וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונות: רהיטי אגמי לא מספקים רהיטים שנרכשו

16.11.2016 / 14:38

מתחילת השנה התקבלו במועצה לצרכנות כ-50 תלונות כנגד חברת הרהיטים "בית אגמי" ונוסחו 38 כתבי תביעה לבית המשפט. עיקר התביעות הן על אי אספקת ריהוט שהוזמן חודשים רבים קודם לכן ופגמים מהותיים שהתגלו ברהיטים

דירה קטנה. ShutterStock
רהיטים/ShutterStock

במועצה לצרכנות הצטברו לאחרונה תלונות צרכנים רבות נגד "בית אגמי", חברה לשיווק רהיטים בע"מ. רק מתחילת השנה התקבלו במועצה למעלה מ-50 תלונות כנגד בית העסק, אשר מונה מספר סניפים בפריסה ארצית.

בתלונות טענו הצרכנים כי הזמינו בחברה רהיטים, שילמו את מלוא התמורה, אולם הרהיטים לא סופקו, על אף שמועד האספקה חלף לפני חודשים רבים (בחלק מהמקרים איחור של עד שנה). עוד טענו הצרכנים בפנייתם למועצה, כי כאשר בקשו לבטל את העסקה ולקבל את כספם בעקבות כך- כלל לא נענו על ידי בית העסק בו הזמינו הרהיטים ועבורם שילמו במיטב כספם. בתלונות אחרות, נטען כי ברהיטים שסופקו היו פגמים ובמקרים אחרים נטען כי סופקו רהיטים שאינם תואמים את פרטי ההזמנה.

תחילה פנתה המועצה ל"בית אגמי" באופן פרטני לגבי כל תלונה ותלונה, ישירות לסניף בו בוצעה העסקה. בתקופה האחרונה, לבקשת מנהלת שירות לקוחות ב"בית אגמי", מועברות התלונות במרוכז למשרדי החברה שבאשדוד ובמקביל גם לסניף שבראשון לציון. פניותיה של המועצה לצרכנות לא נענו ולא קיבלו כל התייחסות עניינית לתלונות, על אף ההבטחות החוזרות ונשנות כי תועבר תשובה בהקדם.

"בית אגמי" ובעליה אף לא מצאו לנכון להשיב לפניית המועצה לצרכנות מיום 8 באוגוסט 2016, באמצעות סגנית היועץ המשפטי, עו"ד יעל כהן-שאואט, ובה דרישה לטפל בכל תלונות הלקוחות שטרם הוסדרו - לתקן או לספק את המוצר עבורו כבר שילמו, או לחילופין להחזיר להם את כספם. "המועצה לצרכנות מצפה מכל עוסק שיתנהל כלפי לקוחותיו בדרך נאותה והגונה באופן שאם נוצרת לבית-העסק בעיה המונעת ממנו לספק את המוצר בשל בעיה במלאי, או קושי כלשהו באספקת המוצרים במועד שנקבע, עליו לפנות מיוזמתו לצרכן, למסור לו את כל המידע המדויק לגבי המועד הצפוי לאספקה, או לחילופין לאפשר לצרכן לבטל את העסקה".

עד למועד זה, זרם התלונות לא פסק, וכל פניות המועצה נותרו ללא מענה.

מתחילת השנה נוסחו במועצה בעבור הצרכנים 38 כתבי תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות, כנגד "בית אגמי". "מרבית כתבי תביעה שנוסחו עסקו באי אספקה – מדובר בצרכנים אשר ממתינים חודשים רבים מעבר למועד האספקה שנקבע להם, ואינם זוכים לקבל את הריהוט שרכשו מהחברה", אומר עו"ד ניסים מזרחי, ראש צוות אכיפה אזרחית במועצה לצרכנות. "אנו מדברים על עסקאות שעוד בוצעו בסוף שנת 2015, כשהצרכנים אינם רואים קצה של אור וסיכוי כי הריהוט יסופק להם. בחלק מהמקרים נמסר לנו מהצרכנים כי החברה עדכנה אותם במספר מועדי אספקה חדשים, אך לא עמדה באף אחת מהבטחותיה. כל יתר התביעות עוסקות בפגמים בריהוט ואי התאמת הריהוט שסופק לזה שהוזמן מלכתחילה, מבלי שהחברה נאותה לתת להם מענה ענייני ופתרון לבעייתם. נכון להיום, מצויים בתהליך עבודה משפטית כזה או אחר בצוות אכיפה אזרחית עוד כ-9 תיקים כנגד החברה, אשר גם בהם עתידים לסייע לאותם הצרכנים בניסוח כתב תביעה.

המועצה לצרכנות מדגישה כי במקרה של אי אספקה במועד שסוכם או פגם במוצר, על הצרכן להגיב במהירות ולפנות לבית העסק בכתב, בדרישה לתקן את הטעון תיקון תוך זמן סביר, כדאי לתעד את כל הדברים למקרה שיאלץ להגיש תביעה משפטית נגד העסק. קיימות הגנות בחוק במקרה של אי אספקה, והצרכן רשאי להודיע לבית העסק על ביטול העסקה, ולדרוש מחברת האשראי לעצור תשלומים עתידיים בגובה שווי המוצרים שלא סופקו. אולם אפשר למנוע נזקים אם מלכתחילה מתנהלים נכון, ולא נכנעים לתכתיבי בית העסק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

תגובת "רהיטי אגמי" לא התקבלה עד מועד פרסום הידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • רהיטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully