וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר טוען: זו הסיבה שהצמיחה עודכנה כלפי מטה

21.5.2017 / 11:50

על פי נתוני הלמ"ס צמח המשק הישראלי ברבעון הראשון של השנה בצב שנתי של 1.4%. הכלכלן הראשי במשרד האוצר טוען בסקירתו השבועית כי מדובר בירידה מלאכותית עקב הקדמת רכישות כלי רכב לרבעון הקודם. במקביל, עלייה בגירעון בסחר החוץ

מכוניות נוסעות על כביש מהיר. ShutterStock
מכוניות נוסעות על כביש מהיר/ShutterStock

בסקירה שפרסם הבוקר (ראשון) הכלכלן הראשי במשרד האוצר מביא הכלכלן את נתוני הלמ"ס המצביעים על האטה בקצב הצמיחה ל-1.4% בקצב שנתי. במקביל עודכן קצב הצמיחה שנרשם ברבעון האחרון של 2016 מ-6.3% ל-4.7% בלבד. עם זאת טוען הכלכלן כי הצמיחה החלשה ברבעון הראשון אינה מבטאת בהכרח שינוי אמיתי במגמה אלא היא נובעת מהקדמת רכישת כלי רכב לרבעון הקודם. קצב הצמיחה בשני הרבעונים האחרונים בהשוואה לאלו שקדמו להם עמד על 3.7% - דומה בהשוואה לממוצע בשנים האחרונות.

הצמיחה ברבעון הראשון של השנה, על פי הסקירה, מבטאת גידול ברכיבי התצרוכת הציבורית והיצוא – שמוסיף לגדול בקצב מהיר. כמו כן היא הושפעה בצורה חיובית גם מהירידה ברכיב היבוא. תוצאות הסימולציה מצביעות על כך שההתכווצות המלאכותית ברכישת כלי רכב ברבעון הראשון גרעה כ- 0.2 אחוזי צמיחה מהתוצר, בלעדיה - אילו היו מקזזים בין הקפיצה ברבעון הרביעי והדעיכה ברבעון הראשון - קצב צמיחת התוצר ברבעון הראשון היה נע סביב 3.5%.

למרות הגידול בסחר החוץ בחודשי השנה הראשונים נרשמה בחודש אפריל עלייה חדה בגירעון בסחר החוץ בהשוואה לחודש מרץ. יצוא הסחורות ירד ב-7.2% והיבוא צמח ב-2.8% הגירעון המצטבר ברבעון הראשון רשם עלייהשל 30.8% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה גם התחזקות השקל בחודשים האחרונים מכבידה על הייצוא ותומכת בייבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully