וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש בא: כך תשרדו כלכלית את החודשיים הקשים

30.6.2016 / 13:03

חוץ מהקייטנות שעולות לא מעט מביא איתו החופש הגדול גם הוצאות לא מבוטלות על בילויים עם הילדים, מזון ואטרקציות שונות. תכנון כלכלי נבון יסייע לכם לא להתרושש

מערכת וואלה!

החופש הגדול מגיע ואתו הקייטנות, הארטיקים, הטיולים, ושלל הפעילויות והבילויים שעולים לנו הרבה מאד כסף. ימי החופש מהווים תקופה לחוצה ומשמעותית עבור הכיס שלנו ומשפחות רבות מאבדות שליטה על ההוצאות, דבר שעלול להשפיע על כלל חודשי השנה.

תכנון נכון של פעילויות החופש, מאפשר להתאים בין הכסף שניתן להקצות להוצאות החופש, לבין העלויות הצפויות. תכנית מסודרת וכללים ברורים יסייעו לכל בני המשפחה להבין מה מתוכנן ומתי ועל אילו פעילויות או רכישות יש לוותר.

"דבר ראשון עלינו להחליט מה הסכום שאנחנו רוצים להקצות לפעילויות החופש הגדול עם הילדים", מסבירה שרון לוין, מנהלת תחום הדרכה לקבוצות בארגון פעמונים. "עלינו לדעת מה בדיוק ההוצאות שעומדות לפנינו, ולהתאים את הסכום שיכול לכסות אותן".

ישנן משפחות שמתכוננות לקיץ וחוסכות את הסכום הזה במהלך השנה, וישנן כאלה שמצליחות להקצות סכום מסוים מההוצאות היומיומיות. חלק בוחרות לוותר על הוצאות אחרות במהלך הקיץ, וחלק יודעות שיצטרכו להדק את החגורה בהמשך. המצב הכי פחות רצוי, על פי כללי התנהלות כלכלית נבונה – הוא הוצאה לא מחושבת וכניסה לחובות שמתפרסים לתשלומים להמשך כל השנה.

"הכל עניין של סדר עדיפויות", טוענת לוין, "כל משפחה בוחרת להתמודד עם ההוצאה הגדולה בדרך שמתאימה לה. הכי חשוב זה לא לטמון ראש בחון ולהגיד יהיה בסדר, אלא לעשות דברים בצורה מחושבת ואחראית. כמובן שאם מדובר בהוצאה גדולה, כמו חופשה משפחתית ואין מנוס אלא לפרוס את הסכום לתשלומים, אז אין ברירה ועושים את זה. גם אז תכנון שנתי יכול מאוד לעזור".

אחרי שהחלטנו מה הסכום שעומד לרשותינו אפשר לתכנן פעילויות. כדאי לשבת ביחד עם הילדים, במיוחד אם מדובר בבני נוער ולתכנן את ימי החופשה. "ביחד מחליטים כמה פעמים בשבוע נלך למשל לים, כמה פעמים נצא לאטרקציות בתשלום וכמה ימים נשאר בבית. כשיוצאים, האם נוכל ארוחת בוקר וצהריים בחוץ או שנביא איתנו? אנחנו יודעים פחות או יותר כמה עולים הכרטיסים למקומות שנרצה להגיע, כמה עולה האוכל והפינוקים שנרצה לקנות לילדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ידוע שקשה לתכנן יציאה עם הילדים לפרטי פרטים, מכיוון שיש הרבה גירויים והרבה הצקות "אמא תקני לי". האם אפשר לחשב כל ארטיק וכל הפתעה שנתפתה לקנות?

"צריך להפוך את הבלתי צפוי לצפוי, ולהקדיש פרק בתקציב להוצאות בלתי צפויות ולהחליט איזה סכום אנחנו מקדישים בכל יום להוצאות בלתי צפויות".

כדאי לחפש את הפעילויות החינמיות ואת המבצעים של 1+1 של כרטיסי האשראי, וכרטיסי מועדון.

אם הקדשתם מזמנכם לתכנון, תהיו בטוחים שחסכתם כסף והרבה כאב ראש בעתיד. כעת המטרה היא לעמוד בתכנון שאותו בניתם. וגם אם חרגתם, לפחות תהיו מודעים לגובה החריגה. אל תתייאשו, גם התנהלות כלכלית נבונה זה מיומנות נרכשת, והחופש הגדול הוא הזדמנות מצוינת להתחיל לתרגל אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully