וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיווק דיגיטלי: גם עדיקה יכולה להתחרות ב-ASOS

23.1.2017 / 14:46

הרשתוות החברתיות ובראשן פייסבוק מקנות ייתרון לחברות קטנות המפנות יותר משאבים לפרסום אישי מאשר לשיווק המסורתי. כך מתאפשר לחברות קטנות להתחרות עם ענקיות עולמיות. כך זה עובד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאן גלשת? פרסומת בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

כולנו כבר מכירים את השיטה - הרשתות החברתיות מנצלות את המידע האישי שהם צוברים עלינו דרך הרגלי הגלישה לטובת פרסום, ואף אחד לא מתפלא כשהפיד שלנו בפייסבוק מציג פרסומת לבגדי ערב מדליקים אחרי שעשינו אטנטינג למסיבה. השיווק הדיגיטלי כה יעיל עד שהוא הופך חברות ישראליות קטנות שיודעות לעשות בו שימוש לשחקניות שוות ערך מול מתחרים בינלאומיים, הגדולים מהם בכמה וכמה מידות.

חברת עדיקה, אתר לשופינג אופנה נשית, לדוגמא ,השכילה לנצל את המולת הבלק פריידיי ולהפוך למתחרה מול רשתות ענק כמו ASOS ו-NEXT במרחב הוירטואלי הישראלי. גם חברה כמו אספרסו קלאב, המתחרה הישראלית של נספרסו, יצא בקמפיין דיגיטלי סביב ימי המכירות של נובמבר והביאה תוצאות מפתיעות. אז מה הסוד של השיווק הדיגיטלי, כיצד החברות מטרגטות אותנו באמצעות הרשתות החברתיות ואיך אנחנו הצרכנים מרוויחים מזה?

אחת הפלטפורמות היעילות ביותר עבור המפרסמים היא פייסבוק, אתר הבית של רובנו. על נתוני פייסבוק ישראל, כ-4 מיליון ישראלים נכנסים לאפליקציה או לאתר מדי יום, וכל אחד פותח את האפליקציה 17 פעמים בממוצע. קברניטי החברה מבלים המון זמן עם הישראלים המכורים והם מנצלים אותו כדי ללמוד עלינו יותר. איך בדיוק זה עובד?

כמובן שהפרסומות לא נשלחות אלינו באופן אישי וישיר על ידי מישהו שבחר דווקא אותנו מכל המיליונים, זו תהיה עבודה סיזיפית ולא הגיונית. "עבור חברת אופנה למשל, פייסבוק יחלק מיליוני משתשמים לסגמנטים עיקריים", מסביר עידו דותן מנהל השוק המקומי בפייסבוק. "אחרי שנסנן למשל רק את הנשים, נחלק אותן לפי התוכן שהן מתעניינות בו בפייסבוק – מי שמתעניינת בספורט תקבל פרסומת לסדרת הטרנינגים של המותג ומי שהולכת לאירועים – מאשרת הגעה למסיבות ועושה לייק למקומות בילוי תקבל פרסומת לקולקציית בגדי ערב".

כלי נוסף שפייסבוק מעמידה לרשות המפרסמים, הוא האלגוריתם "look a like" שמאפשר לאתר קהל יעד פוטנציאלי שדומה לקהל הלקוחות הקיימים שלהם. " ניקח לצורך העניין חברה כמו אספרסו קלאב שיש לה מאגר של מנויים קיימים", מסביר גיא ראק, ראש תחום רכב פיננסים תקשורת בפייסבוק ישראל. "האלגוריתם מנתח את המאפיינים של הלקוחות הקיימים שנמצאים בפייסבוק, ומחפש בין הגולשים אנשים בעלי מאפיינים דומים. האלגוריתם מביא בחשבון המון נתונים – קהל היעד יכול להיות בין חברי הפייסבוק של הלקוח הקיים, שסביר להניח דומים לו בהרגלי הצריכה. הם יכולים להיות בעלי השכלה דומה או לגור באותה סביבה, וכמובן שהאלגוריתם יחפש אנשים שעשו לייק לדפים של חברות קפה אחרות".

מנגנון מעניין במיוחד לפילוח הלקוחות מציע פייסבוק לחברות סחר אונליין דוגמת Buy Me שמוכרת כרטיסי גיפט קארד דיגיטליים – הפרסומות שמציעות לרכוש מתנה לחברים מהחברה תגיע לגולשי פייסבוק שחברים שלהם יחגגו יום הולדת בימים הקרובים.

שיטת השיווק הישיר מקנה יתרון לחברות קטנות על פני ענקיות סחר שרגילות להפנות תקציבים לפרסום קונבנציונלי שדורש תקציבים גדולים. התוצאות שמביא השיווק האישי בשילוב עם קמפיינים של תוכן ומיתוג המוצר מאוד מרשימות.

הקמפיין הדיגיטלי של עדיקה בתקופת הסיילים של נובמבר האחרון הביא לגידול של 90% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 150% בכמות הפריטים שנרכשו, כש-40% מהרכישות בתקופה זו היו של לקוחות חדשות. "מבחינתנו לא רק שמדובר בצמיחה של העסקים הישראלים שנותנים פייט לחברות הבינלאומיות בשוק המקומי, אלא גם ברווח של הצרכנים עצמם", אומר גיא ראק. "רוב הפרסומות במרחב הציבורי ובטלויזיה לא מדברות לכלל האנשים ולא נותנות לו שום דרך לנצל את המידע שהוא מקבל מהם באופן ישיר. בפלטפורמה הדיגיטלית הפרסום גם רלוונטי ללקוח וגם המבצעים מותאמים לו באופן אישי, אותם הוא יכול לנצל בקליק באופן מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully