וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי הכריע: אפל תשלם עוד 13 מיליארד אירו מס באירלנד

שירות גלובס

30.8.2016 / 13:39

החברות הבנות של אפל באירלנד שילמו 1% או פחות מס, בהשוואה למס חברות של 12.5% באירלנד עצמה. ההחלטה - למרות איומים על בריסל מצד הממשל האמריקני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טים קוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

האיחוד האירופי קבע היום (ג') כי רשויות המס באירלנד גבו מס נמוך ובלתי חוקי מחברת אפל, ולכן על אפל לשלם כעת עד 13 מיליארד אירו לרשויות המס. לדברי האיחוד, המיסוי הנמוך על אפל באירלנד העניק לה יתרון משמעותי על מתחרותיה במדינה זו - יתרון שאותו היא נדרשת להשיב כעת במס רטרואקטיבי.

ברקע להחלטת האיחוד עומדת חקירה שנמשכת כבר קרוב לשנתיים בגין רישום הכנסות אפל באירלנד, שכבר הזהירה בעבר שלחקירה עלולה להיות השפעה שלילית על דוחותיה, צפויה לערער על החלטת האיחוד.

בשנת 2014 התחילו לחקור באיחוד האירופי את הסדרי המס של אפל באירלנד. בחקירה נחשף כי אפל חתמה על הסכמים עם חברות באירלנד, במטרה ליהנות מתשלומי מס מופחתים. בנוסף, הנציבות האירופית האשימה את אירלנד בעבירה על חוקי המס הבינלאומיים בשל העובדה כי אפשרה לאפל להסתיר רווחים של עשרות מיליארדי דולרים, בתמורה להשארת מקומות עבודה במדינה.

זוהי פסיקת המס הגדולה ביותר אי פעם של האיחוד האירופי נגד חברה אמריקנית והיא עשויה לאותת כיצד מתכוון האיחוד לנהוג בהמשך הדרך בחברות הענק אמריקניות נוספות מלבד אפל. לפי הודעת האיחוד, רשויות המס באירלנד העניקו במשך כ-20 שנה ברציפות סיוע לא חוקי לאפל, שאפשר לחברה לשלם מס נמוך.

לפי חקירת האיחוד האירופי, החברות הבנות של אפל באירלנד שילמו 1% או פחות מס, בהשוואה למס חברות שמגיע עד 35% בארה"ב ומסתכם ב-12.5% באירלנד עצמה.

להרגעת מי שמודאג מעוצמת המכה לאפל, נציין כי לחברה יש, נכון לסוף יוני השנה, "כרית ביטחון" של 231.5 מיליארד דולר במזומן במאזניה.

העונש לאפל בא למרות אזהרה בוטה וברורה מהממשל האמריקני לאיחוד האירופי להפסיק להתעסק בענייני המיסוי של חברות הענק האמריקניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully