וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם רביעית גלידה? "החברה הזו תהייה צ'ק פוינט הבאה"

24.8.2016 / 11:31

בגיל 43 מנהל עמרי קוהל את החברה הרביעית שהקים. בניגוד לשלוש החברות הקודמות - את החברה הזו הוא לא מתכוון למכור. "הכוונה שלנו היא להנפיק את החברה בוול סטריט בעוד שנה וחצי שנתיים, כשהיא תגיע לשווי של מיליארד דולר"

צלמים זמניים מורשים

לאחרונה ארז היזם הסדרתי עמרי קוהל את הבית בתל אביב, האישה ושני הילדים ועבר למדינת וושינגטון שבמערב ארצות הברית. "רילוקיישן" שבעקבותיו הוא ימשיך לנהל את חברת ההיי טק שהקים "פירמיד אנליטיקס", מחו"ל.

נפגשתי איתו כמה ימים לפני שעזב. קוהל הוא לא בדיוק היזם הצעיר והמתחיל: הוא בן 43, חברת התוכנה פירמיד אנליטיקס, היא כבר החברה הרביעית שהקים. הוא היה כבר בכל הסיבובים, גייס הון, עשה אקזיטים נדד בין ארצות הברית לישראל. הפעם, הוא אומר, אנחנו לא עומדים למכירה. פירמיד אנליטיקס תהיה חברה גדולה כמו צ'ק פוינט".

הוא מנהל את החברה שלו מחדר קטן בירכתי אולם ייצור של תוכנה באזור התעשיה שמאחורי בורסת היהלומים ברמת גן. מאות עובדי היי טק ישובים סביב שולחנות ארוכים וכותבים שורות קוד על מסכי המחשבים. אלה אנשי הצווארון הכחול של המאה ה-21. תעשיית ההיי טק התבגרה מאחורי החזית הנוצצת של מגדלי הזכוכית הפורחים מנס ציונה ועד מגדל העמק. אין פה חניות שמורות ולא ארוחות שף בהפסקות הצהריים. רוב העובדים זורמים לכאן מידי בוקר מתחנת רכבת ארלוזורוב שבמרחק 10 דקות הליכה. את הכסף הגדול שגייסה החברה, עד כה כ-38 מיליון דולר, העדיפו קוהל ושותפיו להשקיע בצמיחה מהירה ובשכר לעובדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עמרי קוהל, מנכ"ל ומייסד פירמיד אנליטיקס. דניאל בר- און,
עמרי קוהל/דניאל בר- און

פירמיד אנליטיקס מתמודדת עם אתגר מורכב: התוכנה שהיא פיתחה מאפשרת לארגון המפעיל מערכות מחשוב מגוונות מסוגים שונים, לקבל מידע מרוכז מהמערכות השונות ולהציג אותו למנהלים. כך, יכול המנהל לקבל מודיעין ארגוני שוטף של הנתונים שנצברו במחלקת המכירות של הארגון, במערכת הכספים, ניהול המלאי, ההפצה וכוח האדם ולקבל החלטות המבוססות על מידע שוטף מכל המערכות. זוהי מערכת קריטית חיונית בחברות ענק כמו פולקסוואגן וגם בארגונים ממשלתיים, כולל צה"ל. בדרך כלל לכל יחידה בארגוני ענק כאלה, המעסיקים לעתים עשרות אלפי עובדים יש תוכנה ייחודית המתמחה בפעילות של היחידה, כגון תוכנות לניהול חשבונות, ניהול מלאי או ניהול כוח אדם.

עמרי קוהל, מנכ"ל ומייסד פירמיד אנליטיקס. דניאל בר- און,
עובדי החברה/דניאל בר- און

יזם מלידה

פירמיד אנליטיקס אינה החברה היחידה שמציעה לארגונים גדולים פתרונות כאלה, אבל היא מתחרה עם חברות ענק כמו מיקרוסופט ואורקל. ב-80% מהמקרים בהם אנחנו מתמודדים על עסקה עם המתחרים אנחנו זוכים" אומר קוהל "אנחנו לא תמיד מתחרים בחברות התוכנה הגדולות. לעתים קרובות חברות ענק משתפות אתנו לפעולה כדי להציע ללקוחות את הפתרון המשולב הטוב ביותר. מיקרוסופט, למשל, היא אחת השותפות החשובות ביותר".

קוהל הוא יזם מלידה. הוא נולד בתל אביב ולמד מנהל עסקים בניו יורק. כבר כשהיה סטודנט ב-NYU יזם עסק שסיפק לסטודנטים שירות זול לצילום מסמכים. הוא הציג לחבריו הסטודנטים חבילת צילומים במחיר מוזל בתמורה לשילוב דפי פרסומת. החברה פעלה בניו יורק ובישראל ונמכרה לחברה ותיקה בתחום הדפוס. המיזם הבא היה בתחום "הלימוד מרחוק" – בסוף שנות התשעים התלהבו רבים מהאפשרות ללמוד באמצעות הרשת. חברת "אדיומרקט" שיזם קוהל אפשרה לסטודנטים ללמוד אנגלית והנדסה בסיסית באמצעות האינטרנט ונמכרה ב-2005 לחברה הציבורית "דגם מערכות".

לאחר המכירה הקים קוהל עם יובל מדר את חברת התשלומים באמצעות הסלולאר PD Way. כאשר הסמארטפונים היו בחיתוליהם והאייפון היה עדיין הסוד השמור ביותר במרכז הפיתוח של אפל בקופרטינו. ב-2008 נמכרה החברה תמורת כמה עשרות מיליוני דולרים לחברת הפרסום הבינלאומית יאנג אנד רוביקם.

פירמיד אנליטיקס שהקים קוהל עם שותפיו אבי פרץ (הטכנולוג הראשי של החברה) והרברט הוכטמן (איש הפיתוח העסקי, פועל מצרפת) היא כבר חברה מליגה אחרת. היא אינה פונה ללקוחות פרטיים אלא עושה עסקים עם חברות ענק, הלומדות להכיר ולהעריך את יתרונות המערכת שפיתחה.

גם עולם ההיי טק בו פועלת החברה אינו דומה לזה שבו פעל קוהל בתחילת דרכו: חברות היי טק גדולות שצמחו בעמק הסיליקון הישראלי מעבירות מחלקות שלמות למזרח הרחוק, שם שכר המתכנתים נמוך יותר, כשהן מפטרות אנשי פיתוח ותיקים ש"הזדקנו". מאידך מזהירים מנהלים בענף שתור הזהב של ההיי טק הישראלי הסתיים מפני שאנחנו לא מכשירים כאן מספיק מהנדסים צעירים. "אני צריך לגייס עכשיו 25 מהנדסים חדשים ואני מרגיש שזה קשה. יש תחרות גדולה וכל אנשים טובים. כבר אי אפשר להסתפק בלחלק אופציות לעובדים ולהגיד להם שאולי בעוד שנתיים יהיה אקזיט ותוכלו לקנות דירה", אומר קוהל יותר חשוב לנו לשמר את אווירת הסטארט אפ ולהציע את האתגר הטכנולוגי".

ש: יש חברות שפונות לחו"ל. מעבירים מרכזי פיתוח למקומות שקל בהם יותר לגייס אנשים.

קוהל: אנחנו חברה ישראלית ומבחינתנו אין תחליף לכישרון הישראלי בתחום הפיתוח, והחשיבה המקורית. לא מוצאים את זה בשום מקום אחר בעולם.

ש: יש הנפקה באופק?

ת: יש לנו משקיעים עם נשימה ארוכה, וגם אנחנו היזמים כבר עשינו מספיק כסף בהיי טק. הכוונה שלנו היא להנפיק את החברה בוול סטריט בעוד שנה וחצי שנתיים, כשהיא תגיע לשווי של מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • היי-טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully