וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלטו על ההון: איזו מדינה הכי פחות שוויונית?

ממחקר שערכה חברת New World Wealth עולה כי המדינה בה מחזיקים מיליונרים במרבית ההון - כלומר חלוקת העושר היא לא שוויונית היא רוסיה. ארצות הברית דווקא הפתיעה לטובה

מערכת וואלה!

רוסיה היא הכלכלה הכי לא שוויונית בעולם, כך לפי דו"ח מדד אי שוויון שפורסם השבוע על ידי חברת New World Wealth. המחקר מדד את אי השוויון לפי אחוז כמות ההון הנמצא בידי מיליונרים. ככל שהאחוזים גבוהים יותר, כך המדינה מדורגת כלא שוויונית יותר.

62% מהונה של רוסיה מוחזק בידי מיליונרים, מתוכם 26% על ידי מיליארדרים. "כשלמעלה 50% מעושרה של רוסיה נמצא בידיהם של בעלי הממון, קיומו של מעמד ביניים חזק ואיתן אינו אפשרי", טוענים מחברי הדו"ח.

הודו דורגה במקום השני כמדינה הלא שוויונית כשבעלי ההון שולטים על 54% מעושרה הכללי. בריטניה עם 32% ואוסטרליה עם 28%. יפן, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, דורגה כאחת המדינות השוויוניות ביותר- רק 22% מעושרה נשלט בידי בעלי הון. ארצות הברית דורגה גם היא כאחת המדינות השוויוניות, במקום השמיני, עם כשליש הנשלט בידי מיליונרים. נתון מפתיע בהתחשב בביקורת הרבה בתקשורת בכל הנוגע לאי השוויון ביבשת. הקיטוב בהכנסות לצד קיפאון בשכר הריאלי ורווחת מעמד הביניים, הם מהנושאים הבוערים שעומדים על סדר היום של הבחירות לנשיאות הקרב.

מבחינת אחוז העושר לנפש, המדינות האירופאיות דורגו במקומות הגבוהים ביותר ובראשן נסיכות מונקו, הידועה כמקלט מס. למעלה מ-5% מכלל אוכלוסייתה של מונקו (המונה כ-40,000 איש) שווה יותר מעשרה מיליון דולר ואילו מדד העושר לפי נפש עומד על כ-1.6 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אי שוויון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully