וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהנות העיקריות ממשבר יוניליוור: אסם וקלוגס

אירה אימרגליק ואור רביד

8.8.2016 / 16:29

הצרכנים עדיין חוששים לקנות את דגני הבוקר של תלמה-יוניליוור בעקבות הזיהום שהתגלה בהם - ומכירות המתחרים עולות. עם זאת שאר מותגי יוניליוור לא נפגעים

עריכה: ניר חן

חמישה ימים לאחר שפרצה סערת יוניליוור והזיהום בפס הייצור, הצרכנים עדיין לא נרגעו מהסערה שהתחוללה להם בתוך הצלחת. ליאורה כהן, אם ל-3 מתבגרים מראשל"צ, בדיוק מניחה את דגני הבוקר של מותג המתחרה בצלחת. "זאת הפעם הראשונה שאני קונה את הדגנים של החברה הזאת, אבל הפדיחות והשקרים של יוניליוור, ייקח הרבה זמן עד שנחזור לקנות את הדגנים שלהם, אני אומרת לך, לחברה ייקח הרבה מאוד זמן עד שהיא תצליח להסיר אות הקין שצמח לה".

אלכס קלמנוביץ, אב לשני ילדים בני 3 ו-5 בדיוק סיים להניח את הקניות ברכבו. "הפרשה האחרונה גורמת לנו להיות מאוד חשדניים כלפי כל מה שאנחנו אוכלים, מי יודע מה שמים לנו בתוך האוכל התעשייתי? היום זה קורנפלקס ומחר זה יהיה מוצר אחר, אי אפשר להיות בטוחים היום בשום מוצר שקונים ולא מוכן בבית". ילדיו של אלכס נמצאים בחופש הגדול וממש אוהבים לאכול את דגני הבוקר בהם התגלה הזיהום. "הילדים ממש אוהבים את הקורנפלקס של תלמה, הפרשה הזאת גורמת לנו להתנסות בתחליפים שעד כה לא הכרנו". יחד עם זאת אלכס לא מתרגש ולא מתכוון לבצע שינויים קיצוני בהרגלי הקנייה שלו: "לא מתכוון להחליף עכשיו את כל המוצרים שקניתי, צריך עדיין להישאר בפרופורציה. השיעור הכי חשוב שקיבלנו מהפרשה הזאת הוא שצריך להתייחס בערבון מוגבל לכל מידע שהחברה הזאת מודיעה".

ניסו דיין, תושב חולון וסב לנכד בן 3, לא חושב שהסערה תחלוף כל כך מהר: "חברה כזאת גדולה שאינה עומדת בתקנים ואינה מסוגלת לשלוח לשוק מוצר תקין שעבר את כל הבדיקות הקפדניות, היא לא חברה ראויה שאנשים יקנו ממנה". ניסו מתייחס לפרסומים שמאז הפרשה מדד קניית המוצרים של יוניליוור מצוי בירידה. "החברה תהיה חייבת לשפר ובהקדם את התדמית שלה אם היא לא רוצה לשקוע. אנשים יחשבו עכשיו עשר פעמים אם לקנות את המוצר שלהם ולצרוך אותו משום שמדובר בבריאות. הכוח הצרכני יעשה את שלו ולדעתי בחודשים ובתקופה הקרובה כל פס המוצרים של תלמה יספוג מכה בגלל הפרשה".

גלית, מנהלת המשמרת באחת הרשתות משתפת אותנו בסיטואציות המפתיעות מאז הפרסומים על הזיהום בפס הייצור: "עובד שלנו שממש אהב לאכול קורנפלקס, סבל בחודש האחרון מהקאות ושלשולים, הוא אפילו נעדר מהעבודה במשך שבוע ימים ונדרש לטיפול רפואי, לאחר ששומעים את הפרטים על הפרשה הזאת הדברים מתחילים לקבל משמעות אחרת". גלית מוסיפה שמהבוקר נכנסו לסופרמרקט שלושה לקוחות שהחזירו מצרכים של יוניליוור, "הצרכנים לא משחקים עם הבריאות שלהם, הם אפילו לא פתחו את המוצרים והחשש שאולי החיידק הגיע גם למוצר שלהם".

הנהנים העיקריים מה"חרם" הצרכני על המוצרים הם המתחרים – דגני נסטלה שמשווקת על ידי "אסם" והדגים של "קלוגס" החברה האמריקאית. המכירות של המותגים האחרים המשווקים על ידי חברת יוניליוור לא נפגעו כעת בגלל העובדה שאינם מזוהים עם ענקית המזון. למרות שיוניליוור מייצרת ומשווקת בישראל מותגים כגון מיונז הלמנס, מרגרינה מזולה, בייגל בייגל, תה ליפטון, גלידות שטראוס, גלידת מגנום, מרקי קנור ועוד, מוצרים אלה אינם מזוהים באופן ישיר עם התאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully