וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלמות מס במיליוני שקלים התגלו במשרדי עורכי דין בירושלים

15.1.2017 / 12:28

במבצע ביקורת שניהל פקיד שומה ירושלים התגלה כי ב-13% ממשרדי עורכי הדין בבירה נמצאו ליקויים בניהול הספרים. ומה היו התירוצים של עורכי הדין?

פטיש שופט. ShutterStock
פטיש שופט/ShutterStock

מתוך 225 ביקורות שערכו אנשי יחידת ניהול ספרים בקרב עורכי דין בירושלים נמצאו ליקויים בכ-13% מהעסקים שנבדקו. כך עולה במבצע ביקורת שניהל פקיד שומה ירושלים בשל שיעור הליקויים הגבוה הוחלט כי ענף עורכי הדין יקבל בירושלים בשנת 2017 התייחסות ממוקדת, בכלל זה הדרכות, ביקורות וטיפול שומתי.

בביקורת שנערכה במשרדו של עורך דין בירושלים נמצאו צ'קים דחויים בסך של כ-660 אלף שקל שקיבל עבור שכר טרחה ולא רשם בספרי העסק. עורך הדין הסביר "מדובר בצ'קים דחויים שטרם הופקדו בחשבון הבנק, אני רושם חשבונית מס קבלה עם תאריך בזמן הפירעון".

בביקורות נוספת שנערכה אצל עורך דין בעיר, נמצאה העברה בנקאית לחשבון נאמנות שבוצעה לפני כחודש ולא נרשמה בסך 4.5 מיליון שקל. ביקורת זו בוצעה בעקבות מידע שהתקבל מהלקוח שביצע את העברת הכסף. במקרה זה עורך הדין טען "הכסף נכנס לחשבון נאמנות, לא מוציאים קבלה כי זה לא כסף שלנו". יצוין כי על פי החוק יש לתעד ולהוציא קבלה על כל תקבול המתקבל בעסק, גם אם מדובר בצ'קים דחויים או בהעברות לחשבון נאמנות.

בביקורת נוספת במשרד עורכי דין נמצאו צ'קים לא רשומים בסכום של כ-470 אלף שקל. כשנכנסו מבקרי הרשות למשרד והזדהו, לקח אחד העובדים במקום את הצ'קים והכניסם לשקית ניילון והניח אותם במגירה מתחת לשולחן. לאחר שהמבקרים ביקשו לראות את הצ'קים שהוסתרו התברר כי מדובר בצ'קים בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. במשרד הסבירו "מדובר בשכר טרחה שלקוח העביר רק אתמול ולא הספיקו לרשום אותה, בנוסף, חלק מהצ'קים הם לביטחון ולצורך פתיחת חשבון בהוצאה לפועל".

בחנות הלבשה נמצאו הכנסות לא רשומות שנתקבלו בצ'קים או באשראי בסכום כולל של כ- 3500 ¤ . בנוסף, גילו המבקרים כי אין כלל סרט פנימי בקופה הרושמת. בעל החנות טען "אני מקבל צ'קים רק מלקוחות שאני מכיר, בכרטיסי אשראי יש את הפתק שיוצא מהמכשיר האשראי זה במקום תלוש הקופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully