וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלפי שקלים": איך עמדו ההורים בהוצאות הפסח?

מספר ימי החופש הגדול לילדים בחופשת הפסח מהווה מעמסה כבדה על ההורים שנאלצים למצוא מקורות מימון למסגרות לילדים. וזה רק הפרומו לצרה האמיתית - החופש הגדול

סבתא בגן משחקים עם נכד. ShutterStock
סבתא בגן משחקים עם נכד/ShutterStock

החופש הגדול עוד לפנינו, אבל ההורים כבר חוו את הפרומו להוצאות הגדולות על הילדים בשבועיים וחצי של חופשת פסח - קייטנות, הצגות, אטרקציות, טיולים וארוחות מחוץ לבית מכבידים על כיסן של המשפחות, ורבים נאלצו לגייס מקורות מימון להוצאה. מבדיקה שערכנו באמצעות חברת עוקץ מערכות עולה כי בשנתיים האחרונות חלה עליה של 12% במספר העובדים שנוטלים הלוואה מהמעסיק בתקופה של חופשת פסח, כאשר הרוב המכריע מהם הורים (93%).

הלוואה מהמעסיק היא מקור מימון זמין עבור העובדים השכירים, ומתוך 13,120 תלושי שכר שנבדקו עולה כי 6.66% מהעובדים בחרו באפיק זה השנה. אחוז ההורים הגבוה ביותר שלקחו הלוואה במקום עבודתם הם עובדים שמשתכרים בטווח של 6,000-9,500 שקלים בחודש – 12.50%. 9.70% מהעובדים שמשתכרים בטווח של 4,501 – 6,000 שקלים, ו-8.10% מהעובדים שמשתכרים עד 4,500 שקלים בחודש לקחו הלוואה. בכל מדרגת השתכרות אחוז העובדים שלקחו הלוואה השנה לעומת 2016, ו-2015 עלה למעט העובדים שמשתכרים מעל 27,000 – שם האחוז נותר קבוע – 0.10% במהלך השנתיים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הנתונים שעולים מהסקר מלמדים על המצוקה הקשה של הורים ממעמד הביניים בישראל, ההפוגה והשמחה של החג נמהלה אצל רבים בחששות כבדים מההשלכות הכלכליות שלו", אומר עמי ברגמן, מנכ"ל משותף של חברת עוקץ מערכות שעוסקת באספקת פתרונות ממוחשבים בתחום כוח האדם.

קבוצת רכישה לקייטנת קיץ

הורים רבים הביעו תסכול ואף זעם על אורך החופשה במערכת החינוך ושיתפו את ההוצאות שהיו כרוכות בכך בקבוצת הפייסבוק "הורים נלחמים למען חופש מתואם עם הילדים". "קייטנה 1,500 שקל ל-6 ימים, הסעות לסבים (הלוך חזור כדי לאפשר 2 ימי עבודה) 500 שקל, יציאה לשני פארקים + נסיעות 600 שקל עם אוכל מהבית, זוועה !!! מה מחכה לנו בקיץ?", כתבה קרן, אמא לשתי ילדות.

"1,440 שקל קייטנה, 9 ימים ל-2 ילדים ועוד 1,000 שקל בחגים וערבי חג", כתבה טלי, אמא נוספת. "הטיול של הגדולה - 400 שקל, קייטנה יומיים - 300 שקל, באולינג וגלידה - סביב 100 שקל, סרט+פופקורן - סביב 100 שקל, סקיי ג'אמפ + כניסה לעוד פעילות - 200 שקל, טיול + נשנושים - 150 שקל, השתדלנו לטייל בטבע. בטח היו עוד קצת הוצאות על אוכל, שתייה וכו' – כ-1,300 שקלים", שיתפה.

גם כשמנצלים את האפשרות לבילויים חינמי ברחבי הארץ ולא משלמים על כניסה, ההוצאות על נסיעות, ארוחות וקינוח עומדות על מאות שקלים. "באופן אישי אני משתדל לקחת את ילדיי לפארקים או חופי ים ולארוז את האוכל מהבית כדי לצמצם את ההוצאה, אבל אין ספק שחייבים לעשות מאמצים כדי לעזור להורים לשרוד את החופשות", אומר עוזי ריעני, אב לשניים ויזם אתר האינטרנט "קבוצתית", המציע התארגנות צרכנית ליצירת כוח צרכני גדול המשפיע על הוזלת מחירים מוצרים ושירותים. "זו הסיבה שלקראת הקיץ הקרוב הקמנו קבוצת רכישה לקייטנות ילדים. בשיתוף עם חברת "מפעלי קיץ" שפעלה עד היום בעיקר מול וועדי עובדים, נצליח לגייס ילדים ולהוזיל את עלות הקייטנה בעשרות אחוזים.

ואולי הפתרון כרוך בכלל בשינוי כוללני ומערכתי יותר? "בשנה האחרונה אנחנו פועלים לצמצום הפער הבלתי נתפס בין ימי החופשה של ההורים לאלו של הילדים ולצערנו עד כה זה לא צלח", אומר שחר תורג'מן, מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90 ויוזם עמוד הפייסבוק. 18 ימי חופשה של הילדים באמצע השנה הופכת הורים רבים בישראל ל'להטוטנים', כאלו הצריכים לג'נגל בין העבודה, לילדים ולסידורים של פסח, מדובר במצב אבסורדי שצריך למצוא לו פתרון ויפה שעה אחת קודם. שר האוצר השיק את תכנית 'נטו למשפחה', מדובר בתכנית טובה שתעזור למשפחות רבות בישראל, אם הוא רוצה להשלים את התכנית עליו לדאוג גם להביא לצמצום 61 הימים בין חופשות הילדים לאלו של ההורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully