וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הניצחון: מה מתכנן טראמפ לכלכלה האמריקנית?

14.11.2016 / 13:10

-ביטול הסכמי סחר, קידום פרויקטי תשתיות ומחיקת פעולות אובמה. במהלך הקמפיין הבטיח הנשיא הנבחר דונלד טראמפ "להשיב לאמריקה את גדולתה" - כך הוא מתכוון לעשות זאת

רויטרס

ההבטחה העיקרית של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ במהלך קמפיין הבחירות היתה "להשיב לאמריקה את גדולתה". כשהוא יהיה בבית הלבן, הבטיח טראמפ, התומכים שלו הולכים "לרשום ניצחונות גדולים" עד ש"יימאס להם מניצחונות". בנאום שנשא טראמפ לפני חודש, הוא פירט "חוזה עם העם האמריקאי" שיתחיל עם "יום ראשון מאוד עמוס בתפקיד". בהמשך הנאום פירט איך תוך 24 שעות הוא ימחק את עקבות הנשיאות של ברק אובמה וישים את ארצות הברית על מסלול בדלני.

אלו ההיבטים הכלכליים של החוזה שטראמפ התחייב אליו ל-100 הימים הראשונים בתפקיד:

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

רפורמה בוושינגטון

טראמפ הבטיח "לרוקן את הביצה" של הכסף הגדול מהפוליטיקה של וושינגטון. באחד מהנאומים הפופולריים ביותר שלו, הוא אמר כי הוא "יפחית את ההשפעה המשחיתה של האינטרסים". בעת הנאום, שנערך בגטיסברג, מקום נאומו המפורסם של אברהם לינקולן חיקה טראמפ את מנהיג העבר והבטיח להקים ממשלה "של העם ולמענו". בניסיון להפחית את גודל הממשל, קרא טראמפ להקפאת גיוסי עובדים פדרליים, על מנת להפחית את כוח העבודה באמצעות שחיקה (מלבד צבא, כוחות הביטחון ובריאות הציבור).

מסחר

הנשיאות של טראמפ תסטה מההתחייבות המסורתית הרפובליקאית לסחר חופשי, והוא יטיל מדיניות של הגנה על הכלכלה האמריקאית על ידי סגירת הגבולות הכלכליים שלה. הוא מתכוון להודיע באופן מיידי על כוונתו "להיכנס למשא ומתן מחודש" על הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה, עליו חתומות גם קנדה ומקסיקו.

טראמפ מתכנן לבטל את ההשתתפות בשותפות הטראנס-פסיפית, הסכם סחר שנוי במחלוקת בין 12 מדינות. ההסכם שואף להעמיק את הקשרים הכלכליים בין מדינות אלו, להפחית במסים ולטפח את הסחר על מנת לעודד צמיחה. אך המבקרים טוענים כי הוא גם יגביר את התחרות בין העובדים של המדינות השונות.

ברק אובמה ודונלד טראמפ בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
ברק אובמה ודונלד טראמפ/AP

אנרגיה וסביבה

בהתפתחות מאכזבת מאוד עבור אנשי הסביבה, טראמפ מתכנן לבטל תשלומים של מיליארדי דולרים לתוכניות שינוי האקלים של האו"ם. הוא אמר כי הוא יקצה את הכספים לתשלום על פרויקטי תשתיות בארצות הברית. הוא גם הבטיח להסיר את המגבלות על שיטת ה- fracking השנויה במחלוקת להפקת נפט, ולהגדיל את תפוקת הנפט והגז של ארצות הבירת.

בנוסף מתכנן טראמפ להסיר את המכשולים בהקמת קו הצינורות Keystone, עליו נלחמו ארגוני הסביבה מול ממשל אובמה בניסיון לשכנע כי הפרויקט מזיק לסביבה, עם פגיעה במערכת האקולוגית השבירה במסלול שלו בין אלברטה, קנדה, לנברסקה בארצות הברית.

למחוק את ברק אובמה מספרי ההיסטוריה

טראמפ הצהיר כי ינסה למחוק את ההשפעות של נשיאת אובמה. במהלך הקמפיין הבטיח לבטל כל "צו, מסמך והוראה שהוצאו על ידי הנשיא אובמה".

על פי סטיבן מור, יועץ רשמי של הקמפיין של טראמפ, בקמפיין זיהוי "כ-25 הוראות נשיאותיות" שהמועמד יכול לבטל: "טראמפ ישקיע מספר שעות בחתימה על מסמכים – וימחק את הנשיאות של אובמה", לדבריו.

אחת מהפעולות המשמעותיות ביותר של אובמה שטראמפ מתכנן לבטל הוא החוק לשירותי בריאות במחירים סבירים, הידוע בתור "אובמה-קר", שהכניס למסגרת של ביטוח בריאות 12.7 מיליון אמריקאים שהתקשו לשלם את העלויות הרפואיות שלהם. עם זאת, החוק גם הוביל לגידול בתשלומי הביטוחים עבור אמריקאים שלא מקבלים סיוע ממשלתי.

טראמפ יחליף את המערכת באחת אחרת, הנקראת "תוכנית חיסכון לבריאות". התוכנית תיתן יותר כוח למדינות על האופן בו יש לנהל את הכספים. מבקריו של טראמפ אמרו כי טראמפ לא הצליח להסביר כיצד התוכנית שלו שונה משמעותית מזו של אובמה, וכיצד הוא יישם אותה.

כמו בחלק גדול מהקמפיין הנשיאותי שלו, נראה שטראמפ מבקש מהאמריקאים לסמוך עליו ולחכות ולראות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully