמירה על טעם דגני הבוקר".

תלמה. ראובן קסטרו
תלמה/ראובן קסטרו
תלמה. ראובן קסטרו
תלמה/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • תלמה
  • סוכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully