וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצאת בזול: כמה יעלה לכם בייביסיטר בערב הסילבסטר?

29.12.2016 / 15:24

מי שמתכנן לצאת לבלות בערב הסילבסטר וטרם שריין לעצמו בייביסיטר, מומלץ שיחשוב פעמיים לפני שהוא מתניע את הרכב. בתל אביב יגזרו עליכם קופון שמן במיוחד אבל גם בשאר הערים השמרטפיות כבר הבינו שיש כאן בוננזה

יח"צ - חד פעמי

שחקנים: יוגב יפת, גיורא זינגר ונטשה אנדרייב; עריכה, בימוי ותסריט - דינה זילברג; צילום -נבו שיראזי; תודה לחברי הבריגדה התרבותית ורשת חנויות "מאמא"


ערב הסילבסטר הוא שעתם היפה של מתחמי הבידור, המסעדות, המועדונים, נהגי המוניות, ספקי האלכוהול ואפילו מוכרי הפרחים. אבל מי שגוזרים קופון שמן במיוחד הם שומרי הטף, או בשמם המקצועי "בייביסיטר".

כן, הצעירים והצעירות שבמהלך השנה מקפידים לממן את לימודיהם באמצעות השגחה על זאטוטים ישנים, הבינו בדיוק היכן קבור הכסף הגדול ואין להם שום בעיה לסלול את הנתיב לכיוונו.

במילים אחרות: מי שמתכנן לצאת לבלות בערב הסילבסטר וטרם שריין לעצמו בייביסיטר, מומלץ שיחשוב פעמיים לפני שהוא מתניע את הרכב. לפי נתוני מועדון הצרכנות 'מאמא גורו', מחירה של שעת שמטרפות ממוצעת בישראל צפויה לזנק במוצ"ש הקרוב ביותר מחמישים אחוזים לעומת התעריף המקובל בשאר ערבי השנה.

מדובר בתעריף של 36-38 שקלים לשעה, לא מבהיל במיוחד, אבל רק אם מזכירים שהסכום מיוחס לממוצע ארצי. בתל אביב למשל, ישלמו ההורים 75 שקלים לשעה -67 אחוזים יותר מהתעריף הרגיל שמסתכם ב-45 שקלים. ברמת גן וגבעתיים, יגבו השמרטפיות הצעירות סכומים של 55 שקלים לשעה, לעומת 35 שקלים ו-40 שקלים לשעה, בהתאמה, בתעריף רגיל.

חיפוש במאגר הנתונים של 'מאמא גורו' בערים הגדולות בישראל מלמד שבלתי אפשרי יהיה למצוא בייביסיטר בערב הסילבסטר הקרוב בפחות מ-55 שקלים לשעה. אם יוצאים מנקודת הנחה שבילוי ממוצע אורך כשלוש שעות, אליהן מוסיפים את מחירי הבילוי המאמירים גם כך, מגלים שלהיות מחוץ לבית ב-31 בדצמבר עלול להיות נטל כלכלי לא קטן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בייביסיטר. ShutterStock
בייביסיטר/ShutterStock

"זה מקומם, שמרטפיות אינן הגורם היחיד שגובה מחירים מופרזים בערב השנה החדשה", אומרת ליאור רותם גורדון, מנהלת מועדון הצרכנות של 'מאמא גורו'. שכל זוג יחליט האם יש הצדקה להוציא סכום שיכול להגיע בנקל ל 500 שקלים עבור 'בילוי' בערב הסילבסטר".

כמה עולה בייביסטר בחו"ל?

שי, נערה בת 17.5 מגבעתיים, לא מהססת לוותר על יציאה עם החברים במוצ"ש הקרוב. בשבילה, זה רווח כפול שמגלם חסכון של עלויות הבילוי הגבוהות בסילבסטר וגם זינוק בהכנסות משמרטפות. "המשפחה שאני שומרת אצלה כבר שריינה אותי לפני כחודש. בדרך כלל אני גובה שכר של 25 שקלים לשעה אבל הפעם לא התביישתי לבקש 45 שקלים. אני יודעת שיש ביקוש מטורף ויש לי חברות שגובות אפילו יותר ממני. לי פשוט לא היה נעים לבקש יותר".

כמובן ששי וחברותיה הישראליות לא לבד. ככל שערב השנה האזרחית החדשה בתל אביב או גבעתיים הוא הזמנות לקושש עוד כמה שקלים לתקציב האישי, בעולם מדובר ב"מאני טיים אמיתי".

שאלת השבוע באתר הפורומים הפופולרי care.com היא נפיצה במיוחד: כמה לשלם לבייביסיטר בערב הסילבסטר?
עשרות האמהות ששיתפו את הסוגייה ופרסמו את דעתן, אמנם הבינו ללבן של השמרטפיות שמנצלות את הביקוש הגבוה, אבל מנגד, לא התפתו לשלם ללא גבולות. שיטוט בפוסטים מלמד שהמחיר הממוצע לשעה בערב רגיל עומד על 16-20 דולרים. אבל בעוד יומיים – הפתעה הפתעה – מוכפל המחיר ל-35-40 דולרים לשעה.

כוסות יין מבעבע  בסילבסטר. ShutterStock
שכל זוג יחליט האם יש הצדקה להוציא סכום שיכול להגיע בנקל ל 500 שקלים עבור 'בילוי' בערב הסילבסטר/ShutterStock

"ערב הסילבסטר הוא מיוחד", מודה שי בכור, מנהל אתר 'דרושים בחינוך' המשדך בין הורים לעוסקים בשמרטפות. "מצד אחד, יש ביקוש רב יותר בקרב הורים לשירותי בייביסיטר מאחר ויש הורים רבים שמעוניינים לצאת לבלות באותו הערב כך שהביקוש לשירות בייביסיטר עולה.
מצד שני, השמרטפיות מבינות שהן מוותרות על הבילוי בערב זה, ולכן מעלות את מחיר השירות. מבחינתן, הן יכולות להעלות את המחיר עד למציאת ההצעה הטובה ביותר".

לחפש את העמק השווה

לדבריו, שני הנושאים שמהווים סלע מחלוקת בין הורים לשמרטפיות בערב הסילבסטר, הם התעריף המיוחד וכמות שעות העבודה. "36 אחוזים מהשמרטפיות סבורות כי תעריף לילה צריך להיות יקר יותר ו- 79% מהן מתעקשות שמספר שעות העבודה אינו משפיע על גובה מחיר השירות. מי צודק?

תלוי את מי שואלים. לדברי אריאלה, אמא לשני ילדים בני שלוש ושש מבת ים, ככל שמספר השעות עולה מחיר השירות חייב לרדת. ואם אין מי שיקשיב, תמיד אפשר לאיים בפיצוץ המשא ומתן. "אני מבינה שהן רוצות לגזור קופון בערב הכי חשוב של השנה, אבל אסור להן לשכוח שהן צריכות אותנו בשאר ימי השנה, כך שלשני הצדדים כדאי להגיע לעמק השווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully