וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדיח התקלקל? בשבדיה מעודדים אתכם לתקן ולא להחליף

28.9.2016 / 16:42

כלכלתה החזקה של ממשלת שבדיה והשלטון הסוציאל דמוקרטי בשיתוף עם מפלגת הירוקים הביאה לתכנית לעידדוד הפחתת הזיהום הנובע מצריכה. המס על תיקונים יירד על מנת לעודד את התושבים לא לזרוק מכשירים מקולקלים

אולפן וואלה

האם היינו מפסיקים לזרוק חפצים ומתקנים אותם במקום זאת, אם היה יותר זול לתקן אותם? ממשלת שבדיה חושבת שהאזרחים שלה יפעלו על פי ההנחה הזו בדיוק, והיא מיישמת את הרעיון בפועל. תקציב המדינה לשנת 2017 יקצץ את המע"מ הנגבה על תיקונים קטנים של חפצים כמו אופניים, נעליים ובגדים.

החזרי מס יוצעו לאנשים המתקנים את מוצרי החשמל שלהם, כמו מכונת כביסה ומדיחים. שיעור המע"מ יופחת מ-25% ל-12%, והחזר המס יאפשר לאנשים לקבל החזר של מחצית מעלות העבודה על התיקון של מוצרי החשמל ותנורי המטבח.

הרעיון של עידוד אנשים לזרוק פחות לפח בחיי היום-יום מקודם על ידי המפלגה הירוקה השבדית, השותפה בממשלת שבדיה יחד עם המפלגה השבדית הסוציאלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

צריכה בת קיימא

אחד מהשרים שהגישו את ההצעה הוא פר בולונד, סגן שר האוצר. לדבריו, התכניות הן חלק מאסטרטגיה רחבה יותר שהממשלה משיקה בכל הנוגע לצריכה ברת-קיימא. "הפליטות משבדיה הפוגעות באקלים הולכות ופוחתות, אך הפליטות מצריכה עולות", אמר בולונד. לדבריו, "האינטרס שלנו הוא צריכה יותר בת קיימא מהצרכן השבדי, וזו אחת הדרכים בה הממשלה הופכת את הנושא למשתלם יותר".

אזרחי שבדיה יכולים כבר עכשיו לבקש החזר של 50% מעלות העבודה המשולמת לעבודות הבית, כמו העסקת מנקה, מחשבונות מס ההכנסה שלהם כך שהשר בטוח שהתכניות החדשות יעבדו. "הצרכן פעיל למדי באשר לשינוי של מה שהוא קונה והאופן בו הוא קונה בשבדיה, לשינוי ההשפעה הסביבתית, כך שאנחנו רואים גידול עצום במכירות מזון אורגני, ואנחנו רואים גם עניין בכלכלת ה'שיתוף' והכלכלה ה'סיבובית' רושמת גידול מהיר למדי", אמר.

התוכנית הנוכחית מקודמת גם בתור דרך ליצירת יותר עבודות לאנשים שאין להם השכלה גבוהה. "לדעתנו הבאת עלויות העבודה לעלות נמוכה היא חלק גדול בכך שיהיה הגיוני יותר לתקן על פי קנייה של מוצר זול נוסף ולזרוק שוב לפח", אומר השר. "אם לא נשנה את התמריצים הכלכליים, השינוי לעולם לא יגיע", הוא מוסיף.

עלות הטבות מס אלו אינה גדולה במיוחד. ההוצאה המשוערת של ממשלת שבדיה עליהן עומדת על כ-31.1 מיליון דולר בשנה עבור הפחתת המע"מ על תיקונים קטנים, ו-22 מיליון דולר על החזרי המס על תיקון מוצרי החשמל. עוד סיבה לכך שממשלת שבדיה מראה חדשנות בתחום זה של מדיניות מס, היא שהכלכלה והממשלה נמצאות בעמדה פיננסית מצוינת. הכלכלה צפויה לצמוח בכ-3.5% השנה. ב-2017 הממשלה צופה כי ההכנסה ממיסים תעקוף את ההוצאות שלה ב-866 מיליון דולר, מה שיסייע לה להפחית את הגירעון הלאומי.

"הכלכלה השבדית חזקה מאוד", אמרה שרת האוצר השבדית מגדלנה אנדרסון. "יש לנו את הצמיחה הגבוהה ביורת באזור, האבטלה ונחת והגירעון הגדול אותו ירשנו כשהתחלנו בכהונה שלנו יימחק ברובו".

  • עוד באותו נושא:
  • שבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully