וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטלו את החתונה והתחרטו אחרי שבועיים - כמה זה עלה להם?

23.12.2016 / 0:24

ענבר ואמיר נקלעו למשבר לפני חתונתם והחליטו לבטל. הם עוד החליטו על כך מוקדם ולכן הנזק הכלכלי היה קטן יחסית אך זוגות אחרים שמחליטים על כך מאוחר יותר עלולים לשלם מחיר גבוה. כמה עולה ביטול חתונה - מעבר ללב השבור?

באדיבות המצולמים

לא רק עוז זהבי ואגם רודברג ביטלו השנה את חתונתם - ב-2016 נרשמה עליה חריגה בכמות הזוגות שנפרדו רגע לפני האירוע לעומת שנים הקודמות. ספקי השירותים לחתונות, ביניהם חברת ההפקה easywed מדווחים כי בשנים עברו נתקלו בזוגות בודדים שהחליטו לפרק את החבילה רגע לפני, אולם השנה זה נספר בעשרות. פרט לשברון הלב והרס השמחה שנופל על המשפחות, מדובר בהוצאה כלכלית לא מבוטלת.

אמיר, אדריכל במקצועו הציע נישואים לענבר, עורכת דין מרעננה, שלושה חודשים אחרי שהכירו, וחודש לאחר מכן הכול כבר היה סגור – מועד החתונה נקבע ל-31 באוגוסט 2015, אולם כחודשיים לפני האירוע, משהו השתבש. "נוצר איזה טירוף סביב החתונה שלנו – אנחנו כבר לא ילדים, שנינו מעל גיל ארבעים ואלה נישואים ראשונים לשנינו, אני אחות בכורה במשפחה, גם הוא אח בכור - שתי המשפחות מאוד חיכו לחתונה הזו", מספרת ענבר. "המשבר שחווינו סביב החתונה שלח כל אחד מאיתנו לפינה שלו, ולא היססנו – פשוט ביטלנו את החתונה".

ההחלטה של אמיר וענבר נפלה בדיוק על התפר – כ-60 יום לפני תאריך האירוע. מועד זה נחשב למעגל ההצלה הראשון של הזוגות המבטלים. מי שמבטל את החתונה עד חודשיים לפני האירוע מחויב לשלם מקדמה של כ-20% לכל ספק וספק שסגר. כלומר, בחתונה ישראלית ממוצעת של 250 אורחים, שעלותה הבסיסית היא 120,000 שקלים, מדובר בהוצאה של כ 20,000 שקלים.

"שילמנו כ 20 אלף שקל – לאולם, לדי ג'יי ולמאפרת שסגרתי ממש באותו יום שביטלתי. הצלם לא גבה מאיתנו דמי ביטול ומאוד הערכתי את זה. מי שמכיר אותי יודע שאני לא מהססת, ועושה מה שטוב לי והכסף לא יכול למנוע ממני לעשות את הדבר הנכון", אומרת ענבר. "על שמלת הכלה שלי שכבר הייתה מוכנה שילמתי 3,000 שקלים, אולם הייתה לי הרגשה שהפרק הזה בחיי לא נגמר וביקשתי מהמעצבת פשוט להשהות את כל העניין".

ואכן הסיפור של ענבר ואמיר לא נגמר כאן. כעבור שבועיים הם חזור להיות ביחד וזמן קצר לאחר מכן קבעו מועד חדש לחתונה, שהפעם התקיימה על פי התוכנית בנובמבר 2015. "הביטול הכניס את כל הסביבה שלנו לפרופורציה - אנחנו לא מהססים לבטל חתונה אם צריך ואלה החיים שלנו ואף אחד לא צריך להתערב בהם. זה נתן לכולם להבין שכולם צריכים להירגע, זה אנחנו שמחליטים וזה מה שיהיה. הפרידה והביטול - זה היה עצוב וקשה, וזה היה שבוע וחצי של טירוף, אבל אחרי זה חזרנו רוגעים ועם תובנות לחיים המשותפים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
*אחרי 45 או 30 יום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרבה פעמים הפרידה נעשית על רקע ההכנות לחתונה - הסטרס והלחץ של ההכנות מוציאים מבני הזוג הרבה כעסים וחוסר הסכמות שבמקרים קשים מובילים לפרידה", מסביר עמית בר ציון, המפיק הראשי של חברת easywed. "מקרה שבו נתקלתי, בו זוג ביטל את החתונה יום לפני האירוע על רקע של הסכם ממון. הבחור רצה במפתיע שהאישה תחתום על הסכם ממון, היא נורא נעלבה ולא הסכימה וזה הוביל לכאסח מאוד גדול ביניהם ולפרידה כל כך קשה עד שמי שהתעסקה בביטול החתונה היתה בסופו של דבר אחותה. יש גם זוגות שהפרידה והביטול מביאים אותם לנתק מוחלט ביניהם, כל אחד מעביר את הצ'קים שלו בנפרד ולא מוכן לדבר עם השני, ואז צריכות להיעשות כל מיני פעולות של תיווך ביניהם כדי לסגור את העניינים הכספיים. יש כמובן גם לא פעם מקרים בהם אחד ההורים של בני הזוג מסכסך ביניהם וגורם לפרידה ולביטול החתונה".

אז סיבות לפיצוץ סיר הלחץ לא חסר, אם כך, איך עושים את זה נכון? כפי שכבר רמזנו, התזמון הוא מילת המפתח. "הספקים נוהגים לקחת עשרים אחוז או דמי מקדמה על כל ביטול שנעשה עד ל-60 יום לפני החתונה", מסביר בר ציון. "על ביטול של עד 31 יום לפני החתונה נוהגים לקחת לפחות חמישים אחוז מהסכום כי לספק קשה לשריין מחדש את התאריך, ועל כל ביטול שנעשה פחות מ-30 יום לפני האירוע משלמים לרוב מחיר מלא. כמובן שאפשר לנסות להתמקח על הדברים בשלב חתימת החוזה או לנסות ולפנות לספק בבקשה שילך לקראתך, אבל עדיין, במקרה של ביטול, ולא משנה באיזה שלב הוא נעשה, אין כמעט סיכוי שזוג לא יישא באחוז מסוים מהעלויות".

חשוב לזכור שלצד שברון הלב, זוג שמחליט לבטל חתונה צריך להתמודד גם במבוכה שיש בלספר למשפחה ולאורחים. במקרים כאלה יש יתרון לחברות ההפקה שלוקחות על עצמן את כל ההתעסקות עם העניינים הכספיים ודמי ביטול ומפנות את החתן והכלה (לשעבר) להתעסק בעניינים הפרטיים.

ענבר ואמיר ביום חתונתם. באדיבות המצולמים
ענבר ואמיר ביום חתונתם/באדיבות המצולמים

ובחזרה לענבר ואמיר. ענבר מספרת שתכנון החתונה בפעם השנייה היה עוד יותר מהיר וקל מהפעם הקודמת: "רק בדקנו מתי האולם פנוי ומתי הצלם פנוי, לקחנו דיג'יי ומאפרת אחרת, השמלה כבר חיכתה לי".

לשאלה האם לא היה לה חשש שהחתונה תתבטל גם בפעם השנייה? השיבה "אמרתי לבעל האולם 'ארוגות הבושם', שהיה מאוד מעורב ותומך, שגם אם החתן לא מגיע בערב תהיה מסיבה. אז באתי בהרגשה הרבה יותר קלה לחתונה הזו. אני כבר לא בגיל של להיכנס לטראומה, ואחרי שביטלנו פעם אחת זה היה הרבה יותר בטוח ורגוע. הביטול הביא אותנו מצב רוח טוב ופרופורציות לכל הסובבים" .

אז נראה שענבר ואמיר יצאו בזול ולסיפור שלהם יש סוף טוב - הם חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully