וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנות מאסר לעבריין מס שהונה את המדינה ב-200 מיליון שקל

10.10.2016 / 14:03

יניב קנרש עמד בראש תוכנית עבריינית שנועדה להפחית את תשלום המע"מ שהוא חייב בגין עסקות דלק שביצע. כתב האישום ייחס לו גניבת כספי מע"מ בסך של 185 מיליון שקל, הלבנת הון בהיקפי ענק וכן קשירת קשר להוצאת חשבוניות פיקטיביות

אילוסטרציה לוגו רשות המיסים אזיקים (שאטרסטרוק, אתר רשמי של רשות המיסים). ShutterStock
אילוסטרציה לוגו רשות המיסים אזיקים (שאטרסטרוק, אתר רשמי של רשות המיסים)/ShutterStock

10 שנות מאסר, קנס של 700 אלף שקל וחילוט של רכוש בשווי 10 מיליון שקל נגזרו אתמול על יניב קנרש, סוחר בענף הדלק מהצפון, לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות מס בהיקף של כ-200 מיליון שקל. בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, בראשותה של השופטת נחמה נצר, קבע כי קרנש ביצע עבירות הלבנת הון בהיקפי ענק, קשר קשר לביצוע עבירות פשע וכן עבר עבירות של מהילת דלקים בשתי פרשות שונות.

ביולי 2012 הוגש נגד קנרש כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע בגין מעורבותו בפרשת "אנרגיה מתחדשת", אחת מהפרשות החמורות בתחום המס. לפי כתב האישום, עמד קנרש בראש תוכנית עבריינית שנועדה להפחית את תשלום המע"מ שהוא חייב בגין עסקות דלק שביצע. כתב האישום ייחס לקנרש גניבת כספי מע"מ בסך של 185 מיליון שקל, הלבנת הון בהיקפי ענק וכן קשירת קשר להוצאת חשבוניות פיקטיביות.

בתחילה שהה קנרש במעצר עד תום ההליכים, אך בהמשך שוחרר למעצר בית. בעודו שוהה במעצר בית התגלה לרשות המסים כי קנרש ממשיך לבצע עבירות ומפר שוב ושוב את התנאים שבהם שוחרר ממעצר עד תום ההליכים.

במסגרת ההתפתחות הזו בפרשה, שזכתה לשם "חזרה גנרלית", הגישה נגדו רשות המסים כתב אישום נוסף, הפעם לבית המשפט המחוזי בחיפה, שייחס לקנרש ביצוע עבירות מע"מ בהיקף של כ-25 מיליון שקל, עבירות של קשירת קשר לקבלת דבר במרמה ועבירות של מהילת דלקים.

המדינה יוצגה בפרשת "אנרגיה מתחדשת" על ידי עורכי הדין ניר ישראל ומאור סבג ובפרשת "חזרה גנרלית" על ידי עורכי הדין ניר ישראל, מאור סבג ועינב לוי, כולם מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully