וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: רשת אייס הפסיקה לכבד תווי "רב תו"

13.11.2016 / 14:28

לקוחות שביקשו לקנות מוצרים ברשת אייס באמצעות תלושי "רב תו" שברשותם נענו בסירוב - למרות שהתווים היו בתוקף והרשת הופיעה ברשימת בתי העסק שמכבדים את התווים. אלקטרה: "על פי החוק האחריות על מנפיק הכרטיסים"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

"שלום לכם חברת אייס, ביום שישי האחרון, הגעתי לסניפכם בחוצות המפרץ על מנת לקנות כירה חשמלית עם תלושים שברשותי (רב תו). להפתעתי הרבה, כשהגעתי לקופה נאמר לי שהפסקתם לקבל את התלושים האלה אף על פי שהם עדיין בתוקף וכתוב עליהם שאתם חלק מהחברות שמקבלות את התלושים הנ"ל", כך נכתב בפניה של לירז, נשואה טרייה מהצפון, לרשת אייס. "עבורנו, זוג צעיר, זה כסף לכל דבר. התחלתם משהו? תסיימו אותו. פשוט ביישתם אותי שבאתי לשלם ואמרתם לי שאי אפשר. יצאתי מהחנות בבושת פנים ולא רכשתי את זה שרציתי, כי א-ת-ם לא אפשרתם לי. אין לי ספק, שאליכם אני לא אחזור יותר, גם אם זה כרוך בלשלם יותר ולשלם במזומן". תלונה זו מצטרפת לתלונות צרכניות נוספות שהגיעו לארגון "אמון הציבור" בנוגע לסוגיה – רשת אייס שמופיע כעסק המכבד את תוי הקניה "רב תו" מסרבת בשנה האחרונה לממש את אותם.

"כאשר הגעתי לקופות לשלם עבור מצבר וצמיג שרציתי לרכוש בסניף אייס ואוטו דיפו בחולון, אמרו שלא מכבדים רב תו ורב קארד ואז התבטלה העסקה", נכתב בתלונה של לקוח אחר. "הם אמרו שאין להם קשר במחשב וכששאלתי מתי יחודש הקשר אמרו שלא יודעים. בקשרי לקוחות אמרו לי שאני מוזמן לקנות עם התוים במקומות אחרים, אבל מה לעשות אם מה שאני צריך יש רק שם".

בתשובה לתלונות שהגיעו ל"אייס", מסרה הנהלת הרשת כי בית העסק איננו מחויב לתו הקנייה וכי אינו עובד עם תו מסוג "רב תו", החל מחודש נובמבר 2015. בנוסף, צוין כי קיים שילוט אשר מעיד על כך, בכלל סניפי הרשת.

"תו קנייה הינו כרטיס הנרכש בכסף או בשווה כסף, המאפשר למחזיק בו לרכוש מוצרים או שירותים אצל עוסק, בסכום הנקוב בו", מסביר עו"ד אופיר סגל מארגון אמון הציבור". במכתב שהוציא הארגון לרשת אייס, ציינו שמנפיק תו קנייה המבקש להגביל את תוקף תו הקנייה צריך לציין זאת על גבי תו הקנייה, באותיות ברורות ובאופן בולט, נוסף על שמו גם את מועד ההנפקה ואת מועד פקיעת התוקף, ובלבד שתקופת תוקפו של התו לא תפחת מחמש שנים ממועד ההנפקה. לעמדת הארגון, עסק המתקשר עם המנפיק במטרה להיכלל בתוך הרשימה של חנויות בהן ניתן לממש את התו קנייה, צריך לקחת בחשבון כי יהיה עליו לכבד את התווים למשך 5 שנים, גם אם לאחר זמן מה הוא מחליט לא לחדש את התקשרותו מול המנפיק.

לכן, כל צרכן אשר אוחז בתו קנייה אשר ניתן למימוש ברשת אייס, על העסק לכבד את התו וכמובן שעל המנפיק יהיה לכבד את התו, גם מול העסק.

מאלקטרה מוצרי צריכה שבבעלותה רשת אייס נמסר בתגובה: "ביום 6.12.2015 בוטל כדין ההסכם בין אלקטרה למנפיק אלון החזקות רבוע כחול ישראל בע"מ, שאף התבקש באופן מפורש להסיר מכל פרסומיו את רשת אייס, ככזו שמכבדת את תווי הקנייה שלו אך מהסיבות השמורות עימו בחר המנפיק שלא לעשות זאת. מעבר לכך, על פי חוק הגנת הצרכן (סעיף 14ח') מצוין במפורש כי האחריות על כיבוד התווים היא על המנפיק בלבד, ובמקרה זה על אלון החזקות רבוע כחול ישראל בע"מ. בנסיבות אלו, האחריות לכיבוד התווים חלה על המנפיק ורק עליו".

מרשת אלון רבוע כחול נמסר: "הרשת כיבדה והמשיכה לכבד לאורך כל הדרך את התווים שהנפיקה. אלון רבוע כחול חולקת על עמדת אלקטרה ודי לציין כי הפעם האחרונה שהונפקו על ידי אלון רבוע כחול תווים הייתה בחודש ספטמבר 2015 (תקופת חגי תשרי בשנה שעברה)".

  • עוד באותו נושא:
  • אייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully