וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום פערי השכר בין גברים לנשים יגדיל ב-7% את הצמיחה במשק

שירות גלובס

26.9.2016 / 10:45

צמצום פערי השכר בין נשים וגברים עשוי להוביל לתוספת של 82 מיליארד שקל לתוצר. הכלכלן הראשי באוצר מציין בסקירה השבועית כי יש לעודד נשים ללמוד מקצועות ריאליים

עובדות על המוח. ShutterStock
עובדות על המוח/ShutterStock

צמצום פערי השכר בין גברים ונשים במהלך העשורים הקרובים עשוי להגדיל את התוצר בשיעור של 7% בהשוואה לתרחיש בו הפערים לא מצטמצמים. כך עולה מהסקירה השבועית שפרסם היום (ב') הכלכלן הראשי באוצר.

מהסקירה עולה כי צמצום פערי השכר המגדריים, שנובעים בין היתר מכך שנשים עובדות פחות שעות ופחות במקצועות ההיי-טק, יוביל לתוספת של כ-82 מיליארד שקל לתוצר או גידול של כ-8,000 שקל בתוצר לנפש עד 2039. עוד עולה כי הורדת פער השכר המגדרי צפויה לצמצם משמעותית את אי השוויון בהכנסות משקי הבית.

"ככל הנראה, אחד מהגורמים להקצאה לא יעילה של משאבים במשק הישראלי נובע מהשתתפות לא אופטימאלית של נשים בשוק העבודה. הדבר מתבטא בפערי השכר המגדריים, שהם גבוהים בכל מדינות ה- OECD ובישראל", קובע הכלכלן הראשי באוצר.

מבחינה שנערכה על ידי אגף הכלכלן הראשי עולה כי כ-40% מפערי השכר נובעים משוני בענפי ההעסקה ותחומי העיסוק. כך, נשים בישראל נוטות לעבוד יותר בענפים כמו ענפי החינוך והבריאות ופחות בענפי ההיי-טק, בהם השכר גבוה במיוחד.

כאמור, חלק ניכר מהפער בשכר החודשי נובע מכך שנשים עובדות פחות מגברים, בין השאר עקב חלוקת נטל לא שוויונית במטלות הביתיות. כמו כן מהבדיקה שערך הכלכלן הראשי עולה כי צמצום פערי השכר המגדריים יוביל לצמצום אי השוויון בכלכלה.

באוצר קובעים כי יש מקום לעודד נשים ללמוד מקצועות ריאליים כגון הנדסה, מדעי המחשב ותכנות. לכן, יש ליצור מדיניות שתפעל לשילוב מוגבר של נשים במשרות איכותיות ובשכר גבוה וזאת במטרה לצמצם את אי-השוויון הכלכלי ולהוביל לגידול בצמיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully