וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר: "הצמיחה מחלחלת לשכבות החלשות"

19.2.2017 / 11:18

בפתח ישיבת הממשלה התייחס כחלון לנתוני הצמיחה שפרסמה הלמ"ס: "ישראל בין 3 הכלכלות הצומחות ב-OECD. נמשיך להוביל רפורמות משמעותיות גם בשנת 2017 גם אם זה לפעמים מרגיז קבוצות מסוימות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משה כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היום, אפשר כבר להגיד ששנת 2016 תיזכר כאחת השנים הטובות של הכלכלה הישראלית", כך אמר שר האוצר, משה כחלון בפתח ישיבת הממשלה היום (א') בהתייחס לנתוני הצמיחה שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסוף השבוע. "גם ביחס למדינות ה-OECD, ישראל עשתה שיפור עצום וזינקה לצמרת הרשימה מבחינת שיעורי הצמיחה במחצית השנייה של 2016. בנוסף לצמיחה אנחנו מסיימים את השנה עם שיעור האבטלה הנמוך אי פעם. אבל מה שחשוב באמת מבחינתנו – נתונים שהכלכלן הראשי במשרד האוצר יפרסם בהמשך היום מראים שהצמיחה מחלחלת אל השכבות החלשות. ההכנסה הפנויה של העשירונים התחתונים גדלה בשיעור גדול יותר ביחס לעשירונים הגבוהים.

כחלון ציין כי נתוני הצמיחה האלה הושגו במקביל לכך שיחס החוב לתוצר צומצם, ההוצאה הציבורית עבור המשרדים החברתיים גדלה ופעם אחר פעם הושג גירעון נמוך מהצפוי. "הפעולות שביצענו בשנתיים האחרונות מוכיחות שאין סתירה בין כלכלה חופשית ואחראית לבין סיוע לשכבות החלשות ומעמד הביניים. הוכחנו שאפשר גם להוביל כלכלה חופשית ואחראית וגם לדאוג לשכבות החלשות ומעמד הביניים. פעם אמרו שאפשר או זה או זה. היום אנחנו רואים שאפשר גם וגם.

בסיום דבריו אמר שר האוצר כי ההישגים נזקפים לזכות הממשלה כולה, השרים, מנכ"לי המשרדים, עובדי משרד האוצר וחברי הכנסת. "נכון שהיו רפורמות שהרגיזו אנשים – אבל זה מה שמביא תוצאות. בלי רפורמות ושינויים מבניים אי אפשר להגיע להישגים כאלה. גם אם זה מרגיז קבוצות מסוימות נמשיך לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully