וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ייאמן: העובדים מעדיפים לקבל פיצה ולא תוספת שכר

ממחקר שערך פרופסור דן אריאלי עולה כי בוס שיבטיח לעובדיו פיצה בחינם או פשוט יגיד להם מילה טובה יעלה את הפרודוקטיביות שלהם יותר מבוס שיבטיח לעובדיו בונוס כספי

מערכת וואלה!

איזה מהבאים הוא ההטבה המספקת ביותר בתור תגמול לעובד: עוד קצת מזומנים, מחמאה מהבוס או פיצה בחינם? אולי זה יפתיע אתכם, אבל אנשים רבים מעדיפים פיצה ושבחים על פני כסף.

ממצא זה עולה מניסוי במוטיבציה במקום עבודה, שבוצע על ידי הפרופסור לפסיכולוגיה דן אריאלי מאוניברסיטת דיוק. בתחילת השבוע, שלח אריאלי הודעות לעובדים במפעל של מוליכים למחצה בישראל, שהציעה לכם מגוון של תגמולים להרכבת כמות מסוימת של מעבדים בכל יום. קבוצה אחת קיבלה הבטחה לבונוס של כ-30 דולר. אחרת קיבלה הודעת טקסט של "כל הכבוד!" מהבוס בסוף השבוע. קבוצה שלישית קיבלה הצעה לשובר לפיצה, וקבוצה רביעית לא קיבלה הודעה בכלל.

בתחילת השבוע, הפיצה בחינם עמדה בראש סדר העדיפויות, עם עלייה של 6.7% בפרודוקטיבית מול קבוצת הביקורת, לצד עלייה של 6.6% בעקבות מחמאה מהבוס. תמריץ המזומן הגיע למקום השלישי עם 4.9%. עם זאת, כבר ביום השני, הקבוצה עם תמריץ המזומן רשמה ביצועים נמוכים ב-13.2% מקבוצת הביקורת.

במהלך השבוע, ההצעה של בונוס במזומן הובילה לירידה כוללת בתפוקה, של 6.5%. בסופו של המחקר, מחמאת ה"כל הכבוד" היתה המנצחת הבלתי מעורערת. פיצה בחינם דורגה שניה וקבוצת הבקרה שלישית. מוטיבציית המזומן סיימה בתור גורם לא מעודד מוטיבציה.

במילים אחרות, היה עדיף למעסיק לא להציע להם תמריץ בכלל. מה שעולה בבירור מהמחקר הוא שאנשים אוהבים שבחים והערכה. "לתמריצים חיצוניים יש פחות ופחות משמעות – כמו בונוס במזומן שמבוזבז ישר, או העלאה בשכר, אך התחושה שאנשים אחרים יעריכו את מה שעשיתם, נשארת אתכם", אומר פרופסור אדם גראנט מאוניברסיטרת וורטון למגזין 'וולר סטריט ג'ורנל'

המחקר לקוח מספרו החדש של אריאלי, "תמורה מול סיכון : הלוגיקה החבויה שמעצבת עת המוטיבציות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully