וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף הספינרים: טרנד חולף או שהם כאן כדי להישאר?

האם טירוף הספינרים מגיע לשיאו באליפות הספינרים שמתקיימת השבוע בישראל או שמא מדובר בניסיון נואש של היבואנים למשוך את הטרנד רגע אחד נוסף. אחרי המחסור הגדול, השוק מוצף. "זה עניין של זמן עד שהמחיר ירד ל-5 שקלים, הלוואי ולא ניתקע עם סטוקים"

עריכת וידאו:ניר חן

הטרנד שנכנס לארץ לפני כשלושה שבועות והטריף את הישראלים מקבל ביטוי חדש ב"אליפות ישראל בספינרים" שמתקיימת השבוע ברחבי הארץ. אלפים נרשמו לתחרות ונראה שמדובר בתופעה שלא ראינו כדוגמתה בארץ. אולם נתוני המכירות מראים שהשיא כבר מאחורינו, ואולי התחרות שעומדים מאחוריה גורמים מסחריים היא רק ניסיון למשוך את הטרנד רגע אחד נוסף לפני שיחלוף?

שון ביניאשוילי בן ה-13 מבת ים, עלה לגמר אליפות הספינרים שיתקיים ביום חמישי באשדוד. "ביקרתי יחד עם אבא שלי בתערוכת רכבים וראיתי דוכן שמכר ספינרים. ישר התאהבתי בזה ומאז אני מתאמן כל יום משהו כמו שעתיים עם הספינר בשביל הכיף. אני לא סובל מהפרעות קשב וריכוז או משהו כזה".

עומר ויצמן בן 11 מאשדוד משתתף גם הוא באליפות. הוא נחשף לצעצוע רק לפני שלושה שבועות כשחבר הביא ספינר לכיתה והוא נדבק בחיידק. "אני מתרגל בין שעה לשעתיים ביום, עושה תרגילי הקפצות, שיווי משקל וקואורדינציה". עומר הגיע עם אמא שלו מעבר לשעת הרישום של התחרות והתעקש שלא יסגרו בפניו את השערים ולהשתתף בתחרות.

"הטירוף שראינו כאן לפני שבוע שבועיים נוצר בגלל המחסור העולמי בספינרים, כולם רצו להתנסות בצעצוע החדש ולא היה להשיג", מספר עידן חזן, בעלי הרשת עידן 2000, יבואן וסוחר של ספינרים שעומד מאחורי ארגון האליפות בשיתוף עם מרכזי BIG. "כל הסחורות שיוצרו בסין הלכו לאירופה וארה"ב, וכל יבואן שהצליח לשים יד על הסחורה קנה ספינרים באלפים ומחר אותם בארץ במחירים גבוהים, בהתאם לביקוש".

בעוד מחירו של ספינר בודד בסין עולה ליבואן כחצי דולר, הספינרים הפשוטים נמכרו בארץ במחיר גבוה פי 10 – כ-30 שקל ואף יותר. חלק מהסוחרים מכרו גם ב-100 שקל. משלוחי הספינרים הדחופים מגיעים לישראל בהטסה ולא דרך הים כמקובל, מה שמייקר את עלות המוצר, אולם לא לרמות המחירים שראינו כאן בשבועות האחרונים. "כשזיהינו את הטרנד לפני שבועיים מיד הטסנו לארץ משלוח של 10,000 יחידות, אולם עוד לפני שהסחורה הספיקה לנחות ולהגיע למפעל, הכל כבר נמכר לחנויות", מספרת רותם פולק, מנהלת שיווק של "דיאמנט צעצועים", יבואני ספינרים וצעצועים אחרים. "אני לילדים שלי כבר לא הספקתי לרכוש ספינר מתוך אותה מכולה. זו כבר הפעם השלישית שאנו מביאים משלוח בסדר גודל כזה בשבועיים האחרונים. זה מטורף".

מנתוני אתרEBAY עולה כי בחודש האחרון חיפשו מעל 100,000 ישראלים את המילה Spinner , כ-80,000 ישראלים, כלומר אחד מכל 100 ישראלים רכשו ספינר באתר. המחיר הממוצע לספינר באתר הוא 4 דולרים, והספינר היקר ביותר שנרכש על ידי ישראלי עלה 76 דולר והוא מסוגל להסתובב במשך כ-5 דקות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספינרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

השוק הוצף: "זה רק עניין של זמן עד שהמחיר ירד ל 5 שקלים"

מאז המחסור הגדול בשוק הספינרים המצב השתנה. היצרנים במזרח הצליחו להדביק את הקצב, ישראלים רבים – עסקים ויחידים זיהו את הפוטנציאל - מעל אלף קונים ב-ebay רכשו כמות סיטונאית של עד 100 יחידות בקניה אחת. היבואנים החלו לייבא את הצעצוע בעשרות אלפים וכל בית עסק אפשרי מוכר אותו. המחיר ירד בהתאם. ברשתות האופנה סלקשיין ו-select הספירנים נמכרים ב-15 ו-25 שקל, בעסקים אחדים כמו רשת קופיקס ותחנות דלת תפוז שמשתמשים בצעצוע כמוצר שימשוך לקוחות מוכרים ספינרים ב- 6 ו- 5 שקלים (בהתאמה).

"בשיא הביקוש היינו מוכרים את הספינר הפשוט ב-30 שקל ליחידה, והיום מוכרים ב-10 עד 15 שקל, תלוי במיקום הסניף", מספר עידן חזן. "מרגישים את ההאטה במכירות – עד לפני שבוע העפנו 300-400 יחידות ביום בכל סניף, והיום ירדנו ל-100-150 יחידות. זה רק עניין של זמן עד שהמחיר ירד ל-5 שקלים בלי התניות. החלטנו לארגן את אליפות הספינרים כדי למשוך את הטרנד הזה עוד קצת וליהנות מהפירות שלו".

טרנד חולף או תופעה שתישאר איתנו?

עולם צעצועי הילדים ידע טרנדים דומים בעבר. עד לא מזמן הסתובבו הבנים והבנות עם ה"גומילום" - תכשיטים שהורכבו מגומיות קטנות, ולפני שנה בדיוק נטרף העולם בעקבות "פוקימון גו", משחק מציאות רבודה. אולם לדעתם של רבים הפעם מדובר במשהו שונה לחלוטין. "שום דבר לא התקרב לטירוף של ספינרים ולו בגלל שמדובר בפריט שלא מתאים רק לילדים", טוען עידן חזן. "זה מדבר לכל האוכלוסיות - חיילים, סבתות וסבים, מנכ"לים ואנשי עסקים, ההורים עצמם, כולם רוצים להתעסק עם הספינר".

"הטרנדים הם לא דבר נדיר אצל הילדים, ורובם מתבססים על הנאה, תחרות ומיומנויות. לטרנד הספינרים יש גם אפקטים רגשיים ופסיכולוגיים, ילדים מדווחים שזה מרגיע אותם, עוזר להם להתרכז ואף מפיג חרדות", מספרת ד"ר סוזי קגן, מומחית לטיפול בצעצועים, מטפלת זוגית ומשפחתית בכירה ובעלת מרכז לטיפול רגשי בילדים ומבוגרים. "אני חושבת שהטרנד ששינה כאן את כללי המשחק היה חיות הוובקינז שהגיעו לארץ ב-2009, אלה היו צעצועים פרוותיים שכל אחד מהם קיבל דמות במשחק מחשב ואת הדמות הזו הילד נדרש לטפח ולטפל בה. אז הילדים החלו לאסוף את הצעצועים וההורים הוציאו הון כדי לעמוד בדרישות האלה. מה שמאפיין את הטרנד הזה באופן מיוחד זה התגובה העסקית המהירה של העסקים שהקפיצו את המחיר ככל שהביקוש עלה וזה מה שהסעיר את ההורים".

"לדעתי הטרנד האחרון שהתקרב לסדר גודל של ספינרים היה טרנד הבקוגנים שפרץ כאן ב-2008, ועובדה שכל הורה היום, 10 שנים אחרי יודע במה מדובר", מוסיפה רותם פולק, מ "דיאמנט צעצועים".

האם גם ההורים בשנת 2026 ידעו מהו ספינר וירכשו אותו ב-5 שקלים, או שמא מדובר בטרנד שיחלוף בעוד כמה שבועות וישאיר את היבואנים עם עשרות אלפי ספינרים במחסנים? רק הזמן יגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully