וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמצמים את הפער: שכר השחורים באה"ב עולה בקצב מהיר

29.10.2016 / 10:16

הפערים עדיין קיימים אבל ניכר כי יש שיפור במצב האפרו אמריקאים בארה"ב בשוק התעסוקה. שיעור המועסקים בקרבם עולה וקצב גידול שכרם מהיר אף מקצב גידול שכר הלבנים

רויטרס

אי השוויון המחריף בין שחורים ללבנים ממשיך לעמוד על סדר היום הציבורי בארצות הברית, אבל בכל הקשור לשכר בקרב האפרו-אמריקאיים, נראה כי לאחרונה ישנה מגמת השתפרות. לפי נתוני משרד העבודה האמריקאי, בשנתיים האחרונות נרשמה עלייה חדה בשכר בקרב אוכלוסיית השחורים.

על פי הנתונים, ברבעון השלישי של 2016 הרווח החציוני השבועי של עובד אפרו-אמריקאי במשרה מלאה צמח ב-9.8 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בעלייה החדה ביותר מאז שנת 2000. העלייה בשכר מתייחסת לתקופה שלאחר המשבר הכלכלי, מאמצע שנת 2009. בחינה של הנתונים מראה כי בשנתיים האחרונות השכר בקרב אפרו-אמריקאיים זינק ב- 15.7 אחוזים לעומת 13.3 אחוזים בקרב המיעוט הלטיני ו-15.5 אחוזים בקרב אמריקאים לבנים.

הנתונים מתיישבים עם טענתם של כלכלנים כי בתקופות בהן שיעור האבטלה נמוך, חלה עלייה בשכר והדבר בא לידי ביטוי בעיקר בקרב קבוצות מיעוט. שיעור האבטלה בארצות הברית בחודש ספטמבר עמד על 5%, מהנמוכים שנרשמו בשנה האחרונה. כמו כן, ישנה עלייה חדה בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה בקרב אפרו-אמריקאיים.

הנתונים של משרד העבודה האמריקאי מתפרסמים לאחר מחקר של המכון למדיניות כלכלית לפני חודשיים שהצביע על פערי השכר המחריפים בין לבנים לשחורים: השכר החציוני השבועי של עובד אפרו-אמריקאי ברבעון השלישי של 2016 עמד על 685 דולר, לעומת 854 דולר ללבנים ו-632 דולר להיספאנים. הפערים הגדולים ביותר בשכר נצפו דווקא בקרב האוכלוסיות המשכילות ביותר והם עומדים על 20 אחוזים, בעוד שבקרב האוכלוסיות הפחות משכילות הפערים נותרו יציבים והם עומדים על 15%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully