וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאהבה אין מחיר: כמה עולה תהליך פונדקאות?

16.11.2016 / 16:38

טווח המחירים בהליך פונדקאות בחו"ל הוא רחב והמחיר משתנה בהתאמה לגורמים רבים: המדינה בה הוא מתבצע, סוג המרפאה ועוד. אז איך עושים את זה וכמה כסף כדאי להכין מראש?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לירן יובל ויהל/מערכת וואלה!, צילום מסך

את אהבתו של יובל כדורי אלטמן, קופירייטר בן 37 מתל אביב, אל בתו התינוקת יהל, לא ניתן לכמת בכסף, אבל את המחיר שהוא שילם כדי להביא אותה לעולם בהליך פונדקאות בארה"ב דווקא אפשר. הסכום עומד על מיליון שקלים.

זה התחיל לפני 8 שנים, כשהוא ובן זוגו לירן החליטו לוותר על חלום הדירה ולהשקיע את 120 אלף הדולר שחסכו כדי להביא ילד לעולם. "בזמנו הליך הפונדקאות בחו"ל היה ממש בחיתוליו, המחירים היו הרבה יותר גבוהים מהיום וגם ההליך מסורבל. היינו צריכים למצוא פונדקאית בארה"ב, לרכוש ביציות מתורמת ב-25 אלף דולר, לשלם לפונדקאית בסביבות 35 אלף דולר על ההליך, להטיס את הפונדקאית עם בן זוגה לקפריסין, לממן את שהייתם, לממן הליך הפריה במרפאה בקפריסין, לטוס בעצמנו גם לארה"ב וגם לקפריסין, לשלם לעורכי דין, לביטוחים ועוד ועוד הוצאות נלוות. עברנו שני תהליכים כושלים – בפעם הראשונה הצלחנו להשיג הריון של 9 שבועות שנפל, ובפעם השניה לא הצלחנו להשיג הריון".

בסופו של יום הפסידו יובל ולירן 120 אלף דולר, כ-500 אלף שקלים (לפי השער אז) מבלי שהגשימו את האבהות. "פשוט שקענו בדיכאון עמוק, פתאום חזרנו צעד אחד אחורה ולא היה לנו עוד כסף", מספר יובל. "ואז הבנו שמעצם העובדה שהליך הפונדקאות בארץ קיים והוא עולה רבע מהמחיר בחו"ל כ-180 אלף שקל, מדובר בחוק שמפלה את הזוגות החד מיניים".

אחרי שהובילו מאבק ציבורי אישי וזכו לתשומת לב רבה בתקשורת ואפילו בכנסת, החוק עדיין לא שונה: "בנס, ובלי שום קשר למחאה שלנו קיבלנו מהמשפחה את הסכום שהיה דרוש כדי להתחיל הליך נוסף – 120 אלף שקלים. הפעם פנינו לחברת "בייבי בלום", ובזכות העזרה שלהם הצלחנו להשלים את התהליך, בסופו נולדה בתנו יהל, שהיום היא בת 10 חודשים".

"לזוגות או יחידים שרוצים לעבור הליך פונדקאות בחו"ל אני מציע לגשת לסוכנויות פונדקאות בארץ שתעמיד לרשותם את כל האפשרויות לבחור את המסלול שמתאים להם, שעובדות עם כמה סוכנויות לאיתור פונדקאיות בחו"ל ולא רק עם סוכנות אחת, שעובדות עם כמה מרפאות בחו"ל ולא רק מרפאה אחת. כל אלה על מנת שתהיה גמישות כלשהיא במחיר. מניסיון הסוכנות בארץ שמכירה אתה מטריה ויודעת להתמקח ולהלחם עבור כל לקוח מול הגורמים בחו"ל תוכל לחסוך לזוג הרבה כסף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במה כרוך ההליך בחו"ל?

עלויות ההליך בחו"ל תלויות בהרבה גורמים: ראשית היכן ההליך מתבצע. לרוב במדינות עולם עולם שלישי ומזרח אירופה העלויות יהיו נמוכות יותר מאשר מדינות מתקדמות כגון ארה"ב וקנדה. "מלבד למיקום התהליך, יש משמעות גם לבחירה בין המסלולים המבטחים לידה, סוג התורמת וסוג התרומה, רמת הידע והביטחון, רמת השליטה, כל אלו באים לידי בעלויות שונות", מסביר גיא טצה, מנכ"ל בייבי בלום סוכנות לפונדקאות.

לדברי טצה, על מנת לקבל אומדן מדויק לעלויות פונדקאות במקומות השונים חשוב להיפגש עם הגורמים השונים ולקבל הערכת עליות אישית ובהתאם לצרכים שלכם. "לשם הערכה כללית בלבד הליך פונדקאות בארצות הברית יעלה בין 100,000 ל- 150,000 דולר. במידה ומגדילים את הריסק (תשלום עבור כל פרוצדורה רפואית בנפרד, התחייבות מראש לקליניקות לפני שיודעים מי התורמות והתחייבות מראש לסוכנות פונדקאות לפני שיודעים מי הפונדקאית הטווח יכול להיות רחב בהרבה".

"על מנת להנמיך את התקרה של העלויות וליצור מנעד כמה שיותר קצר בתהליך יקר זה אנו מנסים ודאות או הבטחת הצלחה. יש הרבה דברים בתהליך שעשוים להשתבש בדרך – למשל טיפולי פוריות עשוים לא להצליח, אז פנינו למסלולים וודאים יותר עם נותני שירות, כמו מרפאות, שהיו מוכנים לעשות טיפולים תמורת מחיר מוסכם בתשלום פרמיה מסוימת עם הבטחת הצלחה. אם טיפול פוריות יחיד עולה 20-40 אלף דולר, אז הליך עם הבטחת הצלחה יעלה קרוב ל-50 אלף דולר אבל יהיה בזה היבט של הגנה", מסכם טצה.

  • עוד באותו נושא:
  • פונדקאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully