וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד מפואר ומשחקים: מה באמת מעניין את עובדי ההיי טק?

26.12.2016 / 15:21

חברות ההיי טק מתחרות על העובדים ומנסות לפתות אותם עם תנאי עבודה נוחים, משרדים מפוארים ופעילויות פנאי חברתיות. אך אם תשאלו את העובדים עצמם נראה כי תנאי ההעסקה והאיזון עם שעות הפנאי מעניינים אותם יותר

משרד היי טק. ShutterStock
משרד היי טק/ShutterStock

יותר מכל תעשייה אחרת מייצג ההיי טק את עולם הזוהר של שוק העבודה: המשכורות הגבוהות, תנאי ההעסקה המפתים, ההתעשרות המהירה והחגיגה התקשורתית שמלווה כל אקזיט. אין פלא שחלומם של צעירי ישראל הוא להקים סטארטאפ או לעבוד בסטארטאפ. לצד התדמית הזאת מתאפיין ההיי טק בתדירות הגבוהה של החלפת מקומות עבודה ובמחסור המשמעותי באנשי תוכנה, שכיום מחוזרים על ידי החברות יותר מאי פעם.

הדעה הרווחת לגבי אנשי היי טק היא שמדובר בעובדים מפונקים שמחפשים רווחה במקום העבודה. לראיי –ההון שמשקיעות חברות ההיי טק במשרדים מפונקים. אולם סקר חדש שערכה חברת see.V , המתמחה בגיוס טאלנטים בתחומי התוכנה, בקרב 600 עובדים ומחפשי עבודה, מצא כי חלק מההנחות שלנו לגבי העובדים בהיטק מוטעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

רווחה בעבודה? הוויי חברתי? לא באמת חשוב

במסגרת החיזור הנמרץ אחר העובדים, חברות משקיעות הון עתק ברווחה ובמשרדים מפוארים שמציעים פינוקים שונים, כמו חדרי כושר, משחקים, מטבחים מאובזרים ועוד - זאת בתקווה למשוך מועמדים, כמו גם לפתות את העובדים הקיימים להשאר לאורך זמן במקום העבודה.

אבל על פי הממוצאים העולים מן הסקר, העובדים אינם מייחסים חשיבות רבה לאלמנטים החברתיים במקום העבודה. כך, למשל, 67% מהמשתתפים העידו שזה לא מהווה שיקול מבחינתם או שאין להם בכלל עניין במסורת של Happy Hour במהלך השבוע או בקבלת שבת בסיומו. במקביל, אחוז משמעותי אף יותר מהמשתתפים (79%) העידו שקיום משחקי ספורט, מסך, חשיבה או קלפים בזמן העבודה במשרד לא מעניין אותם או לא מהווה שיקול בבחירת המשרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

תנאי חשוב – אפשרות לעבוד מהבית וקבלת 20 ימי חופשה בשנה

סוגיית הפנאי נבחנה אף היא על ידי שתי שאלות שונות והעלתה ממצאים חד משמעיים. 59% מהנשאלים העידו שהאפשרות לעבוד מהבית ולא להגיע למשרד בחלק מימי השבוע תהיה מאוד אטרקטיבית מבחינתם. רק 24% מהנשאלים טענו שעבודה חלקית מחוץ למשרד לא תהווה שיקול מבחינתם. כשנשאלו עד כמה חשוב להם לקבל בהסכם העבודה 20 ימי חופשה שנתיים או יותר, הייתה תמימות דעים על חשיבות המכסה הגבוהה הזו, הכמעט כפולה מזו שמוגדרת בחוק. 60% מהמשתתפים העידו שהאפשרות תשמח אותם מאוד, ואילו 31% מהמשתתפים (רובם בגילאי 30-40; 112 גברים ו-74 נשים) הרחיקו לכת והגדירו את המספר כתנאי הכרחי לכך שיחתמו על חוזה.

"מדהים לגלות שאלה הנתונים, כאשר חברות משקיעות כל כך הרבה בלהפוך את המשרד לבית שני של העובדים", אומרת מרב לייפר, מנכ"לית see.V, "היום כל חברה שניה מציגה לראווה את משרדיה הנוצצים ואת פעילויות הרווחה הרבות שהיא מציעה לעובדיה, כחלק מתהליך השיווק למועמדים הפוטנציאליים. ואילו על פי תוצאות הסקר, כל מה שהמועמדים רוצים זה איזון עבודה-משפחה ואת פעילויות הפנאי הם מעדיפים לעשות בביתם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

אנשי היי טק מעוניינים בקידום בטווח של שנתיים מיום הכניסה לתפקיד

קבוצת שאלות אחרת בסקר בחנה היבטים של פיתוח קריירה, כמו: האם חשוב לאנשי המקצוע בתחום לעבוד בסטארטאפ ולא בחברה גדולה? ועד כמה חשוב להם קידום במקום העבודה? גם במקרה הזה, התוצאות מפתיעות.

54% מהמשיבים על השאלה "האם חשוב לך לעבוד בסטארטאפ חדש ולא בארגון גדול ומוכר?" כתבו כי לא משנה להם אם יעבדו בסטארטאפ חדש או בחברה גדולה; 27% מהמשיבים (90 גברים ו-74 נשים) היו נחרצים יותר ופסקו שהם לא מעוניינים לעבוד בסטארטאפ חדש. המגמה הזאת משתלבת היטב עם התוצאות שנתקבלו לגבי שאלה אחרת: "האם חשוב לך לעבוד בתפקיד שיש בו אפשרות קידום בטווח של שנתיים?" - 52.5% ענו בחיוב, וטענו שיעריכו מאוד את ההזדמנות לעבוד בתפקיד, המאפשר קידום בטווח של שנתיים מיום הכניסה לתפקיד. 31.5% מהמשתתפים (115 גברים ו-74 נשים) אף היו קיצוניים יותר והגדירו את אופציית הקידום העתידית בתור תנאי הכרחי לחתימת החוזה, לא פחות.

"התוצאות האלה מפתיעות", אומרת לייפר, "אבל צריך להתייחס אליהן בזהירות. הן לא בהכרח מעידות על געגוע למאפייני העבר של שוק העבודה דוגמת יציבות ונאמנות לטווח ארוך, או אפילו על ויתור על חלום האקזיט. כולם יודעים שקיים סיכון גדול יותר בעבודה בסטארטאפ. התוצאות האלה יכולות פשוט להעיד על כך שהמועמדים מפעילים שיקול דעת, ומנסים להקטין את הסיכון שלהם. לכן הם יעדיפו לעבוד בסטארטאפ ותיק ומבוסס יותר על פני עבודה בסטארטאפ חדש, שרוב הסיכויים שייכשל. באופן דומה, התוצאה המפתיעה לכאורה לגבי חשיבות אופציית קידום עתידית, בתקופה בה יש תחלופה גבוהה במקומות עבודה, לא בהכרח מעידה על שינוי מגמה וכמיהה למקום עבודה יציב יותר; זה נתון שמתאים גם לכל מה שאנחנו יודעים על דור ה-Y, שרוצה הכל כאן ועכשיו, זה כנראה נכון גם לגבי קידום במקום העבודה".

דבריה של מרב לייפר מתיישבים היטב גם עם הנתון הבא: למרות שמדובר בתפקידים בתחום התוכנה שלרוב אינם תלויי ביצוע, 71% מהנשאלים הביעו עניין רב בקבלת בונוסים על הצלחות והישגים של החברה שלהם. 21% נוספים הגדירו את האפשרות הזאת כמה שיטה את הכף מבחינתם בין קבלה לדחייה של הסכם עבודה. במקביל, 66% מהעובדים שמילאו את הסקר העידו שהאפשרות לצאת להשתלמויות או קורסים מקצועיים על חשבון המעסיק תהיה יתרון משמעותי מבחינתם כשישקלו באיזו משרה לבחור. 24% נוספים הגדירו שההטבה הזאת היא תנאי הכרחי לחתימה על חוזה מבחינתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully