וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק חסר השלג: קק"ל מחלקת עצים אמיתיים לחג המולד

20.12.2016 / 9:11

לחוגגי חג המולד ונובי גוד שלא מוכנים לוותר על הריח של עץ אשוח אמיתי מספקת קק"ל תחלופה - עצי ברוש אריזוני. הקרן מוכרת עצים אותם היא כורתת בצורה מבוקרת שמאפשרת לעצים להמשיך לצמוח ומונעת כריתה פיראטית

יח"צ - חד פעמי

לרגל חג המולד והשנה האזרחית החדשה (נובי גוד)מחלקת קק"ל עצים לציבור הרחב שמעוניין לקשט את ביתו בעץ ברוש כרות - תחליף ישראלי לעץ אשוח. מתברר שהעץ המלאכותי הוא לא התחליף העיקרי לעץ אשוח המסורתי, ויש המעדיפים להצטייד בברוש אריזוני אמיתי שמזכיר את עץ אשוח בצורתו המשולשת.

את נקודות החלוקה (בנצרת, שפרעם, בית לחם הגלילת וגבעת ישעיהו במרכז) פוקדים בימים אלה נציגי הקהילה הנוצרית בישראל וכמובן דוברי השפה הרוסית שרואים בחגיגות השנה החדשה מסורת ללא כל הקשר דתי.

בקק"ל מציינים כי חלוקת העצים לקראת חג המולד והנובי גוד היא תרומה חשובה למרקם החיים במדינת ישראל, ומהווה דוגמא לשמירה על היחסים הטובים בין בני הדתות השונות. אולם האם הכריתה של עצי הברוש לצורך העניין לא נוגדת את המהות של קק"ל כארגון ירוק שאמון על שמירת היערות והעצים שלנו ולא על כריתתם?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עצי הברוש הכרותים ממתינים לחלוקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו לא כורתים את העצים האלה כריתה טוטאלית, אלא גוזמים אותם בצורה כזו שהעץ יוכל להמשיך לגדול ולפתח ענפים נוספים", מסביר יוסי שרוואני, יערן בקק"ל. "השליש העליון של העץ נכרת והענפים תחתונים הם שימשיכו לצמוח. בנוסף, החלוקה מצמצמת כריתה לא חוקית של עצים".

מחירו של שיח בגובה מטר וחצי עד שניים הוא 80 שקלים, מחיר שעומד בתחרות מול מחירי העצים המלאכותיים. אולם הסוד האמיתי של הברוש הוא כנראה בניחוח המשכר שהוא מפיץ. "אני זוכר את הריח הזה מהילדות, והוא זה שעושה את החג יותר מכל דבר אחר", מספר אנטון, אב לשניים מקריית גת שהגיע לאסוף עץ מנקודת האיסוף בגבעת ישעיהו. "נכון שזה לא עץ אשוח אמיתי, אבל הוא עדיף על עץ מלאכותי גם מבחינת המחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully