וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה להכרה בתביעה ייצוגית: הקנאביס הרפואי מכיל חומרי הדברה

7.11.2016 / 15:32

תביעה להכרה כייצוגית בסכום של 133 מיליון שקל הוגשה נגד מגדלי קנאביס רפואי בטענה לשימוש בחומרי הדברה כימיים שלא אושרו על ידי משרד הבריאות. קבוצת התובעים כוללת 26,600 צרכני הקנאביס הרפואי בישראל

הרשות למלחמה בסמים. ShutterStock
הרשות למלחמה בסמים/ShutterStock

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ייצוגית על סך 133 מיליון שקלים נגד 8 חברות לגידול קנאביס רפואי. על פי התביעה כל אחת מהחברות הפרה בדרכה את החוק והוראות משרד הבריאות הנוגעות לגידול הצמח, בכך שסיפקה ללקוחותיה קנאביס רפואי באיכות ירודה, הנשמר באריזות פגומות ואשר גודל תוך שימוש בחומרי הדברה כימיים רעילים, שמעולם לא הותרו לשימוש על ידי משרד הבריאות לצורך גידול קנאביס.

התביעה הוגשה על ידי 8 תובעים, כל אחד לקוח בחברת גידול אחרת, באמצעות עורכי הדין רועי ביטון, המתמחה בתובענות ייצוגיות ודיני משפחה, יונתן רפופורט ואדם לוין ממשרד רפפורט לוין. סכום התביעה מורכב מ-5,000 שקלים לכל תובע בקבוצת 26,600 לקוחות שצורכים קנאביס רפואי מהחברות המגדלות.

"אין ולא יכול להיות ספק כי הידיעה שצרכו קנאביס באיכות ירודה ביותר ושאפו חומרי הדברה רעילים לריאות, גורמת לכל אדם סביר והגיוני לתחושות של גועל, כעס ותסכול. האמור נכון בדרך של קל וחומר, שעה שמדובר בחולים (חלקם במחלות סופניות), אשר צרכו את הקנאביס הרפואי במטרה להקל על כאביהם ומתוך ניסיון לרפא את תחלואותיהם", נכתב בתביעה.

חומרי הדברה בקנאביס התגלו לראשונה על ידי התובע רהב ברגרין, בן 43 הסובל ממחלת קרוהן, שגידל קנאביס רפואי באישור משרד הבריאות לשימוש פרטי. בשנת 2013 לאחר שאסר עליו משרד הבריאות להמשיך לגדל קנאביס רפואי בביתו, נאלץ לצרוך קנאביס רפואי מאחת מהחברות המגדלות. "נוכח היותו של רהב מומחה לגידול קנאביס, חש רהב במהרה, כי הקנאביס הרפואי של טבע אדיר הינו באיכות נמוכה ובעל טעם כימי נלווה של חומרי הדברה. עניין זה עורר אצל רהב תחושת גועל וסלידה", לשון התביעה.

בנסיבות אלה שכר רהב את שירותיהם של מומחים לקנאביס רפואי וחומרי הדברה שבדקו קנאביס של 3 חברות מגדלות, ובבדיקות נמצאו שאריות של חומרי הדברה.

"כפי שניתן היה לצפות, תוצאות הבדיקה שבוצעה עוררו רעש גדול בקרב מטופלי הקנאביס הרפואי בישראל, שהבינו לפתע כי המוצר ה"טבעי" וה"אורגני" אשר הם סברו לתומם שהם צורכים על בסיס יומי, מכיל חומרי הדברה כימיים, שכלל לא הותרו לשימוש לצורך גידול קנאביס רפואי ומעולם לא אושרו על ידי משרד הבריאות".

כתב התביעה מספר כי בהמשך לחשיפה של ממצאי הבדיקה, פורסמה כתבה מקיפה במגזין "קנאביס". עורך המגזין, שראיין את מנהלי החברות, שאל אותם על השימוש בחומרי הדברה בגידול הקנאביס הרפואי, ואיש מהם (למעט המנהל של חברת "בטר"), לא הכחיש את השימוש בחומרי הדברה.

בתביעה מוצג גם תצהיר של עובדת בכירה לשעבר בחברת גידול קנאביס רפואי, שסיפרה כי במשך כמה חודשים ב-2015, מכרה החברה ללקוחותיה קנאביס בעל ריכוז נמוך של חומרים פעילים, וכי מנהלי החברה הורו לה להסתיר את תוצאות הבדיקות שנעשו בעניין זה מלקוחותיה.

לטענת עורכי הדין, גידול קנאביס רפואי בישראל הוא תחום פרוץ ולא מפוקח על ידי הרשויות, כך שהחברות המגדלות לא מקפידות לציית להנחיות משרד הבריאות ולספק את הצמח בתוך אריזות אטומות לאור, הכוללות סגירה חוזרת, כדי לשמור על איכות החומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully