וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף יותר נוח: למה עולה שיעור הגירושים באיטליה?

18.11.2016 / 5:34

באיטליה חוקקו לאחרונה שני חוקים המפשטים את תהליך הגיורשים ומקצרים את זמן ההמתנה בו מחוייבים בני הזוג. והתוצאות לא איחרו להגיע: שיעור הגירושים זינק ב-57%

ShutterStock

שיעור הגירושים באיטליה זינק בצורה חסרת תקדים בשנה שעברה בעקבות שתי חקיקות חדשות שהופכות את התהליך לפשוט ומהיר יותר מתמיד. לפי נתוני המכון הלאומי לסטטיסטיקה (Istat), 82,469 זוגות התגרשו בשנת 2015, עלייה של 57% לעומת 2014.

העלייה החדה במספר המתגרשים בהחלט משקפת את השפעתם של שני החוקים החדשים: הראשון שאושר בסוף 2014 פישט את הליכי הפירוד והגירושים המורכבים והיקרים במיוחד באיטליה, והשני, שנכנס לתוקפו במאי 2015, קיצר את תקופת ההמתנה בה זוגות פרודים רשאים להתגרש.
עד 2015, זוגות יכלו להתחיל בהליכי גירושים רשמיים רק אחרי שלוש שנים. כיום תקופת ההמתנה עומדת על שנה אחת או לחילופין, אחרי שישה חודשים במקרים של פרידה בהסכמה. המכון הלאומי לסטטיסטיקה מעריך כי בשנים הקרובות הרפורמות האלו ימשיכו להדהד ויגרמו לשיעורי הגירושים לעלות, עד אשר יתייצבו בסופו של דבר.

במקביל, נרשמה בשנה שעברה עלייה ראשונה מאז 2008 במספר הנישאים במדינה, אם כי בשיעורים קטנים יחסית של כ- 2.4%.

הגירושים באיטליה, שנחשבת למדינה קתולית, היו אסורים בחוק עד שנות השבעים (כמו גם הפלות). אבל בשנים האחרונות המדינה עוברת תהליכי חילון מואצים והתנתקות מהדת. מוקדם יותר השנה, למשל, איטליה הצטרפה לשאר מדינות אירופה והכירה בנישואים חד מיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully