וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף שצומח על העצים: כך מחמיצה ישראל ענף ייצוא משגשג במיוחד

25.12.2016 / 15:43

שימוש לצרכי פנאי בצמח הקנאביס, בכל מצב צבירה שהוא, עדיין נמצא מחוק לחוק הישראלי, אבל אם מסיטים לרגע את הדיון המוסרי ומתרכזים ביתרונות הרפואיים, מגלים את שיעורי הצמיחה המפליאים בעולם

קנאביס רפואי. ShutterStock
ישראל מייצאת רק את הידע אבל לא את תמציות הצמח עצמו/ShutterStock

לא צריך להביט בתורים הארוכים המשתרכים מחוץ למרפאות הקנאביס בערים השונות כדי להבין שיש כאן תעשייה משגשגת. כלומר, פוטנציאל לתעשייה משגשגת. שימוש לצרכי פנאי בצמח הקנאביס, בכל מצב צבירה שהוא, עדיין נמצא מחוק לחוק הישראלי, אבל אם מסיטים לרגע את הדיון המוסרי ומתרכזים ביתרונות הרפואיים שניתן להפיק מצמח הקנאביס, מגלים את שיעורי הצמיחה המפליאים.

.

מתחת לפני השטח, הזרעים כבר נזרעו. גורמי רפואה ומדע כבר פועלים בשנים האחרונות להפוך את הקנאביס הרפואי למנוע ייצוא, גם בלי להפוך את השימוש בו לחוקי. גם במשרד הבריאות יש מי שחושב שהכסף צומח על העצים.

לא בכדי שר הבריאות ליצמן, הסכים להקריב את בוחריו השמרניים לטובת אישור שימוש בקנאביס לאנשים חולים. "אני לא בטוח שהבוחרים שלי שמחים על המהלך שלי אבל אם אני צריך לענות על השאלה 'איך לסייע לאנשים שמטופלים בקנאביס' אני יודע שעשיתי את המהלך הנכון", אמר ליצמן לאתר ה-CNN בתחילת השנה.

נכון להיום, מספר המטופלים בקנאביס בישראל זינק מכמה עשרות בודדות לכ-25 אלף משתמשים. מיותר לציין שמדובר בשוק שצומח במהירות, תרתי משמע. אנחנו אמנם רחוקים מארה"ב, שלפי הערכות, עד סוף העשור תגלגל סכום של 35 מיליארד דולר מדי שנה. לפי שעה, ישראל מייצאת רק את הידע אבל לא את תמציות הצמח עצמו, אבל אם תשאלו את הכלכלנים גם זה חייב להשתנות

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גידול קנאביס בעין הבשור. מערכת וואלה!
צמח קנאביס. בקולורדו זה הצליח/מערכת וואלה!

מחקר שביצעה חברת "אס קיוב" להערכות שווי, אמנם מצא שרוב חברות הקנאביס הרפואי מצויות בהפסדים קשים, אך זה לא מפריע להן להיסחר בערך כפול משוויון בשוק. המשמעות היא שהפעילות בשוק טרם החלה אבל יש ציפיות עצומות להצלחתו", אומר רו"ח כפיר קלדרון, שערך את המחקר. "תעשיית הקנאביס כוללת עוד תחומים נלווים רבים אשר גם מייצרים מחזורי הכנסה אדירים ובהם ביו-טכנולוגיה, מוצרי שימוש וצריכה, נדל"ן ועוד. הצמח עצמו הוא רק חלק קטן מהתעשייה הכוללת".

כיום נחצה השוק כמעט במדויק ונחלק לשימוש אזרחי (פנאי) ושימוש רפואי גם לאחר אישור השימוש הרפואי בחוק. לדברי קלדרון, ניתן ללמוד הרבה ממקרה קולורדו שבארה"ב, שבשנת 2014 אישרה את השימוש בקנאביס לכל סוגי הצרכים. בעקבות זאת צמח שוק הקנאביס מכ- 154 יליון דולר ברבעון הראשון בשנת 2014 לכ- 232 מיליון דולר ברבעון השני של 2015.

"מי שיזהה ראשון את ההזדמנות – יגרוף את הרווחים"

"שוק הקנאביס בקולורדו צמח ב- 51 אחוזים בשנה ורבע בלבד לאחר היתר השימוש בקנאביס בחוק", הוא אומר, " פתיחת השוק הביאה למכירות של למעלה ממיליארד דולר בשוק שלא היה קיים כלל לפני כן. החקלאות הישראלית מאוד מוערכת בעולם אבל הצמיחה שלה איטית. ברמה הכלכלית, לישראל יש אינטרס גדול מאוד להפוך את הקנאביס לענף ייצוא גם בלי לאשר את השימוש התכוף".

הסיבה לכך היא, לדבריו, שהענף טרם התעורר באמת ומי שיזהה ראשון את ההזדמנות – יגרוף את הרווחים. "קנאביס רפואי הוא תעשייה שונה מקנאביס לצרכי פנאי", מבהיר קלדרון. "ניתן בהחלט להפיק תוצרים באיכות גבוהה יותר לצרכים רפואיים. כיום יש מספר בודד של מגדלים שרשאים לגדל קנאביס אבל אין ספק שהמספר הזה יגדל בעתיד וייתנו עוד אשרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully