וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הנתונים המסנדלים את האימהות בעבודה בקיץ

לימור אטד

26.7.2016 / 16:45

איך נשים יכולות לתחזק קריירה יחד עם דאגה לילדים בקיץ? לימור אטד, אמא ל-3 ילדים ומרצה מומחית לקריירה, שופכת אור על הנתונים שמאתגרים את האימהות בדרך לעבודה ומציעה נקודת פתיחה לתחילתו של פתרון דילמת קריירה-משפחה בקיץ

אילוסטרציה. ShutterStock
קייטנה לשני ילדים? שלמו 4,000 שקל/ShutterStock

הדילמה הוותיקה בין האימהות לקריירה לא הולכת לשום מקום, כך למדתי במהלך השנים שלי כעצמאית, בחוויותיי מול הנשים שאותן אני מעסיקה, מול הקולגות שלי ובעיקר מול נשים אותן אני פוגשת בהרצאותיי. זה נכון בעיקר עכשיו בחופשת הקיץ. ברגע שמציפים את הנתונים מבינים את האבסורד:

1. שכר הנשים הממוצע במשק הוא 47.4 שקל לשעה, על אותה שעה בדיוק נשלם 40 שקל לבייביסיטר. אם מחשיבים גם את הסעתה הלוך חזור- יוצא ששכירות בעצם משלמות כדי לצאת לעבודה.

2. אותם 47.4 שקלים שווים בערך ארוחה במקדונלס/ארומה/אחר בהם עוד נבקר החופש והרבה.


3. "חופש גדול" ממוצע של אמא שכירה על פי חוק: 14 ימים בשנה, האמורים להספיק לה גם למהלך השנה לבלת"מים ובכלל – זה אמרו לכסות על חודשיים תמימים של חופשת הילדים בקיץ. ומה עם חופש גדול לעצמאיות כמוני? טרם נמצאו עקבותיו.

4. הסכום המינימלי שמשפחה ממוצעת בת 4 נפשות מוציאה עבור דיור – כ-4,000 שקלים בחודש. בחופש הגדול זהו גם המחיר הממוצע של קייטנה עבור 2 ילדים. פתאום האופציה לעבור לגור במתנ"ס ביולי-אוגוסט נשמעת הגיונית...

5. דמי ההבראה המיועדים לסייע לשכירים ליציאה לחופשה שנתית, עומדים על כ-2,200 שקלים לעובד בשנתו השלישית לעבודה. עכשיו צריך רק לחשוב איך להשיג "רק" עוד 5,000 שקלים שהם הסכום הממוצע שנשלם עבור הקייטנה של הילד הנוסף, הבייביסיטר בימים שלאחר הקייטנה ואולי יישאר משהו להופעה של יובל המבולבל. ואם "נתפרע" בחופשה נוסיף לתקציב הזה בין 5,000-20,000 למשפחה ממוצעת באילת.

6. כשעלות יום עבודה אחד של בייביסיטר (400 שקלים) כמעט משתווה להוצאות החודשיות של משפחה ממוצעת עבור פירות וירקות (508 שקלים), פתאום השאלה מה עדיף - סידור לילדים או תזונה בריאה עלולה חלילה וחס להיות לגיטימית.

7. שכר לימוד חודשי ממוצע של סטודנט לתואר ראשון באוניברסיטה: 1,000-850 שקלים. שכר חודשי לילד בקייטנת "קוסמים צעירים": 2,150 שקלים. נקווה שעד שהילד ילמד להיות רופא, יימצא הקסם איך לממן את הלימודים הגבוהים או לפחות איך לשרוד את החופש הגדול בשלום כלכלי.

8. שלמי יותר, קבלי פחות - אבסורד חודש אוגוסט: בגנים ובמעונות הפרטיים גובים כ-1,000 שקלים יותר על גן פרטי שאורך יומו מקוצר בחצי שעה והגננות בו יוצאות לחופש לאחר שבוע. האם מיתוג מחדש של המילה "גן" למילה "קייטנה" הופכת את הדברים להגיוניים. או החום?

9. גם שמרטפות חינמית עולה כסף - הסבתא, הדודה שבאה לבקר בארץ והחברה הטובה שבדיוק בחופשת לידה, תורנות הבייביסיטר עם הורים אחרים, כולם נרתמים לעזרתנו ועדיין – החינמיות כוללת בתוכה הוצאות לא מבוטלות - תחזוקה של הילדים ברוטציה הזו, הוצאות על מתנות "תודה" ושלא לדבר לעיתים על מחירים זוגיים/משפחתיים/חבריים העלולים לנבוע מכניסה מסיבית של סבתא/ילדים של חברים לשגרת היום של המשפחה

10. חסכתן בשמרטפות ולקחתן אותם לעבודה? כנראה ששעת עבודה שלנו עבור המעסיק/לקוח תהיה שווה פחות. פחות טיפול בנושאים באותו היום, מענה ללקוח הכולל "אמאאאא" ברקע ותשומת לב נמוכה יותר באופן כללי שתאתגר לנו את היעדים הרגילים. אבל היי, איזה כיף שהשכר הוא ציור חדש של אלזה עם הקדשה לאימא ליד מסך המחשב? 

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

תחילתו של פתרון: מציאות תחילה

לשנות את המציאות הכלכלית במדינה זו משימה גדולה ממידותיה של האם הבודדת אבל את המציאות האישית יותר קל לשנות. איך? על ידי מבט ב"לבן" של 2 פרמטרי מציאות : האחד, המציאות הכלכלית "תכלס - כמה כסף את צריכה/רוצה להכניס הביתה לתא המשפחתי-כלכלי. ההתעמתות עם הפרמטר הזה תנחית אותנו היישר אל הקרקע של איזה גודל משרה אנחנו צריכות/רוצות לאמץ או לחילופין כמה מחזור עלינו לייצר בעסק כדי להביא שורה תחתונה ההולמת את הרצון .

והשני, המציאות בלוח הזמנים ביומן בשגרת ילדים-עבודה, זאת אומרת כמה זמן עבודה את רוצה/צריכה ביום עד שהילדים חוזרים הביתה והאם הזמן הזה תואם את צרכי הפרמטר הכלכלי.

מכאן, עלייך לנסח לעצמך את נוסחת ההתנהלות הפרטית שלך ולתכנן את עצמך מול הקיץ בהיבטי זמן וכלכלה - האם את צריכה לעבוד יותר? גייסי עזרה. רוצה להיות יותר עם הילדים? תתכונני אחורה/קדימה בנושאים כספיים וכן הלאה.

כשאת מוציאה אל הפועל החלטות, שנסי את היכולת הנשית מספר אחת שיש לך –היכולת לג'נגל בין נתונים שאינם בשליטתנו לאלו שלגמרי כן. רק כך נעבור את הקיץ בשלום יחסי.

לימור אטד היא אמא ל-3 ילדים, בעלים של עסק עצמאי ומרצה מומחית למוטיבציה ותקשורת בקריירה, פיתחה ליין הרצאות מיוחד "אישה. אמא 90%" באהבה לנשים שרוצות ליהנות מכל העולמות.

הנתונים רוכזו באדיבות שיטת IFACTOR שפיתחה, בי"ס נודד למוטיבציה ולתקשורת בחיים ובקריירה . מקורות הנתונים: למ"ס, אתר כל זכות, אתרי אוניברסיטאות ,אתרי קיטנות ומרואינות שכירות ועצמאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully