וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופרת בקפה: כל המכונות של ביאנקי ולה פבוריטה ייבדקו

בחצי מתוך 230 מכונות האספרסו שנבדקו נמצאו במים היוצאים מהמכונה מתכות כבדות וארסן בשיעור גבוה מהמותר. ההמלצה של משרדי הכלכלה והבריאות: להפחית בשתיית קפה ממכונות מסחריות או מוסדיות מהדגמים אלה במהלך תקופת ביצוע הבדיקות – בעיקר נשים בהיריון

מכונת קפה. ShutterStock
מכונת קפה/ShutterStock

כל מכונות האספרסו של "לה פבוריטה" ודגם "סופיה" מתוצרת "ביאנקי" ייבדקו. כך הורו היום (ד') הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, יעקב וכטל, וראש המערך הארצי לבריאות הסביבה במשרד הבריאות, עמיר יצחקי. בהוראה ששוגרה לכלל בעלי ומפעילי מכונות קפה מסחריות ומוסדיות, וכן ליבואנים ולמפיצים של מכונות הקפה, צוין כי הבדיקות יבוצעו באמצעות מעבדות שנקבעו על ידי משרדי הבריאות והכלכלה. ההחלטה התקבלה בתום בדיקות מדגמיות של כל הדגמים האמורים.

.

בהנחיות של משרד הבריאות מצוין כי לא מדובר בסכנה מיידית, אך מטעמי זהירות מונעת מומלץ להפחית בשתיית קפה ממכונות מסחריות או מוסדיות מהדגמים הללו במהלך תקופת ביצוע הבדיקות, ועד לקבלת תוצאות הבדיקה הפרטנית לגבי כל מכונה. המלצה זו תקפה במיוחד לגבי נשים בהריון.

ההחלטה על בדיקת כלל המכונות מדגמים אלו, התקבלה לאחר קבלת ממצאי בדיקות של מספר מכונות מהדגמים, שברובן נמצאה חריגה מהוראות התקן לעניין נדידת חומרים למי השתייה. לבדיקות הצטרפו בימים האחרונים נתוני בדיקות של כ-230 מכונות נוספות מדגמים אלו, שהועברו למשרדי הכלכלה והבריאות. על פי הנתונים שהתקבלו, כמחצית מהמכונות שנבדקו לא עמדו בגבולות שנקבעו לנדידת מתכות כבדות וארסן לתוך מים היוצאים מהמכונה. על פי הנתונים שהתקבלו, מתוך כ-230 שנבדקו עד עכשיו, נדרש להשבית לצורך החלפה או תיקון כ-47% מהן.

על פי ההערכות המשרדים, מכונות מדגמים אלו נמצאות כיום בשוק בהיקף של כמה אלפי מכונות, ולפיכך הורו המשרדים על בדיקת כל המכונות מדגמים אלו הנמצאות בשוק. הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מדגיש כי החל משנת 2005 נכללו במסגרת התקן הרשמי החל על מכונות קפה, הוראות בעניין נדידת מתכות וחומרים אחרים למים המופקים מהמכונות. כל היצרנים והיבואנים והמוכרים של מכונות הקפה - חייבים לפי הדין לעמוד בהוראות התקן הרשמי.

משרדי הכלכלה והבריאות ממשיכים בימים אלו בבדיקות לגילוי מספר יסודות כימיים במים המופקים ממכונות קפה מסחריות ומוסדיות מדגמים נוספים. לגבי מכונות המיובאות לארץ - בשלב היבוא, חייב היבואן, בין היתר, להצהיר בפני עורך דין כי המכונות עומדות בהוראות התקן העוסקות בעניין נדידת יסודות כימיים ועל בסיס תצהיר זה, ובדיקות נוספות שבוצעו ביחס להוראות אחרות בתקן, שוחררו מכונות הקפה מהמכס. לנוכח ממצאי הבדיקות, מקדם הממונה על התקינה החמרה במשטר הבדיקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully