וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה אתם משלמים על עסקאות האשראי בחו"ל? יותר מדי

25.1.2017 / 12:35

חשבתם להשתמש בכרטיסי אשראי בטיול בחו"ל? כדאי שתחשבו שוב. עמלות השימוש בכרטיסי האשראי בחו"ל עשויות להגיע ל-4% ואף יותר. חוק חדש להפרדת חברות האשראי מהבנקים הוא חלק מהרפורמה שאולי תקל על הכיס של כולנו

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מנתונים חדשים שהוצגו במחקר שהכין מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי בין השנים 2013 – 2015 נרשמה עלייה חדה של כ-40.8% בהכנסות חברות כרטיסי האשראי מעמלות מעסקאות בחו"ל. על פי הנתונים, הכנסות חברות כרטיסי האשראי מעמלות ללקוחות פרטיים: עמלת מנפיק, עמלת שירות ועמלות עסקאות בחו"ל עמדו בשנת 2015 על כ-1.5 מיליארד שקל, עלייה של 15.8% לעומת שנת 2013.

שוק סליקת כרטיסי האשראי בישראל מרוכז כיום בידיהן של שלוש חברות האשראי ומגלגל סכום מוערך של כ-3 מיליארד שקל בשנה. עקב חוסר התחרות, סובל שוק זה מכשל חמור המוביל למחירי עמלות סליקה גבוהות. "הריכוזיות בשוק הסליקה פוגעת בראש ובראשונה בצרכנים וזה ניכר בריביות הגבוהות בכלל ובעמלות המט"ח בפרט", אומר שר הכלכלה אלי כהן. "לא יתכן שהעמלות בגין שימוש בכרטיסי חיוב בחו"ל ועמלת משיכת מט"ח, מגיעות ל-4% ויותר".

בימים האחרונים אושרה הצעת החוק להפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים שהוביל השר כהן במסגרת ועדת הרפורמות לפתיחת שוק הבנקאות לתחרות. "מדובר באחת הרפורמות המשמעותיות שבוצעו בכנסת ה-20. התיקונים במסגרת החוק נועדו להבטיח כניסה של שחקנים חדשים לשוק הבנקאות כך שהשחקנים החדשים במערכת יוכלו להתפתח וליצור תחרות. הגדלת התחרות במערכת הפיננסית תוזיל את העמלות והריביות והנהנים הישירים יהיו הלקוחות שיהפכו מלקוח שבוי ללקוח מחוזר".

גם הממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, התייחסה לנושא לאחר פנייתו של שר הכלכלה כהן בעניין שוק האשראי הריכוזי ואמרה כי "הרשות מודעת לבעייתיות השוררת בשוק והטיפול בנושא עומד במקום גבוה בסדרי העדיפויות שלה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השיטה השתנתה

מאידך לא ניתן לייחס את העליה בהכנסה של חברות האשראי רק לנושא העמלות. יתכן כי התרומה העיקרית לגידול בהכנסות היא הגידול בפעילות של לקוחות כרטיסי האשראי בנסיעות לחו"ל ורכישות אונליין מאתרים זרים.

כמו כן, שיטת חישוב העמלות השתנתה ב 2015 – אם פעם שילמנו עמלה תפעולית והפרשי שער בנפרד, העמלה החדשה מייצגת גם הפרשי השער של מטבע חוץ שמחושב כעת על פי השער היציג בתוך עמלה אחת.

  • עוד באותו נושא:
  • אשראי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully