וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעלי נמרוד שיווקו נעלי עקב לילדות; אימהות: "פשוט בזיון"

25.4.2017 / 12:54

דגמי נעלי עקב המיועדות לילדות עוררו ויכוח בין אמהות בפייסבוק."זה גובל בסטייה", טענו חלקן בעוד אחרות דווקא התלהבו מהרעיון. אורתופדים מזהירים: "סכנה ממשית לפציעה בקרסול"

עריכה: ניר חן

קולקציה חדשה של המותג הישראלי לילדים "נעלי נמרוד" ובה דגמים של נעלי עקב לילדות קטנות עוררה מחלוקת בקרב ההורים. בתגובה לפוסט שהעלתה אחת הגולשות בקבוצת "מאמא גורו – מועדון הצרכנות של האמהות" . חלק מהגולשות הגיבו בזעם: " זוועה!", "פשוט ביזיון!! המרוץ להפוך אותן לנשים", " זו פדופיליה לכל דבר", "הסיבה שנעלי עקב הומצאו מלכתחילה היא יצירת יציבה המדגישה ישבן ופוריות וגם מונעת מהן לרוץ/להשתולל. אז למה לכל הרוחות לשים לילדה נעלי עקב? זה גובל בסטייה. אגב לאירועים יש מספיק נעלי בלרינה וסנדלים מקסימים. העקב ממש מיותר", "נוראי בעניי!!!!!! שלא נדבר על הבריאות. ....", היו רק חלק מהתגובות שפורסמו.

מאידך, חשבו אמהות אחרות שמדובר במוצר לגיטימי והכעס של גולשות מוגזם. "איזה תגובות מוגזמות יש כאן... קצת פרופורציות... בסה"כ נעלי עקב אלגנטיות שנותנות הרגשה כייפית לילדה שהיא כמו סינדרלה לקבלת שבת.. ליום הולדת... אם הילדה מבקשת וזה עושה לה טוב אז למה לא??", "אוייש שאלו יהיו הצרות שלנו! מספיק לחפש מה לא בסדר... יש נערות במידה קטנה, אז אולי זה גם עבורן. אולי החשש להגיד לילדה לא? זה ידוע שההורים היום פוחדים להגיד לא לילד/ה. כל אחת תקנה מה שמתאים לה", "זה פשוט קסום ומהמם!!!!. גורם לילדה להרגיש נסיכה ממש. אין בזה שום דבר רע. להיפך!!!! אקנה לבת שלי בשמחה!!!!", כתבו חלק מהאימהות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר בשני דגמים מהקולקציה החדשה של הרשת שנמכרים ב-129.90 שקלים לזוג. לדברי ליאור רותם גורדון, מנהלת "מאמא גורו", אנו עדים למגמה מדאיגה שבה חברות אופנה באצטלה של היענות לביקוש אינן בוחלות באמצעים כדי למקסם את רווחיהן. "מכירת נעלי עקב לילדות קטנות משרישה נורמה פסולה ולדעתי מפרה את חובת האחריות שיש לחברה מסחרית כלפי לקוחותיה. אכן, ילדות מתחפשות - גם נועלות נעלי עקב של אמא אולם מכאן ועד יצירת ליין של נעלי עקב אמיתיות יש פער. השרשת הנורמה 'זה לא נוח אבל כך תרגישי נסיכה', בקרב ילדות קטנות, מהווה לדעתי אקט פסול. בכך למעשה מוכתבת אופנה ומופעל לחץ חברתי על אימהות שחלקן עשויות להכנע ללחץ ולשים בצד את קול ההיגיון".

מגבילים את החלומות של הילדות

אם נשים לרגע בצד את המחלוקת המוסרית , נראה שמדובר גם בסיכון בריאותי. "ילדה לא צריכה לנעול נעלי עקב. ככלל, הליכה על נעלי עקב אינה מצב פיזיולוגי רגיל וגורמת לפיזור לא נכון של העומסים, שיכול להוביל לפגיעה בגב ובברכיים", טוען פרופ' מיכאל סודרי, מומחה לכירורגיה אורטופדית. "מעבר לכך, הסכנה גדולה עוד יותר כאשר מדובר על ילדות עם בעיה אורטופדית שטרם אובחנה שהליכה על נעלי עקב יכולה להחריפה. נעל צריכה להיות נוחה ואני מתנגד באופן נחרץ למתן נעלי עקב לילדות קטנות. זה גם יכול להוביל לנקעים ולבעיות רפואיות נוספות".

"ילדות בנות 4 ואף למעלה מכך אינן בשלות מספיק מבחינת מסוגלות היציבה שלהן ומערכת שיווי המשקל בגילאים הללו אינה בשלה", מוסיף ד"ר אורי גבעון מומחה לכירורגייה אורתופדית ואורתופדיית ילדים. "קיימת סכנה ממשית לפציעה בקרסול, להיווצרות נקעים שיכולים להפוך לכרוניים וגרימת פגיעות נוספות בעמוד השדרה".

אבל נחזור לעניין המוסרי. אימהות רבות הזדעזעו מהדגמים שאמורים "לבגר" את הילדות ולהפוך אותן ל"נשים קטנות" בגיל כה צעיר. "חשוב להבין נעלי העקב כשלעצמן, אינן הבעיה, הן אחד מהסימפטומים הכאובים של בעיה שורשית חברתית מגדרית", מסבירה טל ברייר בן מוחה - מייסדת "מנהיגותה" מומחית לפיתוח מנהיגות חינוכית מודעת מגדר ומחברת ספר הילדות והילדים "לביאת". "יש לנו נטייה לחשוב שבנות נמשכות ב'אופן טבעי' לפריטי לבוש אקססוריז והנעלה - שבאופן טבעי הן אוהבות נצנצים שמלות, איפור גינדור גווני ורוד וכו'. המחשבות האלו הן כמובן מחשבות סטראוטיפיות ומוטות. ילדה לא 'בוחרת באופן טבעי' ללכת עם נעל עקב, היא מקבלת מסרים חברתיים חזקים על איך נכון וכדאי לגדול ולהיות ילדה בחורה ואישה, על איך אישה צריכה להראות ולהתנהג. המסר המועבר אליהן במגוון מדיות בבית, בגן ובחברה בכלל הוא מסר קשה - יש רק אידאל סטראוטיפי אחד וכף רגלך, כמו כף רגלה של סינדרלה מוכרחה להתאים אליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ילדה שנועלת נעלי בובה ועל אחת כמה וכמה נעלי עקב לא יכולה לרוץ לקפוץ לטפס כמו שהיתה יכולה לו היתה נועלת נעלי ספורט או סנדלים. עובדה זו מובילה אותה להתנהג אחרת, להתעניין בתחומים שאינם דורשים קפיצה ריצה או פעילות ספורטיבית בכלל, לפתח את אישיותה בדרך שונה ולחסום דרכים רבות אפשריות אחרות. העובדה הזו מובילה אותה לפתח את גופה בדרכים שונות ולנוון אחרות.
אנחנו רוצות ורוצים לחנך אותן ואותם ללכת אחרי הלב בפועל אנו מלמדות ומלמדים אותן ללכת על נעלי עקב ולנעוץ את חלומותיהן אישיותן וייחודן עמוק עמוק מתחת לקצהו המשונן של העקב".

מרשת nimrod&more נמסר בתגובה כי "מדובר בשני דגמים בלבד מתוך קולקציית גדולה של למעלה מ-100 דגמים, אשר יוצרו במיוחד לבקשת קהל הצרכנים שלנו ומיועדים לילדות למטרת אירועים מיוחדים, בעיקר עבור שושבינות. במבחר העצום של הדגמים שיש לנו בחנות אנחנו מספקים את רצון כלל הצרכנים שלנו שמכתיב את מבוקשו, ומי שעקבים לא מתאימים לו יוכל למצוא מגוון רחב אחר. כמו כל קולקציית נעלי נימרוד גם דגמים אלו יוצרו תוך הקפדה רבה והתחשבות במבנה האנטומי של הרגל. אנו מצרים על כך ששני דגמים אלו גרמו לאי נחת בקרב מספר מצומצם של לקוחות מצד אחד, אך שמחים כי מאות לקוחות אחרים שמחים ביותר כי מצאו מוצר זה כאיכותי ומתאים לצרכיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully