וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלעת כחולה וקישוא מדהים: החידושים החקלאיים של ישראל

29.4.2017 / 15:09

הפיתוח המפורסם של החקלאות הישראלית בעת האחרונה הוא האבטיח ללא גרעינים התופס 15% מצריכת האבטיחים בארה"ב - אבל ישראל מייצאת לעולם פיתוחים רבים נוספים. הנה מספר דוגמאות

דלעת כחולה. אוריג'ין זרעים,
דלעת כחולה/אוריג'ין זרעים

בשנים האחרונות הפכה ישראל לאחת המדינות המובילות בתחום הפיתוחים הגנטיים של פירות וירקות לצד צרפת, ארה"ב, הולנד ויפן. התוצרת החדשה והמעניינת של החקלאות הישראלית עולה על צלחותיהם של מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם. לרגל יום העצמאות, אספנו עבורכם את חמשת הזנים הכי מעניינים - מה אוהבים בארה"ב ובמקסיקו? על מה לא מוותרים במדינות ערב? ומה זה בדיוק דלעת כחולה?

"פיתוחו של זן חדש לוקח כ-3 שנים והעלות הכספית הינה כמיליון דולר", מספר ד"ר אייל ורדי, מנכ"ל ומייסד חברת הזרעים אוריג'ין, על שמו רשום הפיתוח החקלאי הידוע בעולם - אבטיח ללא גרעינים. "הפרסום החיובי לו זוכים הזנים הישראליים בעולם תורם להאדרת שמה ותדמיתה של המדינה מעבר לים, אבל לא רק. לענף יתרונות כלכליים רבים : 80 אחוז מענף הזרעים הולך לייצוא בהיקפים של מאות מיליוני דולרים בשנה, ומערכות הייצור השונות נמצאות בישראל ומפרנסות המוני חקלאים במושבים ובקיבוצים".

זן מיוחד של אבטיח ללא גרעינים פותח על ידי ד"ר ורדי ב-2012 בגודל מקסימלי (כ-10 ק"ג) ובשם "מקסימה" והוא מיועד למשפחות גדולות או לצורך אירועים. בהמשך פותחו הזנים "אנה", הזן הקטן ביותר - שוקל עד 2 ק"ג ומיועד לרווקים או זוגות, וזן "לה'ויה", בגודל בינוני (6 ק"ג) המיועד למשפחות קטנות יחסית. בארה"ב הפך הליין למותג ידוע ואבטיחי אוריג'ין מהווים 15 אחוז משוק צריכת האבטיחים במדינה. האבטיחים נמכרים ברשתות האמריקאיות דוגמת וול מארט, פאבליקס, safe way, טריידר ג'וס ועוד. אבטיחי החברה פופולאריים גם בצרפת, טורקיה, איטליה ומדינות צפון אפריקה.

במדינות ערב, לעומת זאת לא מוכנים לשמוע על אבטיחים ללא גרעינים ולשם כך פיתחה החברה אבטיחים מיוחדים עם גרעינים העולים על השולחנות במצרים, ירדן ומדינות מזרח תיכוניות נוספות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
טכנולוגיות מזון. אוריג'ין,
אבטיחים ללא גרעינים/אוריג'ין

גם דלעת ערמונים, היא פיתוח ותיק (2010) ופופולארי במיוחד בארה"ב. לא מדובר פה בדלעת הרגילה אלא על דלעת בגודל של תפוח עם ציפה כתומה וטעם של ערמונים. מדובר על פיתוח ישראלי ייחודי של אוריג'ין בשיתוף עם מכון וולקני והדלעת הזו הווה מקור עשיר לסיבים תזונתיים ומינרלים כגון: אשלגן, סידן ומגנזיום כמו גם לויטמינים A וC. שמה באנגלית הוא Table Sugar והשם העברי הוא דלעת ערמונים TM.

חידושים טכנולוגיים בירקות. אוריג'ן זרעים,
דלעת ערמונים/אוריג'ן זרעים

מלון חדש ומרענן במיוחד, כשמו כן הוא, מלון מזן טל רענן (fresh dew). הוא פותח רק השנה והוא מתייחד במתיקות גבוהה וחיי מדף ארוכים. המלון פופולרי במיוחד בארה"ב בשל מתיקותו הרבה. צבע הקליפה הוא אפור - לבן וציפתו ירוקה (בשונה מהציפה הכתומה הרגילה). מעבר לארה"ב פופולרי המלון גם במדינות מרכז אמריקה: הונדורס וגוואטמלה.

חידושים טכנולוגיים בירקות. אוריג'ן זרעים,
מלון טל רענן/אוריג'ן זרעים

תמונת מלון

קישוא מזן אורן יצא לשוק לפני כשנה בלבד ובשונה מהקישוא המוכר בעל הצבע הבהיר זהו קישוא בעל צבע ירוק - זית מרשים המותאם לגידול גם בשיא הקיץ. צבעו מושך את הצרכנים המעוניינים במזון שירשים את האורחים בתבשילים וסלטים. הקישוא הזה זוכה לתגובות נלהבות במיוחד במצרים ובירדן, שם אוהבים את צבעו המיוחד. כמו כן הוא פופולרי במדינות נוספות בעולם לאור העובדה כי גידולו דורש פחות חומרי הדברה, דבר ההופך אותו לבריא יותר.

קישוא חדש. אוריג'ין זרעים,
קישוא חדש/אוריג'ין זרעים

ולבסוף הפיתוח המיוחד מכולם שיצא לשוק רק השנה – הדלעת הכחולה. דלעת זו מתייחדת בצבע קליפה אפור-תכלכל, היא מתאימה במיוחד לבישול ומרקים. מעבר לצבעה המיוחד היא מתייחדת גם בטעם עז (לדלעת רגילה כמעט אין טעם ללא תבלינים) ובחיי מדף ארוכים. מדובר במוצר חדש הנמצא כעת בשיווק ראשוני בארה"ב ומקסיקו וכבר זוכה להתלהבות רבה.

את כל הזנים החדשים הללו של אוריג'ין תוכלו למצוא בתערוכת פרש אגרו משוב, התערוכה החקלאית הגדולה בישראל, שתתקיים בסוף חודש יוני בגני התערוכה בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully