וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: מטוס הדקוטה DC-3 של ברייטלינג

15.3.2017 / 9:20

המטוס המיתולוגי של ברייטלינג שימש את הצבא האמריקאי במהלך מלחמת העולם השנייה והוכרז כ-"מטוס הנחיתה בנורמנדי" ביוני 1944. נחת בישראל לרגל חגיגות 77 שנות פעילות

ברייטלינג. אביב חופי
ברייטלינג/אביב חופי

מטוס הדקוטה DC-3 האגדי של ברייטלינג נחת בישראל במסגרת סיור עולמי לחגיגות 77 שנות פעילות. המטוס נמסר לחברת אמריקן איירליינס בשנת 1940 ושימש לראשונה את הצבא האמריקאי במהלך מלחמת העולם השנייה בין השנים: 1942-1944. המטוס הוכרז כ-"מטוס הנחיתה בנורמנדי" ביוני 1944מאז צבר מעל 74 אלף שעות טיסה.

המטוס הושק לראשונה בשנת 1935 ועשה מהפכה בעולם התעופה. יותר מ-16,000 מטוסי דקוטה DC-3 נבנו ורוב חברות התעופה הגדולות רכשו אותם כחלק מצי המטוסים שלהן. כיום יש פחות מ-150 מטוסי דקוטה מדגם DC-3 שנמצאים במצב תעופה כשיר ברחבי העולם, הברייטלינג DC-3 הוא אחד מהם.

מטוסי דקוטה DC-3 שימשו את הצבא הישראלי המתהווה כבר בתקופת מלחמת העצמאות. המטוסים לקחו חלק מרכזי במלחמת העצמאות וסייעו בהפצצת דמשק, באר שבע ואת כוחות הפלישה הערבים בכל הגזרות. במלחמת סיני בשנת 1956 מטוסי הדקוטה DC-3 הצניחו את הצנחנים הישראלים במתלה, במה שהפך לצניחה המבצעית הגדולה ביותר והיחידה בתולדות צה"ל. במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום כיפור הובילו מטוסי הדקוטה DC-3 כוחות לחזיתות השונות, ובמהלך שהיית צה"ל בלבנון קיבלו על עצמם המטוסים הזקנים את תפקיד ציידי המטענים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ברייטלינג. אביב חופי
ברייטלינג/אביב חופי

המטוס הוותיק ביותר שיעשה סיור עולמי

"אני טס על מטוס פרטיים ברחבי העולם אבל המטוסים האלה, הדקוטה DC-3, הם הכי אהובים עליי", אמר הקפטן פרנסיסקו אגולו, טייס מטוס הדקוטה. "היינו בזאגרב ואתונה ומתל אביב אנחנו טסים לעמאן, דובאי ויפן במסגרת סיור עולמי שיהיה באורך 42,000 ק"מ. זה המטוס הוותיק ביותר שיעשה סיור עולמי שכזה בכל ההיסטוריה. בחרנו את הערים והמדינות שבהן יבקר המטוס לפי החשיבות למותג ברייטלינג, אבל כאלה שיש להם זיקה וחיבור לדקוטה dc-3 כמו מדינת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעון ברייטלינג)/מערכת וואלה!, צילום מסך

נחיתה ב-45 מדינות בעולם

מטוס יהיה בישראל למשך 3 ימים בין התאריכים: 13-15 במרץ, במסגרת ה-World Tour שלו, הכולל ביקור ב-45 מדינות ברחבי העולם בחודשים מרץ-דצמבר 2017. עם המדינות שבהן יבקר נמנות יוון, דובאי, כוויית, בחריין, פקיסטן, בנגלדש, טאיוואן, יפן, ארה"ב, קנדה, איסלנד, צרפת, גרמניה איטליה, אוסטריה ועוד.

לרגל ה-World Tour של ברייטלינג החברה השיקה סדרה מוגבלת של 500 שעונים מדגם ה- NAVITMER האייקוני של החברה עם הטבעה מיוחדת. השעון בקוטר 46 מ"מ, מצויד במנגנון קליבר 01 כרונוגרף בייצור עצמי מלא של ברייטלינג מוסמך לתקן COSC. השעון בעל טבעת היקפית חישובית SLIDE RULE של טייסים, מחוג כרונו צהוב מיוחד ובגב השעון מוטבע לוגו המסע של המטוס סביב כדור הארץ.

"המותג ברייטלינג בעל זיקה וחיבור לעולם התעופה, כך שהמהלך הנ"ל הינו טבעי ומצטרף לפעילויות רבות שהחברה יוזמת בכל מה שקשור לעולם התעופה. לרגל הסיבוב העולמי של מטוס הברייטלינג, החברה משיקה סדרה מוגבלת של שעון מדגם ה- NAVITMER האייקוני עם הטבעה מיוחדת של המטוס המיתולוגי", אמר אלון תורג'מן, מנכ"ל חברת פדני תכשיטים.

ברייטלינג. אביב חופי
ברייטלינג/אביב חופי
ברייטלינג. אביב חופי
ברייטלינג/אביב חופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully