וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוודיות נגד גברים: תפסיקו להסביר לנו מה יותר טוב

16.11.2016 / 11:03

זה קורה בכל מקום עבודה: עובד מסביר לעובדת איך הדברים עובדים באמת, בטון ששמור רק לכאלה שיודעים הכל. ארגון עובדים בשוודיה החליט לשים לזה סוף

ShutterStock

הקולגות בעבודה מדברים אליכן בהתנשאות ובטון כל יודע? בשוודיה לוקחים את התופעה הזאת בשיא הרצינות ומנסים בימים אלו למגר אותה. איגוד העובדים המקצועיים, המייצג 600 אלף עובדים במגזר הפרטי בשוודיה, מעודד את העובדות לדווח על מקרים בהם עמיתיהן הגברים דיברו אליהן בהתנשאות, הסבירו להן דברים שהן יודעות יותר טוב מהם, או בקיצור עשו להן "הסגברה" (mansplaining). המונח השתרש בשיח הפמיניסטי בשנים האחרונות ואפילו נכנס ב-2010 לרשימת המילים החדשות המוצלחות של הניו-יורק טיימס.

האיגוד יצא בקמפיין למיגור התופעה וטען כי הוא יסייע לגברים ולנשים כאחד להתמודד עם התנהגות כזו במקום העבודה. באיגוד ציטטו מחקר של איגוד הפסיכולוגים האמריקאי, שמצא כי גברים נוטים להעריך את האינטליגנציה שלהם במידה רבה יותר מאשר נשים. המחקר הראה גם כי ביטחון עצמי בקרב גברים גדל עם הגיל.

אבל היוזמה הפמיניסטית הובילה למבול של תגובות נזעמות בעמוד הפייסבוק, בייחוד מצד גברים, שטוענים כי שוויון מגדרי לא יושג באמצעות יוזמות שליליות אלא על ידי כבוד ושותפות הדדיים. "זה בדיוק מה שהחברה שלנו צריכה, עוד קיטוב", כתב אחד הגברים הזועמים בעמוד הפייסבוק של האיגוד. "ואחר כך אנשים תוהים למה פופוליזם ימני נמצא במגמת העלייה. אתם מפגרים".

הנשים השוודיות, לעומת זאת, מברכות על היוזמה ומעידות כי הן בהחלט חוות התנהגויות כאלו במקום עבודתן ולאו דווקא מצד גברים אלא גם מצד נשים מבוגרות מהן. אחרות סבורות שיש להסיר מהקמפיין את המילה המבזה "הסגברה" ולהחליפה ב"התנהגות סקסיסטית".

באיגוד העובדים השוודי מסרו בתגובה כי הם שמחים שהנושא עורר סערה. "מטרת הקמפיין היא לא להפנות אצבע מאשימה כלפי כל הגברים. הוא נועד להפוך את כולנו להיות מודעים לתופעה בתקווה לעודד שינוי", מסר דובר האיגוד, גבריאל וורדנסטט.

  • עוד באותו נושא:
  • הסגברה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully