וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להרוויח הרבה: בבריטניה עדיף שתלמדו גיאולוגיה

3.10.2016 / 11:46

מחקר גילה כי דווקא בוגרי החוג העוסק בחקר הסלעים נמצאים בראש רשימת המשתכרים בממלכה הבריטית. ואיזה תואר מבטיח את ההכנסה הנמוכה ביותר?

מערכת וואלה

מנהל עסקים? כלכלה? חשבונאות? סביר להניח שאלו החוגים שהייתם מצפים למצוא בהם את הבוגרים בעלי המשכורות הגבוהות ביותר. אבל מסתבר שחוג אחר לגמרי מאפיל על שאר החוגים היוקרתיים מבחינת השכר במשק הבריטי – גיאולוגיה.

לפי ממצאי מדריך האוניברסיטאות של ה"סאנדיי טיימס", בוגרי החוגים לגיאולוגיה בבריטניה (ובייחוד של החוג באימפריאל קולג' בלונדון) הם בראש טבלאות השכר עם משכורת שנתית ממוצעת של 73,267 פאונד (כ-360,000 שקל). מדובר בנתונים שנאספו מבוגרים שסיימו את התואר הראשון רק חצי שנה לפני כן. מדשדשים מאחוריהם הם בוגרי החוגים לרפואה ולהנדסה.

אז איך הגיעו בוגרי החוג לחקר סלעים ומיפוי כדור הארץ לראש טבלת המשתכרים? הסיבה לממצאים המפתיעים היא המשכורות הגבוהות המוצעות בתעשיות האנרגיה, בייחוד בתחום תשתיות הנפט, אשר מחפשות בוגרים מהחוגים האלו.

במקביל, המחקר בדק מהו החוג הכי פחות משתלם מבחינת הכנסה שנתית – החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת הופ בליברפול, שבוגריו מרוויחים בממוצע 12,343 פאונד בשנה (כ-60,000 שקלים). מדובר במחצית מהמשכורת הממוצעת בשוק הבריטי. ובתוך כך, נמצא כי ישנה ירידה תלולה בביקוש לבוגרי מדעי המחשב ומנהל עסקים בקרב חברות טכנולוגיה כמו גוגל.

אלן סמיתרס, פרופסור לחינוך באוניברסיטת בקינגהם מסביר את הממצאים וטוען כי "האוניברסיטאות החדשות לא הצליחו להתחרות מול הוותיקות בתחומים מבוקשים כמו משפטים ונאלצו לחפש אפיקי לימוד חדשים. האוניברסיטאות האלו קשובות במיוחד לשוק התעסוקה וזה בהחלט ניכר במבחר חוגי הלימוד שהם מציעים".

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully