וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הרילוקיישן נהייה יותר משתלם מתחילת השנה?

21.7.2016 / 11:11

חברת רילוקיישן סורס בדקה מה קרה לשכר במשרות רילוקיישן בחו"ל מתחילת השנה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. האם החלום משתלם כלכלית? ולאיפה רוצים העובדים לעבור?

מערכת וואלה!

בוידאו: נתוני השנה שעברה ברילוקיישן

הרילוקיישן הוא חלום ללא מעט מהעובדים (בעיקר בהיי-טק) בארץ אבל כמה באמת מממשים את החלום? האם הוא באמת משתלם. חברת רילוקיישן סורס פרסמה סיכום חצי שנתי של התחום שבוחן את התמורות שחלו בו מאז תחילת השנה. הנתונים נגזרו מבחינת 450 משכורות ששולמו למספר זהה של עובדים במהלך ינואר – יוני 2016 שמועסקים ב 72 חברות וכמו כן מנתוני השמה מדווחים שנעשו ע"י החברה, תוך השוואה למספר זהה של דיווחי השמה בתקופה המקבילה אשתקד.

מהדוח עולה שמבחינה כלכלית המעבר משתלם: נמצאה עליה ממוצעת בשיעור של 6% בשכר המשולם ליוצאים לרילוקיישן. העליה המשמעותית ביותר נרשמה בשכר מנהלי טכנולוגיות ומנהלי מחקר ופיתוח. נתוני הסקר מלמדים כי במחצית הראשונה של שנת 2016 חלה עליה בשיעור של 17% בשכר ששולם לבעלי תפקידים אלו - מרמה של 38,950 שקל במהלך 2015, לרמה של 46,800 שקל בשנת 2016.

בתפקידי ניהול בכירים נרשמה עליה משמעותית בשיעור של 13% בשכר. עיבוד נתוני הסקר מלמד כי במחצית הראשונה של שנת 2016 שולם למנכ"לים או מנהלי פעילות שכר בגובה של 66,300 שקל לעומת שכר ממוצע בגובה של 57,000 שקל בשנת 2015. עליה בלתי מבוטלת בשיעור של 9% נרשמה גם בשכר שמשולם למנהלי פרויקטים בתחום החומרה /מערכות. נתוני הסקר מלמדים כי במחצית הראשונה של שנת 2016 עמד השכר הממוצע ששולם במקצועות אלו על 35,100 שקל לעומת 31,350 שקל בשנת 2015.

לטבלת השכר המלאה - לחצו כאן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגייסים מתוך הארגון

למרות זינוק חד בשיעור של 67% במספר הרילוקיישנים לתאילנד – ארצות הברית היא היעד המועדף לרילוקיישן. לדברי גליה אלינסקי, מנכ"לית חברת רילוקיישן סורס, "ארצות הברית חוזרת להיות היעד המוביל לשליחת עובדים לרילוקיישן, בזכות העלייה הדרמטית במספר חברות ההזנק שקבעו את מרכזן בניו יורק ובעמק הסיליקון. הודו ממשיכה לאבד מהאטרקטיביות שלה עבור חברות הייטק ישראליות שמעדיפות למקם את מרכזי הפיתוח והמכירת שלהן במזרח אירופה".

בנוסף, יש ירידה משמעותית בשיעור של 18% בגיוס מחוץ לארגון לצורכי רילוקיישן מרמה של 85% במחצית הראשונה של שנת 2015 לרמה של 70% במחצית הראשונה של 2016. לדברי עו"ד צבי קן תור, מומחה לדיני ניוד מומחים ושותף במרד עוה"ד קן תור עכו: הסיבה לכך היא העליה המשמעותית שחלה במספר העובדים שנשלחו לאייש משרות בארה"ב ובעיקר בניו יורק במהלך תקופה זו. אחד מתנאי הסף לקבלת ויזת עבודה בארה"ב הוא ניסיון תעסוקתי של המועמד בארגון, לפחות של שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully