וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשנות תפישה: כך תגיעו לעצמאות כלכלית

אורלי רובין

2.5.2017 / 1:18

הדרך לרווחה כלכלית עוברת בחשיבה מחדש על צורת ההתנהלות הכלכלית והשימוש שאנחנו עושים בהכנסות העודפות שלנו. יום העצמאות הוא הזדמנות מצויינת לחשוב איך ניתן להגיע לחירות כלכלית

נופש - אילוסטרציה. ShutterStock
נופש - אילוסטרציה/ShutterStock

פסח ויום העצמאות מסמנים חירות והם הזדמנות מצויינת לאוורר את סדרי העדיפיות ולייצר סדר חדש, בו ניהול ההון האישי שלנו מקבל תעדוף גבוה יותר. יש קשר סיבתי ברור בין התנהלותינו הכלכלית לבין רווחתינו הכלכלית. ככל שאנו מודעים יותר להתנהלותינו הכלכלית ומתנהלים בצורה יעילה ומאוזנת אנו חוסכים באופן שוטף חלק משמעותי מהשכר. באופן זה אנו לוקחים אחריות אישית ומגדילים את הסיכויים שלנו ליהנות מרווחה כלכלית בעתיד הקרוב.

ניהול הון אישי בצורה נכונה ראוי שיתייחס בין היתר להשקעה מתמשכת של החסכונות ובכך להביא ליצירת מנוע צמיחה חדש, שיתווסף למקור ההכנסה השוטף של הכנסה מעבודה. בדרך זו אנו משתמשים בכסף שצברנו, על מנת לסייע לעצמינו להגדיל את ההון האישי שלנו ולקדם אותנו בדרכנו לצמיחה כלכלית.

עלינו לייצר תכנית כלכלית ארוכת טווח, לקחת סיכונים מחושבים ולהקצות חלק מכספינו להשקעות ריאליות, להן יש תפקיד חשוב בתיק ההשקעות שלנו ופוטנציאל לשפר במידה ניכרת את התשואה לאורך זמן ולייצר צמיחה מהירה. לשם כך עלינו להבין כמה כסף פנוי יש לנו להשקעה ולבדוק מה הביצועים של הכסף באפיקי ההשקעה בהן הוא נמצא כיום. בהתאם לזאת, יש לגבש מטרות כלכליות ל-10 שנים הבאות ולגבש אסטרגיית השקעה שתענה ותאפשר לנו להגיע למטרות שהגדרנו לעצמנו.

אסטרטגיית השקעה מגדירה את משך זמן ההשקעה והתשואה הנדרשת על מנת שנוכל להשיג את מטרותינו. למשל, אם הגדרנו שאנו רוצים להכפיל את ההון האישי שלנו תוך עשר שנים, עלינו למצוא השקעות אשר יניבו לנו תשואה נומינלית של 10 אחוזים לשנה. אם נצטרך את הכסף בעוד חמש שנים כדי לרכוש דירה, כדאי לקחת טווח ביטחון ולהיכנס להשקעות שמשך הזמן המקסימלי שלהן הוא ארבע שנים.

חשוב לבחון את ההשקעות בקפידה ולנקוט באסטרטגיה זהירה: למשל להשקיע רק חלק מההון הפנוי בהשקעות ריאליות, לפזר את כספי ההשקעה על פני מספר פרויקטים, לבחור במיקום בו יש ביקוש קשיח ואחוזי תפוסה גבוהים, לוודא שהיזם ישקיע מכספו בעסקה, שכן במצב כזה האינטרס שלו להצלחת הפרויקט ולמיקסום רווחים גבוה יותר. צעדים אלה יכולים לשפר מאוד את סיכויי ההצלחה של המשקיע.

במציאות הכלכלית של היום הדרך היחידה להגדיל את ההון האישי ולצמוח כלכלית היא דרך השקעות.

בברכת חירות פיננסית לכולנו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הכותבת היא אורלי רובין, מייסדת משותפת ומנכ"לית קרן השקעות בנדל"ן ארה"ב HAP VENTURE

  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully