וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן הראשי: הצריכה הפרטית צומחת - וגם החובות

5.6.2017 / 10:56

בסקירתו השבועית התמקד הכלכלן הראשי במשרד האוצר בצריכה הפרטית ובעלייה ברכישת מוצרים ברי קיימא בקרב השכבות החלשות. צמצום פערים זה ממומן על ידי אשראי הולך ומתרחב

אדם צופה בטלוויזיה ומחזיק שלט רחוק. ShutterStock
הצריכה הפרטית של מוצרים בני קיימא צמחה/ShutterStock

הסקירה השבועית שפרסם הבוקר (שני) הכלכלן הראשי במשרד האוצר התמקדה בהרכב הצריכה הפרטית בארץ ובצמיחתה. על פי הסקירה על אף שהצריכה הפרטית צמחה במהירות בשנים האחרונות חלקה בתוצר לא עלה באופן משמעותי. עם זאת הרכבה עבר שינויים מהותיים בשנים האחרונות עלה קצב הגידול בצריכת מוצרים בני קיימא.

הגידול בלט במיוחד בקרב השכבות החלשות באוכלוסיה – עובדה המצביעה על פי הסקירה על חלחול הצמיחה וצמצום הפערים בין שכבות האוכלוסיה השונות בישראל.

על פי הסקירה, למגמות אלו בצריכה הפרטית תרמו בעיקר סביבת הריבית האפסית ומצבו של שוק העבודה, הנמצא בתעסוקה מלאה, ושתרם בשנים האחרונות הן לגידול כוח הקנייה (עלייה ריאלית מהירה בשכר ורמת תעסוקה גבוהה) והן לתחושת בטחון בקרב האזרחים לגבי הכנסתם העתידית. ייתכן ומגמות אלו משקפות גם שינוי ב"סטנדרט הצריכה" שמשמעו עלייה ברמת החיים של הצרכנים הישראלים.

כשבוחנים את מקורות המימון של גידול זה בצמיחה נתקלים בנתון מדאיג – התרחבות החוב של משקי הבית. בשנים האחרונות צמח היקף האשראי למשקי הבית בקצב הדומה לקצב בו צמח בשנים שקדמו למשבר הסאב-פריים, לו קדמו כידוע, רמות גבוהות של מינוף של הציבור במדינות מפותחות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully