וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארטיקים חדשים - מחירים הרבה יותר גבוהים

26.6.2016 / 14:37

כמה יעלו לנו ארטיקים וגלידות הקיץ? מתברר שהקהל שבוי בלא מעט מקומות, והמחירים מזנקים עד פי-ארבעה מהמחיר המומלץ לצרכן

מערכת וואלה!

כשמסתובבים בחוץ בחום הלוהט של קיץ אין דרך טובה יותר להצטנן מקרטיב צונן שיצא הישר מהמקפיא. אבל בקיץ 2016 גם מצרך בסיסי כמו קרטיב באמצע היום נהפך להוצאה, ונראה שרשימת גוזרי הקופון על הרכישה הבסיסית הזו רק מתארכת משנה לשנה - החל במוכרים בקיוסקים, שמדיניות המחירים שלהם עצמאית לחלוטין; וכלה ביצרני הגלידות והשלגונים, שבמקרה הטוב העלו את המחיר בהשוואה לשנה שעברה, ובמקרה הפחות טוב - השאירו את המחיר זהה, אך בתמורה תקבלו הרבה פחות ארטיק.

גלידות נסטלה, למשל, הקטינו השנה את שלגון השמנת ג'ויה ב-30%. המטרה: אימוץ מגמת ה-Portion Control העולמית שנועדה להתאים את גודל המוצר לכמות קלוריות מינימלית של 250 קלוריות. מי שקיווה שהקטנת המוצר תלווה בהוזלת המחיר, עלול להתבדות. בדיקה אקראית בכמה סניפי סופרמרקט שמוכרים בהם שלגונים בתפזורת, ובקיוסקים, מעלה את המסקנה שלא כל הקמעונאים הפחיתו את המחיר בהתאם.

"נסטלה ליוותה את הצעד של צמצום המוצר בהורדת המחיר לקמעונאים ב-30%, פרופורציונאלית להקטנת המוצר", אומרת גלית בר סמנכ"לית השיווק של גלידות נסטלה. עד כה המחיר המומלץ לצרכן היה 12 שקל, וכיום הוא 9 שקלים. בר מציינת כי רוב הקמעונאים עשו את ההתאמה והורידו את המחיר, אך יש לא מעט משווקים שמוכרים את השלגון במחיר הישן. אלה הם בעיקר הקיוסקים שמוכרים את הגלידות לקהל שבוי – כגון חופי ים, פארקים ומקומות סגורים עם אטרקציות שבהם כל מוקדי המכירות שייכים לאותו זכיין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלגון ג'ויה "רק המוצר התכווץ – המחיר לא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תשכחו מכניסה לקיוסק ורכישת ארטיק קרח פשוט לילד ב-3 שקלים. בדומה למבוגרים גם הילדים מצפצפים על הארטיקים הרגילים, ומושיטים את ידם הישר אל המותגים המוכרים שמציצים מתוך המקרר - והמחירים בהתאם. אם המותגים כוללים, למשל, גם "בובת הפתעה" בתוך העטיפה, ייאלצו ההורים להיפרד מסכום הגבוה פי-שלושה וארבעה בהשוואה לארטיקים לא ממותגים.

הטעם כבר מזמן לא עושה את ההבדל; תמונה יפה ומושכת על עטיפת הארטיק, או בובה מבטיחה שההוצאה הכספית על הבקשה "אמא קני לי" תהיה הרבה יותר גבוהה מכפי שקיווינו.

מנתונים שאספנו באתר "זאפ מרקט" להשוואת מחירים ברשת, עולה כי מחירו של ארטיק ממותג הוא 6-8 שקלים במרכולים, 8-10 שקלים בקיוסקים ו-10-12 שקלים בחוף הים. מחירם של ארטיקים ממותגים בצירוף בובות גבוה אף יותר: 8-10 שקלים במרכולים, 10-12 שקלים בקיוסקים, 12-14 שקלים בחוף הים. יש לציין שהמחירים גבוהים עד פי-שניים מהמחיר המומלץ לצרכן שמפרסמות יצרניות הארטיקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המותגים החדשים שמוצעים בשוק לילדים?

מותגי הילדים החדשים של נסטלה – מחיר מומלץ לצרכן – 8 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחיר מומלץ - 8 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת השקת הסרט גלידות פלדמן עם קרחון "עידן הקרח, במסלול התנגשות". מחיר מומלץ לצרכן – 7.40 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחיר מומלץ לצרכן – 7.40 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מותגי הילדים החדשים של שטראוס.

מחיר מומלץ לצרכן: שלגון בוב ספוג - החל מ- 5.90 שקלים, שלגון גיבורי על - החל מ- 7.80 שקלים, שלגון מקס ענבים - החל מ-5.80 שקלים, שלגון נסיכות – החל מ-10 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלגון בוב ספוג - החל מ-5.90 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully