וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים ברשת? השקל החזק חוסך לכם הרבה כסף

רם הדר גולדשמידט

9.3.2017 / 15:16

השקל מתחזק בתקופה האחרונה מול הדולר, מול הליש"ט ובעיקר מול האירו. מי שמרוויח מכך הם הצרכנים הישראלים שייכולים לרכוש חופשות ומוצרים ולשלם על כך מאות שקלים פחות ממה שהיו משלמים לפני שנה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

התחזקות השקל מול המטבעות הזרים מביאה איתה בשורה לחובבי השופינג. חיפוש מבצעים באתרי ה"מציאות" העלה שלל חופשות, טיסות, ארוחות וקניות, אבל בדיוק באותם המחירים שהוצעו בשנה שעברה. אבל, מאחר שבמטבעות עסקינן, בדקנו כמה תשלמו על החופשה הבאה שלכם בשקלים אם תקנו עתה - לעומת סכום הכסף שנפרדתם ממנו בשנה שעברה, אז הדולר, היורו וליש"ט, היו שווים הרבה יותר שקלים.

אמנם מלבד התחזקות או החלשות המטבעות, קרו עוד כמה דברים בעולם, למשל המחירים עלו וירדו, חברות ה-low cost התחזקו והעמיקו אחיזתם, ויש גם יהיו מי שיטענו כי ה"תרגום" של המחירים המופיעים באתרים מגלם את היחס בין המטבעות. אבל למען הפשטות, נצא מהנחת יסוד אחת ולפיה המחיר הנוכחי הוא המחיר הקובע, ולפיכך הוא זה שנשווה לשווי של המטבע בשנה שעברה.

לצורך העניין, בדקנו באתר ביזפורטל מה השער הרציף, כלומר כמה שווה מטבע זר לעומת השקל בכל דקה ודקה - לעומת השער היציג שמבוסס על ממוצע שערי קנייה ומכירה של עסקות במסחר הבין-בנקאי באותו יום. טבלת השערים מציגה את המפסיד הגדול של השנה האחרונה ביחס לשקל: המטבע הבריטי, הליש"ט.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר אקספידיה מציע חופשות לקהל לקוחות מגוון, והוא מותאם לקהל המקומי. בדקנו את ההצעות שלו בכל אחת משלוש הסיומות שהוא מציג: com , co.uk, fr כמה נשלם על מלון וטיסה לניו יורק בתאריכים 13-16.3 השנה. את הסכום שהתקבל המרנו לשקלים לפי שערי המטבעות של השנה בהשוואה לשערים לפני שנה.

בנוסף, אמרנו שאולי כדאי לנצל את הנסיעה לרכישת מוצרים זולה יותר ושהחבילה תחכה לנו במלון ולכן נבדוק רכישה באמזון. התוצאה קצת הפתיעה.

באתרי ה- דוט קום מצאנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כלומר, שאם היינו קונים את הכרטיסים היום ולא בשנה שעברה לחופשה קצרה – היינו עבור הוצאה של 7,483 שקלים מבטאים חיסכון של כ- 470 שקלים (עוד מתנה קטנה לעצמנו?)

באתר ה- co.uk קיבלנו תוצאה מעט שונה...

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבור הוצאה של 7,845.4 היינו חוסכים לעומת שנה שעברה כ- 833.46 שקלים – כלומר כמעט פי 2 מבדולר האמריקאי.

הבדיקה באתרי ה- .FR הפתיעה עוד יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבור הוצאה של 9,869 שקלים, היינו חוסכים 2,203 שקלים לעומת השנה הקודמת. אבל, פה לא נגמר הדיון שכן, אנו רואים שעבור האירו, מטבע עם שער גבוה משל הדולר, מחיר המקור (לפני ההמרה) וממנו כנגזרת המחיר המתורגם גבוה משמעותית, עבור אותם הצעות מלון וטיסה. כלומר, לא רק שבחירת המטבע חשובה. אלא גם שבחירת אתרי המשנה של אותו האתר בדיוק יכולה להיות קריטית לחיסכון ישיר ומיידי ללא קשר לשווי המטבע בו תשלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully