וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה ישראלית תקים מפעל קנאביס רפואי בניו מקסיקו

גלי וינרב

29.5.2016 / 21:17

חברת התרופות הגנריות והמכשור הרפואי פנאקסיה (Panaxia) חתמה על הסכם עם חברת Ultra Health, חברת הפצת הקנאביס הרפואי המובילה בניו מקסיקו

גידול מריחואנה. AP
גידול מריחואנה/AP

חברת התרופות הגנריות והמכשור הרפואי פנאקסיה (Panaxia) הישראלית, חתמה על הסכם עם חברת Ultra Health, חברת הפצת הקנאביס הרפואי המובילה בניו מקסיקו, להקמה של מפעל בתחום של מיצוי צמח הקנאביס. המפעל יוקם בניו מקסיקו, ותוצריו ישווקו בארה"ב על ידי אולטרה הלת'.

לקריאה נוספת:
באיזה מקצוע תרוויחו הכי הרבה? לא בטוח שבזה שחשבתם
הזיוף מת מצחוק: גם בשביל לזייף מוצר צריך כישרון
המוח ישראלי עושה אקזיט: 5 המצאות ישראליות חייבים להכיר

מדובר בפיילוט לחצי שנה שיכלול התחייבות לרכישת סחורה בהיקף של כרבע מיליון דולר, כך מסרה פנאקסיה. אולטרה הלת' פועלת בחמש מדינות בארה"ב מלבד ניו מקסיקו, כך שהפעילות עשויה לגדול, ובמקביל מנהלת פנאקסיה מו"מ דומה עם מגדלים נוספים בארה"ב.

פנאקסיה היא חברה מקבוצת החברות "עץ החיים" ו"מעיין החיים", קבוצה פרטית בתחום התרופות והמכשור הרפואי הגנריים, המגלגלת עשרות מיליוני דולרים בשנה. מעיין החיים שהוקמה לפני כ-40 שנה כרשת של בתי מרקחת, היא היום מפעל להכנות רוקחיות שמספק תרופות לרשתות פארם, קופות חולים ובתי חולים. עץ החיים שהוקמה לפני כ-15 שנה, היא חברה לייצור של תרופות ללא מרשם וכן מוצרים רפואיים כמו פלסטרים, תכשירים דוחי כינים וכדומה. המוצרים נמכרים תחת המותג של עץ החיים וגם תחת מותגים פרטיים, למשל המותג לייף של סופר-פארם. "חלק מהלהיטים של לייף הם בעצם שלנו", אומר דדי סגל, אחד השותפים המייסדים של הקבוצה ומנהל הפיתוח העסקי שלה.

השימוש בצמח הקנאביס היום, בצורה של עישון או בישול, אינו מאפשר השגת מינון מדויק של החומר. כמו כן, חולים רבים אינם מעוניינים בעישון, ואילו בבליעה של החומר, רובו מתפרק ואז יש צורך במינון גבוה כדי להשיג את האפקט הרצוי.

פנאקסיה הצליחה לפתח שיטה למיצוי צמח הקנביס ולמדידה מדויקת של כמויות החומרים הפעילים המובילים במיצוי - ה-THC וה-CBD. התמצית מכילה את כל החומרים הפעילים בצמח הקנאביס, אך בניגוד למיצויים אחרים של הצמח או לשימוש בצמח כולו, ישנה בקרה על רמות שני החומרים הפעילים העיקריים, וכל גלולה או אבקה שיוצאת ממפעל שמקימה פנאקסיה, אמורה לכלול בדיוק את המינון הנדרש.

"לא ידענו בכלל שזה כל כך מיוחד, עד שהגיע אלינו המגדל הזה מניו מקסיקו", אומר סגל, "הוא מצא אותנו, ואמר לנו 'אני יודע לגדל מצוין, אבל לא יודע להביא את הגידול לרמה של מוצר רפואי'. היום השוק האמריקני למריחואנה רפואית צומח, אך יש תחושה שהצמיחה מגיעה בעצם מלקוחות המשתמשים במוצר להנאתם. כעת המטרה של המגדלים היא להגיע לשוק הרפואי האמיתי, וכך להמשיך לצמוח באופן משמעותי. כדי לשכנע חולים ובעיקר את הרופאים שלהם לצרוך את המוצר, הוא צריך להתנהג כמו מוצר רפואי - כלומר שהלקוח יידע מהו המינון המדויק".

ישראל נחשבת מתקדמת מאוד בתחום הקנאביס הרפואי, הן במחקר האקדמי והן בפתיחות של השוק לתחום הזה. קשה היום למצוא חברות תרופות גדולות בינלאומיות שרוצות לעסוק בתחום, בעיקר בשל הבעיה התדמיתית.

לפנאקסיה כבר יש פעילות קנאביס קטנה בישראל. סגל: "אנחנו יודעים להקים מפעלים קטנים, כי ישראל היא מדינה קטנה. מסתבר שהקוטן הזה הוא דווקא יתרון, כי בארה"ב אסור לעבור עם הקנאביס ממדינה אחת של ארה"ב למדינה אחרת, ולכן הם זקוקים למפעל בכל מדינה בארה"ב, בדיוק כמו בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • קנביס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully